scott scale 60 of merida matts speed

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

De keuze inzake afmontage is natuurlijk niet gemakkelijk.
Beide fietsen zijn ongeveer hetzelfde afgemonteerd.
De Scott heeft een betere voorvork, de Merida een beter cranckstel (maar duurzamer?). De Merida heeft wel een poplock en de Scott een LO op de vork.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

qua garantie trouwens heb ik eens zitten nalezen ..
de Scott scale heeft 3j garantie
met als voorwaarden : minstens 1x/j op nazicht bij je scott-dealer
Scott geeft op de Scale ook garantie als fiets word gebruikt bij wedstrijden en zware tochten .
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

vdc wrote:k Vind die Merida mooier en tijdloos kwa kleuren maar toch sportief.

Heb zelf met nen Scale40 gereden en wanneer ik nadien met nen Cube rij is nen Alu Scott ne slappe kader (zijdelings dan), en m'n vorige ExpertRacing was da achteraf gezien ook eigenlijk.

t Er zit ook beter materiaal op zo ne Merida hé.
Zo slap is het kader van een scale 40 toch niet. Het voelt allemaal wel zeer licht aan, maar is wel stijf.

Nadeel van een alu scott kader is dat het zo dun is dat er snel blutsen inzitten. Ben zeker en vast niet ontvreden van mijn scale 40, maar met de huidige modellen zou ik nu voor een Merida gaan (weet niet juist meer wel model), maar mijne scale is nog goed genoeg dus hoef gene nieuwe te kopen.
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

ivo wrote: Persoonlijk ga ik voor Merida want die hebben een 'geen gezeik' garantie van minimum 2 jaar :wink:
Gezeik garantie???

Snap hier niks van heb pas een Scott Team issue 2002 op 1 week vervangen gekregen. Dinsdag binnen bij mijn dealer en vrijdag stond mijn bike terug klaar met nieuw frame.

Kameraad die ook met scott rijd vorig jaar Scott Pro Racing frame 2001 gebroken en ook op een week vervangen gekregen. dus da van die garantie wil niks zeggen ik heb nog nergens betere garantie gekregen.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd kan best kloppen dan mits Scott 3j geeft op hardtail en tot 4j op fullsusp. , mits voorlegging van een onderhoudsboekje na 2j krijg je zelfs 2j verlenging op de fully's !!! Scott is idd zéér goed in garantie
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Zeg waarom leest men hier de laatste tijd steeds meer dingen die er NIET staan?
De nieuwjaarsfeesten nog niet verteerd?
Waar schrijf ik dat de garantie van Scott niet deugd?
Ik schrijf gewoon mijn ervaring met de garantie van Merida neer. Over de andere merken en zeker Scott heb ik mij niet uitgelaten (hier toch niet #-o )

Allez om jullie een beetje te plezieren zal ik dan eens echt stoken :wink:
Zijn die Scotts dan zo breekbaar dat jullie en jullie vriendenkring zoveel ervaring hebben met de vervanging van die frames? :lol:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

hahah goei reply feitelijk :lol:
mja ikzelf ben gewoon eens nagegaan wat garantie scott gaf , was niets mee bedoeld
Maar jij zei ook 'geen gezeik' garantie ..ken je merken die dan een 'wel gezeik' garantie hebben *bal terug gespeeld*

ps: kzeg da maar voor de grap heh :wink: hehe :P
Post Reply