Overstappen naar sram?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
LoXoS
- Mountainbiker
Er zit geen zand in, en ze schuiven nog soepel. De kabels smeren heb ik nog nooit gedaan, moet dit? Zo ja, waar moeten ze gesmeerd worden?
Na iedere rit kuis ik mijn fiets, ontvet ik mijn ketting en doe terug een teflon spray op mijn ketting. Voort van de rest is er nog geen olie/spray aan mijn fiets geweest.
Na iedere rit kuis ik mijn fiets, ontvet ik mijn ketting en doe terug een teflon spray op mijn ketting. Voort van de rest is er nog geen olie/spray aan mijn fiets geweest.
De binnenkabel slijt zowiezo in de buitenkabel waardoor je spoorvorming krijgt. Hierdoor schuift de kabel niet meer goed waardoor de derailleur hapert.
Het is dus aan te raden om af en toe de kabels ook te smeren, maar zorg ervoor dat het geen zand aantrekt. Gebruik geen dik vet want dat schuift niet lekker. Maar bv droge teflon.
Hoe lang gaat kabels mee? weet ik niet, bij de ene 500 km en bij de andere 3000 km.
Kabels verdienen zeker de aandacht om schakelproblemen te voorkomen of op te lossen.
Het is dus aan te raden om af en toe de kabels ook te smeren, maar zorg ervoor dat het geen zand aantrekt. Gebruik geen dik vet want dat schuift niet lekker. Maar bv droge teflon.
Hoe lang gaat kabels mee? weet ik niet, bij de ene 500 km en bij de andere 3000 km.
Kabels verdienen zeker de aandacht om schakelproblemen te voorkomen of op te lossen.
heb ook XT zitten achteraan en heb die nog nooit moete bijstellen, heb wel Gore-tex kabels zitten en die zou ik niet kunnen missen, tja zijn geen van gore-tex zelf, blijkbaar maken die effectief niet meer, maar genoeg andere alternatieven, is investeringske zeker waard. enkel echt belangrijk voor achterste derailleur, voorste kan met gewone kabel.
en ja u pad ies laten controleren, kan scheef staan en dan is afstellen onmogelijke zaak
en ja u pad ies laten controleren, kan scheef staan en dan is afstellen onmogelijke zaak