Hoe zijn jullie begonnen met Mountainbike????

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
petruske
Mountainbiker

Post by petruske »

ik ben tot mijn 56 jaar zelfstandige geweest en ben in april gestopt en om wa verzet te hebben beginnen te mtb had vroeger nooit op fiets gezeten( buiten 100 meters voor naar de winkel te gaan) en dan nog op een mtb diek over een jaar of 14 gewonnen had bij tombola en na enkele ritjes op eigenhoutje hier in plaatselijk bos(je) benk da gestart met een maat (die na 4weken afhaakte) nu doek elke zondag mijn tochtje van zo'n 20 tot 30 kilometers liefst in vl bra. omdak het daar het leuks vindt alhoewel dak alle zondagen kei kapot zijn maar kzijn er echt verzot had en tegen volgende zomer zoek in een club te gaan ask genoeg fisiek heb zult mij al wel eens tegen gekomen zijn want er steken me der meer voorbij gelijk da ik er voorbij steek (haha) maar vindt het wel leuk en hoop het nog jaren te kunnen doen rij op een trek groetjes
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Sinds drie jaar ben ik nogal verzot op wandelen in de Ardennen. En eerst keek ik nogal meewarig naar die sukkels die zich overduidelijk moesten afbeulen om op die hellingen te geraken..; wat kon DAAR nu leuk aan zijn!

Tot een vriend mij voor het eerst meenam voor een tochtje met de MTB in de Ardennen. De dikke banden die zich door de modder trekken, de techniek die de hellingen mogelijk maakt, de spieren die nog eens "leven" - en vooral!! in de natuur zijn.... en ik was verkocht. Nog twee keer gaan rijden met een gehuurde fiets, dan ook een toertochtje.
Eindelijk een eerste fiets gekocht, om rond te rijden vanuit ons huisje in de Ardennen, met de idee om ook in de vlaanders hier en daar te rijden.
Was het al na één keer beu/zonde om de fiets achterop de auto te hangen (heb geen trekhaak), en dus maar ineens een tweede fiets gekocht (krijg nu wel van mijn vrouwke geen verjaardagskadoos meer tot in 2017).
dvc
Mountainbiker

Post by dvc »

krijg nu wel van mijn vrouwke geen verjaardagskadoos meer tot in 2017
:lol:

Weet al niet mee hoe het precies zat, maar op mijn elfde (sjit, ook alweer zestien jaar geleden) moest en zou mijn communiefietske een mtb zijn. Het werd een Lugano (maken ze deze nog?) waarvan ik al nie meer weet wat erop stond. Ik trok er toen alleen op uit en door gebrek aan vaste parcours reed ik GR-routes. Ik amuseerde mij rot.
Dan enkele jaren later een paar matekes leren kennen die ook wat fietsten en op mijn zestiende (1994) een Trek 8000 gekocht met mijn vakantiejobcenten. Was toen een echte racebak, met een mix van Deore LX en XT. Verder gespaard en die fiets wat ge-upgrade met Magura's, een verende vork (Trek Mogul was dat toen) en klikpedalen.
Daarna aan de universiteit beland en het biken werd stopgezet en de fiets verlapt aan m'n broer.
Nu echter enthousiast herbegonnen!! (en spijt dat ik er ooit mee ben gestopt).
De sport is sinds 1989 echt wel geboomd. Ik sta te kijken van het aantal vaste routes die nu beschikbaar zijn, maar nog meer van het aantal tt's met honderden deelnemers. Echter, op mijn vaste routes die ik af en toe rijd is het eerder uitzondering om een collega mtb'er tegen te komen...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Ik ben vorig jaar begonnen met MTB'en.
Enkele jaren terug kocht ik mij een Giant eindereeks fiets. Daarmee ging ik regelmatig gaan fietsen op mijn gemakske. Vorig jaar kocht ik mij een koersfiets (die nu weer te koop staat... :lol: ) om wat aan mijn fysiek te doen. Na enkele maanden vroeg mijn broer mij om eens mee te gaan mountainbiken. Dit gedaan en dat viel mee. Na een drietal keer ging ik echter fameus tegen de grond. Dat in de maand december van vorig jaar en in de vrieskou. Ben blijven doorrijden met als gevolg 4 maand geen sport meer omwille van de knie...

