Welke banden hebben goede zijdelingse grip?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

De Racing Ralph is goed op 't droog, maar geen kl*** als 't glibberig is.
Nobby Nic's zijn de banden die ge moet hebben 8) :wink:

(Mijn persoonlijke ervaring hé mannen, ik heb geen procenten)
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik vind de racing ralph een schitterende zomerband, maar als het wat natter is, dan is hij als voorband toch niet echt geschikt.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Ik en stumpy jumpy rijden nu ook al een tijdje met de michellin A/T!
We zijn er allezins zeer tevreden over. Ikzelf ben zeker tevreden over de goede zijdelingse grip.
Luchtdruk is vooraan 1.8 en achteraan 2.0 bar, zelf weeg ik maar een kleine 60kg. Banden zijn de vouwversie met binnenband!
Weet nog niet wat stumpy jumpy vindt van de zijdelingse grip8

greetz
madness
Mountainbiker

Post by madness »

Geen RR dus. Shit, ik dacht net de oplossing te hebben. Doe nog maar eens wat voorstellen want vandaag weer het zelfde. Een beetje kiezel en schuiferdeschuif! Daarna niet meer gerust op de fiets en Toon rijdt mij vrolijk voorbij :oops: .
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

barro marathon/mountain?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Nobby Nic, ok, maar neem die ook breed genoeg.
In 1.8 is dat voor een 85 kilo zware biker ook te nipt, als het wat sneller gaat in bergaf, of glibberig ligt in de bochten..
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Hubertje wrote:barro marathon/mountain?
Deze heb ik nu ook liggen. Wel de UST versie en ze zijn super. Veel grip en een goede rolweerstand. Met deze kan ik tenminste is goed gaan hangen in de bachten wat met de RR niet kon als de ondergrond maar een kleine beetje nat was.
Campinabrother
Mountainbiker

Post by Campinabrother »

Geen RR dus. Shit, ik dacht net de oplossing te hebben. Doe nog maar eens wat voorstellen want vandaag weer het zelfde. Een beetje kiezel en schuiferdeschuif! Daarna niet meer gerust op de fiets en Toon rijdt mij vrolijk voorbij .
Vooraan NN is (volgens mij) een goede keuze.
Achter RR kan volgens mij ook. Heb zondag Sart Tilman gereden met deze combinatie en heb nergens een schuiver gemaakt. Bergop en bochten zonder problemen. Het is een kwestie van eigen voorkeur en afwegingen: hoe dikwijls zal de grip op het achterwiel verdwijnen tijdens een TT? Is het ZO erg wanneer dit af en toe gebeurd? Kan ik dit niet voorkomen? Trap ik bv. niet te klein/groot?
Campinabrother
Mountainbiker

Post by Campinabrother »

Geen RR dus. Shit, ik dacht net de oplossing te hebben. Doe nog maar eens wat voorstellen want vandaag weer het zelfde. Een beetje kiezel en schuiferdeschuif! Daarna niet meer gerust op de fiets en Toon rijdt mij vrolijk voorbij .
Vooraan NN is (volgens mij) een goede keuze.
Achter RR kan volgens mij ook. Heb zondag Sart Tilman gereden met deze combinatie en heb nergens een schuiver gemaakt. Bergop en bochten zonder problemen. Het is een kwestie van eigen voorkeur en afwegingen: hoe dikwijls zal de grip op het achterwiel verdwijnen tijdens een TT? Is het ZO erg wanneer dit af en toe gebeurd? Kan ik dit niet voorkomen? Trap ik bv. niet te klein/groot?
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

@madness

weeg ook 92 kg
zet mijne voorband maar tussen 2 en 2.4 bar
en achteraan rond de 2.7 bar

rij nu voor en achter met michelin xcr mud 2.00 (vroegere xl s)

voor deze zomer een paar nobbi nics 2.1 voor en achter
en voor op reis ga ik een nobbi nic 2.25 kopen (voorkant )

maar niet te veel druk op uw banden steken
bollen iets minder maar hebben veel meer pak
Post Reply