powerlink

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

opeensbe wrote: Vermoedelijk is een plaatje wat verbogen. Ik heb het wel niet proberen terug te "platten". De link kan beter te vast zitten dan te los.
Bedankt voor alle tips !!!
Let wel op als een plaatje een beetje verbogen zit dat je ketting nie 'springt' als je kracht gaat zetten. Voor die halve € kan je misschien beter een nieuwe powerlink steken?
opeensbe
Mountainbiker

Post by opeensbe »

bieste wrote:
opeensbe wrote: Vermoedelijk is een plaatje wat verbogen. Ik heb het wel niet proberen terug te "platten". De link kan beter te vast zitten dan te los.
Bedankt voor alle tips !!!
Let wel op als een plaatje een beetje verbogen zit dat je ketting nie 'springt' als je kracht gaat zetten. Voor die halve € kan je misschien beter een nieuwe powerlink steken?
Eigenlijk heb je groot gelijk....maar ik ben nogal koppig op dat gebied: ik heb ooit in één ketting 3 powerlinks gehad.... . Ik kreeg er één niet open, plaatste een tweede die ik na een tijdje ook niet meer open kreeg om dan uiteindelijk een derde te plaatsen.... . Op de duur heb je een ketting die alleen uit powerlinks bestaat... maar voor "mijne kop" ...geen nieuwe ketting hé... ah nee...
Nu... ik begin niet al te kwistig om te springen met vernieuwen: in mijn garage hangen 10 fietsen: 2 mountainbikes van mijn vrouw, haar racefiets, mijn mountainbike, cyclocross, mountainbike en de rest zijn "stadsfietsen" die ook onderhouden moeten worden. Als wij in de zomer naar Frankrijk gaan, neem ik sowieso voor ons beiden vijf fietsen mee.... Op de duur leer je zelf aan je fietsen werken want anders staan ze constant bij de fietshersteller en is de rekening niet meer te overzien... dus: als je al eens een powerlink niet los krijgt, wil je eerst alles proberen: ik heb in mijn leven al héél véél kapot gekregen maar.... ik heb er altijd uit geleerd !
splash
Mountainbiker

Post by splash »

opeensbe wrote:maar.... ik heb er altijd uit geleerd !
wijze woorden :P
Post Reply