Vanaf 1 oktober nieuwe pijlen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Vanaf nu neem ik één koort en één pistool om nietjes te schieten mee op elke TT die ik ga rijden.Als ik iemand tegen kom die pijlen aan het weg halen is,bind ik vast en schiet een pijl vast in zijne of hare kop.Dan zal het rap gedaan zijn met die kuren.Wat die mensen bezield is mij een raadsel,het enige wat ze daarmee berijken is dat we zeker van de pad afwijken.
vroeger gebruikte wij ook nietjes
de pijlen waren toen nog gemaakt van dik papier
als je die erna wegdeed, bleef het nietje inderdaad zitten in de boom
de pijlen die sinds vorig jaar gebruikt worden in vlaams brabant
zijn van plastic
wij nieten die nog wel op houten palen
als je die nadien wegdoet, trek je het nietje mee uit
wat dus een goede zaak is
de pijlen waren toen nog gemaakt van dik papier
als je die erna wegdeed, bleef het nietje inderdaad zitten in de boom
de pijlen die sinds vorig jaar gebruikt worden in vlaams brabant
zijn van plastic
wij nieten die nog wel op houten palen
als je die nadien wegdoet, trek je het nietje mee uit
wat dus een goede zaak is
-
Jokke
- Mountainbiker
- Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Zoals Thierry al aanhaalde mogen wij in Heverlee bos al jaren geen nietjes gebruiken om pijltjes te bevestigen aan LEVENDE bomen.
Er is echter geen probleem om uw pijltjes vast te nieten op een dode stronk of een paaltje dat er reeds staat.
Het mag in ieder geval GEEN uitvlucht zijn om de bepijling op een andere manier aan te brengen. Wij beschouwen het nog altijd als een van de belangrijkste punten bij het uitpijlen : één pijltje voor, één in en één na de bocht ter confirmatie.
Wat je natuurlijk niet kan vermijden zijn de pijltjes die elke keer weer 'verdwijnen' door onnozelaars die denken dat ze interessant zijn

Er is echter geen probleem om uw pijltjes vast te nieten op een dode stronk of een paaltje dat er reeds staat.
Het mag in ieder geval GEEN uitvlucht zijn om de bepijling op een andere manier aan te brengen. Wij beschouwen het nog altijd als een van de belangrijkste punten bij het uitpijlen : één pijltje voor, één in en één na de bocht ter confirmatie.
Wat je natuurlijk niet kan vermijden zijn de pijltjes die elke keer weer 'verdwijnen' door onnozelaars die denken dat ze interessant zijn