25.05.2017 - Cimes de Waimes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
spaghetti_2
Mountainbiker

Re: 25.05.2017 Cimes de Waimes

Post by spaghetti_2 »

bip bip wrote:
spaghetti_2 wrote:Mooi nieuws! Al ingeschreven voor de LCMT dat verlengde weekend, de combinatie wordt misschien wat zwaar :-)
hier hetzelfde, ben dan al in Houffa om daags daarna aan de LCMT te beginnen, zouden we ..... :-D ? Ik ben gewend van LCMT's te rijden die nog over
4 dagen gingen ipv van 3 dus... :-D

grt ,
bip bip
Fysiek zou dat wel lukken om uit te rijden. Maar ik heb wel klassementsambities voor de LCMT en dan is de Cimes de Waimes nogal zwaar om 'op te warmen' :)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: 25.05.2017 Cimes de Waimes

Post by BerggeitCasualFietser »

spaghetti_2 wrote:
bip bip wrote:
spaghetti_2 wrote:Mooi nieuws! Al ingeschreven voor de LCMT dat verlengde weekend, de combinatie wordt misschien wat zwaar :-)
hier hetzelfde, ben dan al in Houffa om daags daarna aan de LCMT te beginnen, zouden we ..... :-D ? Ik ben gewend van LCMT's te rijden die nog over
4 dagen gingen ipv van 3 dus... :-D

grt ,
bip bip
Fysiek zou dat wel lukken om uit te rijden. Maar ik heb wel klassementsambities voor de LCMT en dan is de Cimes de Waimes nogal zwaar om 'op te warmen' :)
Ik vermoed dat jouw niveau pak hoger is dan dat van mij, maar heb zo ook eens Waimes gereden op donderdag en op zaterdag een duowedstrijd gereden. Nog nooit zo sterk gereden in mijn leven die dag :lol: al was de opwarming zelf lastig.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Re: 25.05.2017 - Cimes de Waimes

De komende dagen altijd wel wat kans op regen, de hoeveelheid zal wel niet zo veel kwaad hebben, vermoed ik?
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Het is nog 10 dagen alvorens de Cimes hé ;)
Maar mocht het je gerust stellen: de Ardennen liggen er momenteel droog en stoffig bij
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

No worries, komt wel goed. Mijn eerste editie was redelijk net, ben toen nog met vestje moeten vertrekken voor de eerste km's.
Als het de dag zelf droog blijft, is het voor mij goed.
EG6
Mountainbiker

Post by EG6 »

Is dit één van de betere voorbereidingen op, en te vergelijken met, de RDHF zowel op vlak van techniciteit als 'uithouding'?
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

EG6 wrote:Is dit één van de betere voorbereidingen op, en te vergelijken met, de RDHF zowel op vlak van techniciteit als 'uithouding'?
buiten de kortere afstand is dit absoluut een marathon die zich mag spiegelen aan de RDHF. Hier zit ook alles in; lange klimmen, prachtige afdalingen en voldoende technische tracks met vooral veel wortelpassages.

grt,
bip bip
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

bip bip wrote:
EG6 wrote:Is dit één van de betere voorbereidingen op, en te vergelijken met, de RDHF zowel op vlak van techniciteit als 'uithouding'?
buiten de kortere afstand is dit absoluut een marathon die zich mag spiegelen aan de RDHF. Hier zit ook alles in; lange klimmen, prachtige afdalingen en voldoende technische tracks met vooral veel wortelpassages.

grt,
bip bip
met die "kleine" nuance dat in de 63 km van de RDHF meer hoogtemeters zitten dan in de 85 km van Waimes, en dat er ook geen gemakkelijk eindgedeelte inzit zoals in de Cimes
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Ik heb de Cimes ooit gereden bij voortdurende motregen, maar viel al bij al goed mee qua modder.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

lowie wrote:
bip bip wrote:

grt,
bip bip
met die "kleine" nuance dat in de 63 km van de RDHF meer hoogtemeters zitten dan in de 85 km van Waimes, en dat er ook geen gemakkelijk eindgedeelte inzit zoals in de Cimes
Ik wou net zeggen de lange afstand in Waimes kun je redelijk simpel noemen vergeleken met sommige andere marathons. Toch is het wat parcours betreft wel een hele mooie en het bevat wat wortels ter voorbereiding op de rdhf. ;)
Post Reply