Nokon shifter kabels: vraag voor de gebruikers

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

JanMan wrote: Zowel ik als mijn vader rijden met volledig nokon kabels en nog nooit niks last gehad van gekraak.
Maar jullie rijden niet met een fully, waardoor de kabels niet scharnieren :wink:

Ik heb het voorgehad & een maat van me had net hetzelfde. Ik heb er een tijdje na elke wasbeurt silicone spray opgespoten, maar waar ben je dan mee bezig als je al buitenkabels moet smeren? Op koersfietsen vind ik ze prima, maar voor mtb bedank ik ervoor.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

madskatingcow wrote:
JanMan wrote: Zowel ik als mijn vader rijden met volledig nokon kabels en nog nooit niks last gehad van gekraak.
Maar jullie rijden niet met een fully, waardoor de kabels niet scharnieren :wink:

Ik heb het voorgehad & een maat van me had net hetzelfde. Ik heb er een tijdje na elke wasbeurt silicone spray opgespoten, maar waar ben je dan mee bezig als je al buitenkabels moet smeren? Op koersfietsen vind ik ze prima, maar voor mtb bedank ik ervoor.
mijn pa heeft een fully en nog geen problemen.
Cannondale freak
Mountainbiker

Re: eigenwijs

Post by Cannondale freak »

sgsdebruijn wrote: je hebt btw fully extension setjes die zijn goedkoper als een extra set.
Doeme #-o had ik beter eens gezocht, voor ik een complete 2de set gebruikte. :oops:
sgsdebruijn
Mountainbiker

eigewijs

Post by sgsdebruijn »

madskatingcow wrote:
JanMan wrote:
Zowel ik als mijn vader rijden met volledig nokon kabels en nog nooit niks last gehad van gekraak.
Maar jullie rijden niet met een fully, waardoor de kabels niet scharnieren

Nokon's zijn beter naar mijn idee als bv Gore of een XTR kabel, heb ze allemaal gehad, krakende Nokon's los je op met WD40, of je het nou wil geloven of niet.

Voor mij nog geen beter alternatief ondanks de kosten.
Ook ik heb alle binnenkabels uit 1 stuk met RSP kippenvet voor dempers op de RVS kabels, is heel soepeltjes allemaal.

Succes, je hebt btw fully extension setjes die zijn goedkoper als een extra set.
sgsdebruijn
Mountainbiker

Re: eigenwijs

Post by sgsdebruijn »

Cannondale freak wrote:
sgsdebruijn wrote: je hebt btw fully extension setjes die zijn goedkoper als een extra set.
Doeme #-o had ik beter eens gezocht, voor ik een complete 2de set gebruikte. :oops:
Welke kleur heb je, ik zoek nog wat zwart!
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

http://www.starbike.com/php/suchen.php? ... mit=Search
Als je rekening houdt met de duurdere aankoopprijs van Nokon's tegenover bv. Gore Ride On kabelsets,maar als je weet dat je alles apart kan kopen zodoende men niet telkens opnieuw een volledige set moet kopen zoals bv. rvs kabels,Teflon innerliner die overigens per lopende meter kan aangeschaft worden en bovenop gegarandeerd een top werking bied ben je toch beter met Nokon's
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

heb ze deze avond op mijne mtbike gemonteerd

is wel nen hele puzzel
ben er gans de avond mee bezig geweest

ziet er niet slecht uit

moet er wel nog nen keer mee rijden voor ik er iets van zeggen
Post Reply