Ben nu sinds juli weer aan het biken geslagen en moet zeggen dat ik het wreed graag doe en da de microbe wreed diep zit denk ik.... #-o :lol:
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

ik wilde gewoon een nieuwe sport ! ik had er voor al bmx gedaan ! heb em dom weg verkocht en het begon weer te kriebelen dus wou terug dirt of street doen iets in diene aard ! Omdat er hier zo weinig zijn die da hier doen ! en alleen is ook ma alleen ! koos ik da voor mtb beetje tegen mijn goesting ma 1 keer gereden en resultaat ik rij nu van mei 2005 !
Maar et kriebelt nog steeds om te jumpen enzo ..
The Cisse
Mountainbiker

Post by The Cisse »

ik was 15 jaar geleden (ben nu 41) gestopt met sporten (fitness en lopen,nooit gefietst) met als resultaat 18kg zwaarder en hartritmestoornissen , mijn broer deed regelmatig aan TT's met vrienden en hij kon me na lang tetteren en zeveren toch overhalen om een TT mee te doen in de buurt met een gehuurde fiets , ik was blij als die 25km gedaan waren ,maar die natuur meemaken op een fietsende manier vond ik wel ongelooflijk ,met wandelen gaat het tergend traag

Die eerste maal is nu 14 maand ,8000 km en 16kg minder geleden geweest en heb de microbe stevig in mij , soms teveel want mijn vrouw moet me vaak intoomen want anders zou ik ieder weekend 200 km rijden en dan nog in de week vele kilometers vlammen

Nu rij ik gemakkelijk TT's van 80km in de ardennen ,wat ik hopelijk nog eens wil meemaken is een TT in de alpen of noord spanje (moet de max zijn) :drunk:
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

Ik ben een laatbloeier(46 jaar) .ben een jaar terug door toedoen van mijn broer beginnen biken. moest toch een nieuwe fiets hebben. hij zij koop u een fiets waar je ook mee op de baan kan rijden . in begin eens met hem een tt gedaan en dit viel goed mee.nu ben ik elke week weg en tot nu toe heb ik nog geen spijt dat ik eraan begonnen ben =P~ =P~ =P~
Geronnimo
Mountainbiker

Post by Geronnimo »

op school een sportdag gehad, en in Kasterlee de bloso-tocht gaan doen (eigenlijk die van Herentals) en da was echt bangelijk tof.
een jaar later nog ne sportdag en weer MTB gekozen, dit keer in Westerloo. we hadden 2 profs bij en die mannen die sjeezden da't nemeje schoon was. sporadisch in de vakantie wat begonnen, en toen gezegd: ik gaan nekeer sparen voor ne MTB.
nog een jaar later :lol: en ik heb men eerste fiets, ga elke week zeker 2 keer rijden, en vind het echt zalig. TT's hebik nog niet gedaan, en ik weet niet of ik daar de fysieke conditie wel voor heb. maar de blosotochtjes van in de buurt, zijn niet meer zo veilig(serieus :oops: ) als voorheen, met mij als gevaarlijk rijdende mens :roll:
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

begonnen toen ze me omverreden met ne koersvello nen mtb gekocht en nog altijd bezig en gebeten door het mtbvirus.
venusexpress
Mountainbiker

Post by venusexpress »

Heb altijd atletiek gedaan, maar door een aanslepende heupblessure kan ik maar max 2 à 3 keer per week meer lopen. Omdat ik nog atletiektraining geef, wilde ik in conditie blijven.

Op aanraden van mijn pa kocht ik een mountainbike en in juni 2005 reed ik voorzichtig (alhoewel voorzichtig, ging wel al direct op mijn bek :oops: ) mijn eerste TT en ik was er helemaal weg van! :bounce:

Nu geef ik 3x training, ga 1à 2 keer lopen en in het weekend jump ik op mijn bike!
Post Reply