Wielen: CrossMax XL

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

Voor een goed adress moet ge maar is mailke sturen...kan u doorverwijzen naar ne winkel met superservice zeker op mavic gebied
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Dit kan ik alleen maar beamen, op aanraden van VR ben ik daar ook mijn crossmaxkes gaan halen.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Misschien de moeite om het met GANS het forum te delen dan??

Eric
Guest

Post by Guest »

VR wrote:Voor een goed adress moet ge maar is mailke sturen...kan u doorverwijzen naar ne winkel met superservice zeker op mavic gebied
Ze kunnen zich daar ook serieus vergissen hoor VR :roll: , maar allez ze geven het ook toe das ook veel waard :D
Guest

Concurentie voor UST?

Post by Guest »

Voor wie het weten wil:
Na een geschil tussen Rolf (de wielenleverancier van Trek) en fietsenfabrikant Trek is deze zijn eigen wielen gaan ontwikkelen. Het resultaat komt dit jaar op de markt onder het (sub)merk Bontrager. Voor MTB wordt het de Bontrager Race Lite Tubeless. Het is een 'gewone' lichtgewicht MTB wielenset die echter ook tubeless gebruikt kan worden. Echter niet zoals bij Mavic met een luchtdichte velg maar door een rubberen inlegstrip in de velg. Bij UST-banden de strip erin, bij gewone banden, de strip eruit. Eenvoudiger kan niet. Het systeem zou erg goed luchtdicht zijn. Een set weegt 1460 gram (de Xmax SL 1470 gram). Grote troef een tubeless band zou zich even eenvoudig laten monteren dan een standaard band. Een set werd getest door de redactie van het tijdschrift 'Fiets' en zouden voldoende stijf zijn en heel wat kunnen verdragen.
Prijs van al dat moois: 465 €, erg concurentiëel dus. volgende zet aan Mavic dus (Als Bontrager zijn beloftes kan waarmaken natuurlijk).
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Bontrager's huidige topmodel is echter qua prijs zeker niet competitief...
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Ik heb mijn eerste stukken met de XL: Ventiel afgebroken en spaak een heel klein beetje krom. Het ventiel heb ik vervangen (8euro) maar het wiel staat nog perfect recht dus een vervanging van de spaak is niet nodig. Dit alles omdat verleden week op een wedstrijd iemand met zijn pedaal in mijn wiel is blijven hangen! :evil:
Pascal Geerts
Mountainbiker

Post by Pascal Geerts »

Ik ben terstraks even naar Velo's lievens geweest voor een paar prullekes, en langs mijn neus weg eens geinformeerd naar de prijs van de crossmax XL UST (niet schijfrem) 470€.

Daar dit normaal een vrij dure winkel is vind ik dit peries nog meevallen.

Wat hebben jullie betaald en waar?
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Ik heb de mijne bij VanEyck, Aalst gehaald voor 465€. Jammer genoeg wist ik het te laat maar je kan ze in nl kopen voor 450€, veel goedkoper zal je ze niet vinden.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

De mijn komen van cyclesEmrin voor 475 € (waren toen in promotie)
Post Reply