pass-portes du soleil 2006

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
black tragic
Mountainbiker
Location: GT pro line 24" / GT Fury 26" '12 / GT gtr 2.0 28" '12 / GT Xizang 29" '92

Post by black tragic »

Misschien nog een woordje over het materiaal,

Een echte DH bak is goed voor enkele stukken +/- 15km
Voor de gehele rit ben je het beste af met een enduro type.
Er zitten namelijk nog aantal vals platte en erg steile helling in.... waar je bergop moet. Lopen gaat natuurlijk ook maar je mag niet te veel tijd verliezen, anders mis je de laatste aansluiting naar je startplaats.
En met een fiets van 17kg, full-face, harnas en zomerzon bergop is het behoorlijk zweten geblazen.

Een Specialized Enduro of Big Hit, Santa Cruz Blur, Heckler, Nomad, VP-free, Giant AC, Rocky Mountain Switch of EX 90, B-one Woodbumble, GT Ruckus I-drive, Kona stinky (de lichte!)
Elke fully met minstens 100 tot 170mm achtervering is geschikt, hoe lager het gewicht hoe beter.
Bezunig vooral niet op banden! Een DH band type Maxxis High Roller of Minon, Michelin comp 24... Super Tacky mag maar als het droog is is je band na 3/4 van de rit verweg op. Leg zeker geen singel ply (rubber dikte) neem +/- 3 binnenbanden mee.
Voorzien in enkele reserve onderdelen (remblokjes, dera kabel, dera wieltjes en schroefjes stuk ketting.
Neem zeker een inbusset mee. Onderweg wil er al eens iets lostrillen.
Een groot voordeel is dat iedereen iedereen wel helpt onderweg maar je kan er beter niet op rekenen. Uiteindelijk wil iedereen de rit uitrijden.

Grts en tot in Morzine!
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Ook niet te vergeten : een verbanddoos
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Blijkbaar zijn er wel wat mountainbike.be'ers die gaan meerijden. Is er eigenlijk iets te verzinnen zodat we elkaar kunnen herkennen tijdens het naar beneden razen. Kwestie van een babbeltje te doen.
Tbx
Mountainbiker

Post by Tbx »

mo6 wrote:Blijkbaar zijn er wel wat mountainbike.be'ers die gaan meerijden. Is er eigenlijk iets te verzinnen zodat we elkaar kunnen herkennen tijdens het naar beneden razen. Kwestie van een babbeltje te doen.
Ons zal je wel herkennen :-D
Je mag gerust aanpikken of whatever....
Ikzelf rijd met een Specialized Big Hit en een "persplaat" dus mij zal je wel herkennen.

Grtz
Tbx
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Ik rij op een turner 5spot met ook een presse plaat en kom een heel stuk achter Tbx aan... Je zal ons wel herkennen peis ik.

greetz
bettes
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Als het regent dragen die mannen met die persplaten ook van die lila regenjasjes.
Tbx
Mountainbiker

Post by Tbx »

dmx wrote:Als het regent dragen die mannen met die persplaten ook van die lila regenjasjes.
Hela, hela! Dat was wel geheim hé :-)
Big fashion mistake!!
(Het was omdat we ze gratis gekregen hadden)

Wacht gij, maat! :-D

Grtz
Tbx
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Bon, als ik goed heb kunnen volgen dan moet ik zoeken naar een soort als LEO-wafel verkleedde downhiller met presse platen :-D :-D :-D .
Da moet lukken zo zullen er niet veel rond rijden.
Hoe het ook zij, ik zal men ogen open houden als jullie voorbij razen. Aanpikken? Daar ben ik niet zo zeker van als ik jullie foto's van vorig jaar zie, maar ik zal in ieder geval mijn best doen.
Ik kijk er in ieder geval naar uit. 't zal voor mij nl. de eerste keer zijn dat ik aan de passporte meedoe. Hopelijk niet de laatste. :wink:
Tbx
Mountainbiker

Post by Tbx »

mo6 wrote:Bon, als ik goed heb kunnen volgen dan moet ik zoeken naar een soort als LEO-wafel verkleedde downhiller met presse platen :-D :-D :-D .
Da moet lukken zo zullen er niet veel rond rijden.
Hoe het ook zij, ik zal men ogen open houden als jullie voorbij razen. Aanpikken? Daar ben ik niet zo zeker van als ik jullie foto's van vorig jaar zie, maar ik zal in ieder geval mijn best doen.
Ik kijk er in ieder geval naar uit. 't zal voor mij nl. de eerste keer zijn dat ik aan de passporte meedoe. Hopelijk niet de laatste. :wink:
Geloof me, ge zult me niet meer zien in dat jasje :-)

Grtz
Tbx
kogelvis
Mountainbiker

Post by kogelvis »

De camping.... moet die op voorhand gereserveerd worden of kunt ge gewoon tot ginder rijden en dan zien?

Of zal alles volzet zijn?
Post Reply