Beginneling omgeving Gruitrode

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Smallere wielen lijken me niet zo een goed plan, ik zou eerder gaan voor smallere banden :-D .
Voor op de baan te rijden heb ik een extra (oud) wielsetje met slicks, gaat inderdaad veel soepeler.
Qua fietsenwinkels heb je in de buurt:
- bouchet in Bree, maar persoonlijk vind ik dat hij niet zo veel verstand heeft van MTB, en heeft ook niet zo veel keuze.
- X-treme bike in Meeuwen: vriendelijk en veel keuze
- Joven in Peer: hier ben ik vaste klant, veel verstand van zake en tevens een goede fietscollega!
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Post by onlijnmagazijn.net »

Oeps...had de reacties hier nog niet gezien....

Ik heb sinds juli 2006 een nieuwe mtbike...ter vervanging van mijn stalen ros... een Cube LTD Pro waar ik heel content over ben.

Persoonlijk vind ik Dexters Sport in Opglabbeek en Janssen Fietsplezier in Genk wel goede winkels. Die mensen kennen iets van mountainbikes. Bij de Decatlhon en Go-Sport vind je ook veel. Een afrader is Itek.

Wat die dikke banden betreft. Bij mij liep het in het begin ook totaal nie. Op lange termijn win je er alleen maar mee om met dikke banden te blijven rijden.

Daar in Dilsen, is da in de buurt van die oude (zink)fabriek??? Kom daar soms van het kanaal af en dan via de oude spoorweg via As. Ik heb daar al vaak mtbikers gezien in de bos. Maar ik ken daar de weg niet :-)

Maar zo'n trainingstochtje sla ik niet af.

Groeten...
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Mijn kameraad is ondertussen verhuist naar Mechelen waardoor ik in de toekomst nog vaker alleen zal moeten fietsen :(
dus als iemand op een mooie zaterdag of zondag voormiddag goesting heeft om mee te fietsen mag me altijd verwittigen...

Aan Kristof uit Roy: een tijdje geleden heb je me een mail gestuurd, ik heb geantwoord maar ik kreeg bericht dat je emailadres niet bestond!!!
Last edited by onlijnmagazijn.net on Sun 11 Mar 2007 00:42, edited 1 time in total.
TRAPPELEROS
Mountainbiker

Post by TRAPPELEROS »

elbachon wrote:Mijn kameraad is ondertussen verhuist naar Mechelen waardoor ik in de toekomst nog vaker alleen zal moeten fietsen :(
dus als iemand op een mooie zaterdag of zondag voormiddag goesting heeft om mee te fietsen mag me altijd verwittigen...

Aan Kristof: een tijdje geleden heb je me een mail gestuurd, ik heb geantwoord maar ik kreeg bericht dat je emailadres niet bestond!!!
Hey,

als je goesting hebt kan je altijd nu zondag met ons, "de Trappeleros" meekomen biken op de mijnterril te waterschei. Je laat me per pb maar iets weten.
Om terug te komen op je vorig berichtje ......... Persoonlijk vind ik dexterssport een super winkel. Ze geven mega goede service en de kennis is zekers aanwezig. Ze hebben een groot assortiment en voor iedereen wat wils.

Greetzzz
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

hey,
normaal gezien werkt mijn mail wel, anders mag je me ook pb-en
dit weekend zullen we naar de ardennen gaan, we spreken wel eens af !
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Ik heb mijn MTB schoenen en klikpedalen gekocht bij Dexters. Ik heb daar verschillende merken en modellen mogen passen, met de nodige uitleg. Het zijn zeker geen prutsers...

Ik rij nu ruim een week met klikpedalen maar ik heb alleen op de weg ermee gereden. Daarom weet ik nie of de terril een goed idee gaat zijn...toch ben ik wel benieuwd welke paadjes ge moet nemen om die omhoog te kunnen rijden. Ik ben een paar keer gaan proberen maar buiten het eerste stuk geraak ik totaal nie boven. :-)

Profiteer van het mooie weer...
Big
Mountainbiker

Post by Big »

@ elbachon

Ben van Maaseik, maar zit vooral in Bocholt.
Op ons forum zitten veel gasten van deze kanten.
www.mtb-freak.be
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Mocht het iemand interesse hebben. "In het nieuwe seizoen van Vlaanderen Sportland krijgt presentatrice Evy Gruyaert weer een straffe uitdaging voorgeschoteld: deze keer zal ze op de fiets heel Vlaanderen doorkruisen. Evy start met 25km en elke week komt er 10km bij.
Nu zondag 1 april fietsen we voor het eerst in Peer. We verzamelen aan Sportcentrum Peer in de Deusterstraat. Vanaf 9.00 uur kan je starten voor de 75km. Evy begint om 10.00 uur met haar eerste 25km."

Ik wil wel eens in haar wiel zitten :P
MT-Barbie
Mountainbiker

Post by MT-Barbie »

En gij denkt echt dat ge die gaat kunnen volgen ?

Dream on !!!

:P
Post Reply