connex ketting klaar voor de vuilbak

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

foempes
vraag eens aan de mannen van trek-team usa-lg wat hun bevindigen van de kmc kettingen zijn tot nu toe
die rijden ermee
oa waako
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

En hier gaat er dus maar ene op reageren...
Men Connex heb ik helemaal geen ervaring. Welke prijscategorie kan je die plaatsen?
Van KMC kan ik in ieder geval zeggen dat ze alle Shimano kettingen fel overstijgen en de Sram kettingen toch ook wel voor een groot deel (hoewel de hollow pin toch ook wel wat te bieden heeft).
Normaal gezien kan ik om het even welke ketting leggen op mijn Fuel, ik zal met standaard XTR of XT kettingbladen "chainsucken" à volonté... Nu met de KMC heb ik dat wonderbaarlijk niet!!! De ketting is gewoon bloedmooi, schakelt vlot, is licht en is dus vooral weinig gevoelig voor chainsuck. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, ik heb er nog slechts ongeveer 650 km mee gereden. Ik heb het nu wel over de X9. De X9SL zal voor later op het seizoen zijn... Daar is het nog even op wachten.
OK, allemaal mooi en supergoed materiaal. Maar zoals voor alle topmaterialen, betaal je hier ook een "topprijs".

Greetz,

Julien.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik heb nu een Connex op mijn koersfiets liggen, icm met een Ultegra 10 speed groep. De beste ketting die ik al gehad heb. Schakelt veel beter en stiller dan de originele Ultegra ketting.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

thx wacko ,

ga me er dan ineens 2 bestellen die beurtelings hun dienst mogen bewijzen .... =D>

( twijfel aan dit setje , maar een 27 is misschien net iets té , licht is het wel =P~ )

http://cgi.ebay.de/KCNC-SHIMANO-KASSETT ... dZViewItem
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

@ wacko ... wat is het verschil tussen de X9 & de X9 SL ( Gold ) en richtprijzen ?

thx
spd
Mountainbiker

Post by spd »

pittig detail van een connex ketting (en vooral wreed ambetant op de koersfiets) is dat de zogenaamde "powerlink" het serieus laat afweten of de elf... niet te gebruiken dus voor competitie tenzij men de ketting zonder powerlink aan elkaar zet...
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

van kettingen ken ik niet zoveel, maar heb toevallig dit ontdekt bij bikestore.cc:

WIPPERMANN 'CONNEX 9TR TITAN' €269

what the hell??? wat is er zo speciaal aan een ketting dat hij meer dan 10000 frankskes waard is?
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

Ik heb er op mijn MTB geen last van op mijn 11, ik heb er twee lopen zonder problemen. :drunk:
madness
Mountainbiker

Post by madness »

Ook hier zeer goede gevoelens bij de connex ketting.
Zeer soepel schakelen, zelfs bij een slijktoestand.
splash
Mountainbiker

Post by splash »

pedaalridder wrote:pittig detail van een connex ketting (en vooral wreed ambetant op de koersfiets) is dat de zogenaamde "powerlink" het serieus laat afweten of de elf... niet te gebruiken dus voor competitie tenzij men de ketting zonder powerlink aan elkaar zet...
stel u derailleur eens goed af...
Post Reply