My Specialized Epic 2006
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
super fietske trouwens en volgens mij de beste keuze in afmontage van de epic-versies.
je zal er zeker veel plezier aan beleven.
Ikzelf rij sinds kort met de marathon en heb hier nog een beetje aan 'getuned'
het gewicht van mijnen epic komt op ongeveer 11,5 kg (volledig rijklaar met drinkbushouder, fietscomputer, ...) met pedalen !!!.
de af-fabriek marathon versie weegt 12kg
deze zal ergens rond de 12,5 kg liggen en dat is ook een goede waarde.
de wielekes van mijnen marathon hangen nog steeds 'aan den haak' ongebruikt.
als je echt een licht wiel wil, kijk dan eens naar de notubes ZTR velgen (max 347 gr) en met tape of velglint tubeless rijden met gewone banden.
de crossmax wielen kosten veel geld(in verhouding tot kwaliteit naven en stevigheid) en in duitsland vind je gemakkelijk een setje wielen dt240s + dt4.1 velgen voor ongeveer 400 euro (incl verzending).
btw : 'k heb zo een velgint liggen in een mavic 317 velg en geen problemen om tubeless banden te leggen.
notubes word sind kort verdeeld door de verdeler van FOX dus elke deftige fietsenboer kan erachter geraken.
alvast succes en baaik ze
je zal er zeker veel plezier aan beleven.
Ikzelf rij sinds kort met de marathon en heb hier nog een beetje aan 'getuned'
het gewicht van mijnen epic komt op ongeveer 11,5 kg (volledig rijklaar met drinkbushouder, fietscomputer, ...) met pedalen !!!.
de af-fabriek marathon versie weegt 12kg
deze zal ergens rond de 12,5 kg liggen en dat is ook een goede waarde.
de wielekes van mijnen marathon hangen nog steeds 'aan den haak' ongebruikt.
als je echt een licht wiel wil, kijk dan eens naar de notubes ZTR velgen (max 347 gr) en met tape of velglint tubeless rijden met gewone banden.
de crossmax wielen kosten veel geld(in verhouding tot kwaliteit naven en stevigheid) en in duitsland vind je gemakkelijk een setje wielen dt240s + dt4.1 velgen voor ongeveer 400 euro (incl verzending).
btw : 'k heb zo een velgint liggen in een mavic 317 velg en geen problemen om tubeless banden te leggen.
notubes word sind kort verdeeld door de verdeler van FOX dus elke deftige fietsenboer kan erachter geraken.
alvast succes en baaik ze
- XeRpiO
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
ik ga toch voor de epic disc gaan
te straks nog bij een specialized dealer (joybike) geweest en die vertelde me dat als ik de zwarte graag zag dat ik beter de zwarte moest kopen en die 300€ dat de comp meer kost beter in menne zak kon houden
want de truvative crankset en truvative bottom bracket en de avid schijfremmen zouden kwalitatief niet moeten onderdoen voor de afmontage (xt) van de epic comp
ik ga dan wel de epic disc af laten monteren met sram x9
binne een klein maandje met men verjaardag hoop ik de epic te gaan bestellen
te straks nog bij een specialized dealer (joybike) geweest en die vertelde me dat als ik de zwarte graag zag dat ik beter de zwarte moest kopen en die 300€ dat de comp meer kost beter in menne zak kon houden
want de truvative crankset en truvative bottom bracket en de avid schijfremmen zouden kwalitatief niet moeten onderdoen voor de afmontage (xt) van de epic comp
ik ga dan wel de epic disc af laten monteren met sram x9
binne een klein maandje met men verjaardag hoop ik de epic te gaan bestellen
- Beepee
- Mountainbiker
Zo weer een upgrade toegevoegd....................zie boven
Zo weer een upgrade toegevoegd..............