Koude voeten
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Overschoenen houden je voeten min of meer droog,en doen dat hoger dan schoenen,opspattend water of slijk,krijgen toch minder kans om je voeten te bereiken,een tip is in de winter je lange koersbroek over je overschoenen te doen, zo word een groot deel van het nat weg geleid van je voeten
Ik heb een jaar of zo sealskinz en ik ben er dik tevreden over. Ik ben overgestapt omdat ik een hekel heb aan de overtrekken, die komen altijd los bij het lopen en zo.yellowbike wrote:Als ik deze ervaringen lees, dan lijkt voor mij die SEALKINZ sokken wel de meest praktische oplossingen. Ik hou niet van overschoenen, en dat gedoe met peper zie ik ook niet zitten.
Is wel wat duur in aankoop ( 45 € / paar ) maar zeker zijn geld waard !
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Ik heb die Northwave Celsius schoenen en ben hier héél tevreden over, de enige moment dat je daar natte voeten in krijgt is als er water langs boven naast je been insijpelt, maar dit is eenvoudig te verhelpen door je lange fietsbroek over de schoen te trekken.gamutter wrote:Ik heb sealskinz merino mid light kousen: waterdicht, uitgenomen die van mij: wel gratis vervangen door de fabricant wegens lek (correcte garantie).
Maar ik ben het gedoe met rubberen overtrekken ook beu.
Ik zie bij Northwave winterschoenen met Goretex (Celcius). Heeft iemand die schoenen? of zijn er andere die waterdicht en ademend zijn,
In welke mate zijn die waterdicht?
Ik overweeg die schoenen te kopen: zou moeten perfect zijn met de sealskinz kousen, met coolmax onderkousjes (hoop ik); droog en warm.
-
Guest
Post by Guest »
neopreen sokken,
Heel warm, ademend, heel warme voeten en geen zorgen over waterdichtheid.
enkel de schoen moeten niet te nauw zijn anders geraak je er niet in.
Ook niet te veel zorgen maken over blijnen, zodra de kousen nat zijn heb je daar normaal gesproken geen last van.
Ik zeg normaal gezien want er zijn altijd uitzonderingen
Voor 2 keer niks in den decathlon, duikwinkel, etc
Heel warm, ademend, heel warme voeten en geen zorgen over waterdichtheid.
enkel de schoen moeten niet te nauw zijn anders geraak je er niet in.
Ook niet te veel zorgen maken over blijnen, zodra de kousen nat zijn heb je daar normaal gesproken geen last van.
Ik zeg normaal gezien want er zijn altijd uitzonderingen
Voor 2 keer niks in den decathlon, duikwinkel, etc
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
Mijn oplossing tegen de koude, ik doe 2 paar dunne wollen kausen aan en daartussen een stukje plastiek van een plastiek zak die men tenen bedekt. Zo kan je voet nog ademen maar je tenen blijven wel warm en iedereen kan het es proberen tkost niets. tvalt echt goe mee.
-
//Smalle\\
- Mountainbiker
Post by //Smalle\\ »
ik ben vandaag overschoene gaan halen van BBB, ze zijn gemakkelijk bij het lopen, er komt geen water of wind door en ze kunnen tot -5°c gaan en echt veel kouder wordt het hier in de winter niet.
en als ik het nog koud had aan men voeten dan heb ik de tip gekregen om een speciale warme zalf aandoen. en dan zijn koude voete uitgesloten.
en als ik het nog koud had aan men voeten dan heb ik de tip gekregen om een speciale warme zalf aandoen. en dan zijn koude voete uitgesloten.