Wat is nu de oplossing?
Tenen op de grond voor een betere balans of beter kunnen klimmen?
Hierbij moet ik dus wel vermelden dat ik eigenlijk alleen maar in de Ardennen rij en dus klimmen en dalen zijn dagelijkse kost.
Deze positie geeft mij persoonlijk ook het beste rendement bij het klimmenjulie wrote:als je met de hiel op je pedaal staat moet je been volledig gestrekt zijn of als je ingeklikt bent, moet je knie heel lichtjes gebogen zijn, .
ik heb mijn zadel stapsgewijs verhoogd naar boven vermelde (ideale) positie en geleidelijk aan meer vertrouwen gewonnen in die gevoelsmatig te hoge positie voor de afdalingen.julie wrote:moet je knie heel lichtjes gebogen zijn, ik dus NIET met mijn tenen de grond kan aanraken. Nu kan ik het me voorstellen dat het voor het mountainbiken toch wel handig zou zijn als je dus WEL met je tenen de grond aan kan raken. Ook voor afdalingen is het vaak handig als het zadel niet te hoog staat zodat je tenminste je kont naar achteren kan steken zonder dat je zadel in de weg zit. Nu is het dus zo dat als ik mijn zadel lager zet, het klimmen dus minder goed gaat.
Wat is nu de oplossing? :roll:
Tenen op de grond voor een betere balans of beter kunnen klimmen?
Zo veel verschil zou er op beide "technieken" toch niet mogen zittenhaaz wrote:Met methode wrenchscience staat mijn zadel 10,7 cm te laag!!! Met methode zonder schoenen staat mijn zadel 2,2 cm te laag.
Ik zal mijn zadel dus 2,2 uitschuiven en zien wat er zondag gebeurt...
Dank nog aan alle ervaren rotten die ons leken telkens weer van antwoord dienen, ook al lijken de vragen hen soms banaal.
THANX!!