Nog niet gebotst, maar al veeeel chance gehad.
Kortste bij de ravage was een bijna frontale crash met een andere biker.
Hij kwam volle bak uit de laatste bocht van een single track, en ik kwam dus van de andere kant volle bak er in gedraaid.
We hebben elkaar op een haartje gemist, ik mag niet aan de gevolgen denken.
Conclusie:
Helm dragen en niet onozel doen als je de andere kant niet kan zien.
Greetz Pike
Eerste ongeval
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- pikethebike jr
- Mountainbiker
- Nicoow201
- Mountainbiker
Ik ben ook al eens aangereden, maar niet met de MTB : ik was op weg van een vriend naar huis toen er plots uit een garagebox iemand uitreed. Ik werd in m'n zij genomen en ikzelf had buiten een paar schrammen niets, fiets was volledig kapot (was een koersfiets, ouder modelleke). Geen verzekering met gemoeid, direct bestek laten maken samen met die gast (was +-75j en wou alles gewoon betalen). 450€ kosten aan die fiets die mij eigenlijk maar 100€ had gekost, dan heb ik maar ne nieuwe gekregen. Geluk bij een ongeluk noemt dat.
Gistren redelijk zwaar gevallen met de MTB, alles geblokkeerd vanachter. Gevolg : 3km naar de dichtsbijzijnde bekende moeten wandelen met een kapotte fiets
k was voor 1x men GSM vergeten 
Gistren redelijk zwaar gevallen met de MTB, alles geblokkeerd vanachter. Gevolg : 3km naar de dichtsbijzijnde bekende moeten wandelen met een kapotte fiets
toen ik van de kleuterschool naar huis reed. (met maar 1 rem) moest ik linksaf maar er kwam een auto uit da straatje en ga daar "vollen bak" op.
die man lag strijk maar voor de rest niets.en in het 1ste middelbaar is een keertje. naast een drukke weg aan't rijden en ik moest linksaf, kijk achterom,naar voor, niets te zien dus ik draai af. mee komt daar ne blauwe mondeo tegen 60-70 voorbijgevlamd, knal tegen mijn stuur.
aan mij niks aan (khad alleen de slappe lach
) en er stond een diepe schaar van cm breed en 20 cm lang op zijn deur.
geen verzekeringen ofzo, kheb alleen die kerel zijn nummer gekregen voor als ik nadien last zou hebben als gevolg van dat. voor de rest nog nie veel auto's tegengekomen.
- van_hoof
- Mountainbiker
me defensief rijden voorkomt ge veel, vroeger reed ik dagelijks met de fiets naar school, +- 20 km als ge de gevaarlijke kruispunten kent dan weet ge waar ze nooit voor u kunnen stoppen, moet gij maar maken dade sneller zijt, kdenk datik zonder steeds te remmen aan een kruispunt waar ik eiglijk voorrang had, al wa leventjes had opgebruikt zelle
, laten we hopen dak zoveel geluk blijf hebben 
Daarnet bijna tegen een Boosterke. Ge kent dat wel, zo een 'hippe' scooter waarmee zelfs een kleuter van 4 denkt dat hij Schumacher is. Het betreffende meisje
(= vrouw
) kwam uit een doodlopend straatje, een straatje dat uitmondt midden in het centrum.
In volle vaart en al kijkend naar rechts
kruiste ze het voetpad, en al even dwars het fietspad. Mijn 'how' kon ze nog op tijd doen stoppen.
Zulke dingen gebeuren, jammer genoeg. Ouder dan 16 denk ik niet dat ze was. Toen ze mij een minuutje later passeerde, sloeg ze nog lustig door het oranje af naar links.
Een programma als Blik Op De Weg maken, kan volgens mij zo moeilijk niet zijn.
In volle vaart en al kijkend naar rechts
Zulke dingen gebeuren, jammer genoeg. Ouder dan 16 denk ik niet dat ze was. Toen ze mij een minuutje later passeerde, sloeg ze nog lustig door het oranje af naar links.
Een programma als Blik Op De Weg maken, kan volgens mij zo moeilijk niet zijn.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
een jaar geleden ben ik een keer tegen een Autodeur gereden.
Kwas op velopad een goede dertig ant vlammen met handen op de barhends en een madamtje smijt haar deur open vlak voor me en ke kan nog een beetje ontwijken en men hand zit tegen de deur.
Dus een breuk van hat handbeen onder de pink en de pink genaaid.
Kwas op velopad een goede dertig ant vlammen met handen op de barhends en een madamtje smijt haar deur open vlak voor me en ke kan nog een beetje ontwijken en men hand zit tegen de deur.
Dus een breuk van hat handbeen onder de pink en de pink genaaid.
- aresius
- Mountainbiker
die boostertjes stinken als je erachter rijdt
een goede crash fiets is een oxford master (geen MTB) met een stalen frame. kheb er al veel mee gevallen/gebotst en het rijdt nog. twee keer was er een auto bij betrokken.
Een keer ben ik erop gereden omdat die opeens een metertje naar voor reed om op het fietspad te komen staan.
De andere keer ben ik mooi gestopt om een voetganger over te laten maar die auto achter mij dacht er anders over. Beide keren met knikkendie knieën naar huis gereden.
Vorig weekend met de MTB juist een auto die naar rechts wou afslaan kunnen ontwijken. We kwamen naast elkaar aan het kruispunt ik moest rechtdoor en meneerke was aan het bellen en had me blijkbaar niet gezien.
een goede crash fiets is een oxford master (geen MTB) met een stalen frame. kheb er al veel mee gevallen/gebotst en het rijdt nog. twee keer was er een auto bij betrokken.
Een keer ben ik erop gereden omdat die opeens een metertje naar voor reed om op het fietspad te komen staan.
De andere keer ben ik mooi gestopt om een voetganger over te laten maar die auto achter mij dacht er anders over. Beide keren met knikkendie knieën naar huis gereden.
Vorig weekend met de MTB juist een auto die naar rechts wou afslaan kunnen ontwijken. We kwamen naast elkaar aan het kruispunt ik moest rechtdoor en meneerke was aan het bellen en had me blijkbaar niet gezien.
- Barny
- Mountainbiker
Zwijg mij van genaaide, gedraaide of gebroken pinken.roy wrote:Dus een breuk van hat handbeen onder de pink en de pink genaaid.
Ik heb het stilletjes wel gehad met die toestanden.
Ik wil nog wel even zeggen dat een goede hospitalisatie verzekering geen overbodige luxe is.
Na een banale val op een tt in Yvoir had ik mijn pink gebroken.
Er was geen verzekering voor persoonlijk letsel voorzien (bijna nooit dus)
De breuk diende geopereerd te worden.
Alle ziekenhuisfacturen, dokterskosten (ook de ambulante) en zelfs de kine worden na verrekening met het ziekenfonds terugbetaald.
Alles bij elkaar een behoorlijk bedragje hoor.