De fietsbel: meer dan nuttig

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ik heb altijd een bel gehad, tot vorige maand, toen is ze gesneuveld.
Man man, als je eenmaal een bel gewoon bent en weet hoe gemakkelijk
het is dat ze erop staat mis je die wel heel erg snel :-?
#-o Sinds vorige zaterdag staat er een nieuwe op en kan ik weer op een
vriendelijke manier vragen een stapje opzij te zetten.
Niks zo ambetant als moeten roepen op anderen, die dan ook niet echt
geneigd zijn aan de kant te gaan, hetgeen ik zeer begrijpelijk vind... :wink:
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

ik heb er eentje van halfords. klein licht en stevig vast dmv spanelastiekje
naast de rem.
kostte ongeveer 2 €
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Heb ook eindelijk een bel geïnstalleerd. eentje van BBB wat ik op mijn stuurpen kon installeren. Had ook niet veel plaats meer op mijn stuur zelf. Staat nu mooi uit de weg en is ook niet te groot. Dat belletje van EKIP kon ik niet installeren aangezien je met een lefty geen standaard stem hebt :-(
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ik heb zoiets:

Image

Image

Maar bij mij steekt ze naast de stuurpen, niet in het verlengde ervan. Zo valt ze qua zicht amper op.

Kostte iets van een 3 of 4 euro.
nu-4000
Mountainbiker

bel op je MTB

Post by nu-4000 »

Welnu, ik heb een grief. Ik vind mezelf fantastisch snel rijden. Alleen dat lijkt maar zo. :-D Menig 'echte' MTB'ker komt me dan voorbijgevlamd op de meest onmogelijke plaatsen zonder enig teken van verwittiging. Heb al enkele keren een wreed akksident vermeden.
Nu, mannen, het moet echt geen reuze-bomma bel zijn, maar als ge echt uw stem niet wilt verheffen om iemand voor u, al draaft die op een zebra, beleefd even aan te geven dat ge voorbij wilt, koopt dan zo een klein sexy Ti of als ge dat vindt carbon belleke. Voor klein kleine, fijne 'ting' ga ik steeds even opzij. Mij lijkt dat basic -wederzijdse- beleefdheid, niet ?
Niet akkoord : shoot !
8)
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Een bel op een mtb??? Afgrijselijk!!!! :bounce: Nee grapje hé. Als je geen bel hebt, is effe roepen of vertragen om voorbij te steken inderdaad beleefder dan in een flits voorbij te racen en de ander met een half hartinfarct achter je te laten. Ik roep altijd 'pardon' en daarna 'dank u'. Maar een bel op mijn emteebee? Noo wee! :roll:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik begrijp dat toch niet goed dat sommige zo tegen een miniscuul belletje zijn op de MTB. Je ziet het bijna niet hangen en het weegt bijna niks.

Ik kan het niet missen. Het hang aan de zijkant van de stuurpen bij mij.
Mijn belletje gaat ook nooit per ongeluk af op het meest zware gedokker van de fiets.

Op TT'en gebruik ik het eigenlijk niet omdat ik niet gehaast ben. Daar wacht ik wel af tot er een ruimere passage is. Ik vind het vooral prettig voor voetgangers of op gewone fietspaden. De mensen gaan direkt opzij.
frankex
Mountainbiker

Post by frankex »

Heb een bel gemonteerd op het deksel van een bidon (waar reservegerief in zit). :-D
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

ik heb sinds kort ook een belleke,
gezien op mijn stuur geen plaats was heb ik ze gezet ... op mijn bar end !
zeer handig
kostprijs : 1.6 euro ( brico), "t zal nie lang mlee gaan denk ik door de schokken ...)
R 8) 8)
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Point7 wrote:Ik begrijp dat toch niet goed dat sommige zo tegen een miniscuul belletje zijn op de MTB. Je ziet het bijna niet hangen en het weegt bijna niks.
Geen plaats, stuur is volgebouwd... :oops:
Post Reply