SOLIDAIRE BIKERS GEZOCHT>

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Mooi initiatief...Maar nuchter bekeken niet haalbaar ...spijtig genoeg :(
Diefstal van fietsen zal niet stoppen na dit eene voorval (met de prijzen van degelijke fietsen in het achterhoofd) en zodanig zal misbruik van zulk goed bedoelde topics moeilijk controleerbaar zijn.

Ik ben voorstander om al de fietsen/eigenaars onder te brengen in een soort van database, waarbij bij iedere TT en of politiecontrole er een eigenaar-fiets check kan plaatsvinden.
Waarbij iedere mountainbiker zal kunnen nagetrokken worden , dat hij/zij wel degelijk eigenaaar is van de fiets waarmee hij/zij zich op dat moment op de openbare weg begeeft...dat gaat dan wel ten koste van de privacy, maar ja ....aan elk nadeel zit een voordeel en omgekeerd.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

finux wrote: Ik ben voorstander om al de fietsen/eigenaars onder te brengen in een soort van database, waarbij bij iedere TT en of politiecontrole er een eigenaar-fiets check kan plaatsvinden.
Waarbij iedere mountainbiker zal kunnen nagetrokken worden , dat hij/zij wel degelijk eigenaaar is van de fiets waarmee hij/zij zich op dat moment op de openbare weg begeeft...dat gaat dan wel ten koste van de privacy, maar ja ....aan elk nadeel zit een voordeel en omgekeerd.
=D> =D> =D>

Volledig mijn gedacht, maar politiek niet haalbaar denk ik, ne fietsemaker in Oosthoven is daar mee bezig (voor fietsen in 't algemeen), tot hier toe tevergeefs ....

Eén van de zaken dat de eigenaars moeten zeker moeten leren is de serienummer van hun bike op te schrijven en bij te houden!!!! De politie krijgt maar al te vaak een aangifte van een fiets van da merk met die kleur ... zonder die serienummer kan de fiets niet geseind worden ...

Dus factuur bijhouden en (als het er al niet op staat) het serienummer noteren (voor alle zekerheid dat van de voorvork ook!) en op een veilige plaats bijhouden ...

Als ge bij de aankoop van een fiets twijfels hebt (aangaande zijn herkomst) noteer de naam (+geboortedatum) van de verkoper en het serienummer van de fiets ... ga daarmee naar de politie ... die kunnen dat checken.

Dit kan eventueel met een kleine mail naar uw plaatselijk politiekantoor ...

(eventueel via PB bij mij, maar als 't positief is (dus ne gepikte) moet ik u nog doorsturen)

Ben.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

AAN SUPERNOVA:Open een rekeningnummer en zie wat er gebeurd,al wordt er maar 100€ overgeschreven,je moet altijd met IETS beginnen...DOEN!DOEN!DOEN!En laat je niet uit je lood slaan...actie=reactie... :lol:
supernova
Mountainbiker

Post by supernova »

Dat idee van dienen tt te organiseren lijkt wel ok. Ik had dan aan het blosoparcours van Oudenaarde gedacht. Iedere deelnemer betaald een klein bedrag, en dan zijn de leden van het forum nog eens samen voor het goede doel. Ik ga eens uitkijken om een geschikte plaats te vinden voor den après en een geschikte datum. En voor de geinteresseerden dit is het rekeningnr van de betrokkene 462-1354321-05 Als controle en bedanking zal de betrokkene de namen van iedereen die gestrot heeft op dit forum vermelden.

ps spread the word
mancebo
Mountainbiker

Post by mancebo »

ik doe mee, ik ken ook dieter persoonlijk, en weet dat gij dit ten zeerste zal apprecieren.
We zullen vlug zien wie de daad bij het woord voegt, als zijn lijstje met de namen verschijnt.
Dus mannen, en vrouwen laat jullie hart spreken en jullie portemonee :P
oontje
Mountainbiker

Post by oontje »

Mijne euro is verzonden. Nu jullie nog!
Doeiiiiiii
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

De mijne zijn ook overgeschreven en tot op de steunrit... =D>
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Ik zal er hier wel veel tegen mij krijgen, maar ik ben van het principe dat ik enkel financieel steun als het gaat om moreel leed en niet om klein materieel leed (want dat is het tenslotte toch). Moreel leed is des te zwaarder en meestal onvervangbaar. Sorry dat ik het zeg, maar een fiets is voor mij te weinig waard.
Ben zelf reeds aan m'n 3e fiets voor woon-werk-verkeer bezig. Bij de voorgaanden heb ik enkel een kapot slot overgehouden...
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Rainman wrote:Ik zal er hier wel veel tegen mij krijgen, maar ik ben van het principe dat ik enkel financieel steun als het gaat om moreel leed en niet om klein materieel leed (want dat is het tenslotte toch). Moreel leed is des te zwaarder en meestal onvervangbaar. Sorry dat ik het zeg, maar een fiets is voor mij te weinig waard.
Ben zelf reeds aan m'n 3e fiets voor woon-werk-verkeer bezig. Bij de voorgaanden heb ik enkel een kapot slot overgehouden...
Iedereen is vrij om te doen wat hij wilt,ik hoop alleen dat mijnen bike niet gestolen wordt en mocht dat ooit gebeuren zou ik het wel tof vinden dat sommigen wat trachten te helpen en zeg nu zelf .Wat is 1€ ??Het gaat voor mij enkel om de solidariteit ,we zijn tenslotte allen met dezelfde hobby bezig...maar ja...zucht,zucht,zucht...en voor alles is een reden...en bla bla bla,stel u gewoon eens in de plaats van diene gast...
dierick
Mountainbiker

Post by dierick »

Jeps,

Merci voor de initiatieven. Ik kan in ieder geval zeggen dak verstelt stond toen er euros op mn rekening kwamen voor m'n nieuwe bike. Echt ongelooflijk, merci!
Evers oona aka oontje, kga zeker blijven zoeken! en thx voor je steun

Grtz
Locked