Canyon Nerve 8.0

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Canyon Nerve 8.0

Post by KrisMaes76 »

Kevin82 wrote:Een nerve is niet echt een xc fiets, dan moet je eerder naar de lux gaan... Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar de nerve is meer allround gericht.

Zo wordt ie ook gepromoot op de site van Canyon en zo voelt hij ook aan als je er op rijdt
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Inderdaad :) maar wilt niet zeggen dat ge er geen XC mee kunt rijden, ik rij er marathon wedstrijden mee en dat gaat even goed. Als je moet klimmen op een wortel klim of klim met stenen, dan ben je toch blij dat die een beetje inveert. In juni schakel ik om naar de lux en dan kan ik je het verschil wel vertellen :p maar je moet een beetje kijken voor wat je de bike wil gebruiken. Als je gewoon in limburg alleen rijdt is een fully totaal niet nodig. Dan heb je aan een hardtail genoeg. Voor in de Ardennen is een fully dan weer een enorme aanrader :)
JWP
Mountainbiker

Post by JWP »

Lennert01 wrote:Ik heb me vorige week een Canyon Nerve 8.0 aangeschaft, maar ik ben niet helemaal overtuigd.
Ik denk er zelfs over om hem in te ruilen en om toch voor een hardtail Grand canyon te gaan.
Het vele onderhoud dat deze fiets vraagt
- De Nerve's halen vaak heel goeie scores bij reviews. Ik heb er zelf ook één gehad en was daar zeer content van. Ook voor XC.
- Het extra onderhoud van een fully: een argument dat vaak gedramatiseerd wordt. Zoveel extra onderhoud is er niet aan.
- Test zeker eerst een hardtail uit. Er is echt heel veel te zeggen voor het comfort van een fully. Hardtail is ... hard.
- Het 'pompen' van de demper is bij de Nerve's zeker normaal ivg met andere fully's. Natuurlijk geldt wel dat de demper goed is afgesteld en dat je traptechniek op punt staat. Zoveel rendement verlies je er niet mee. Dat zit vooral tussen de oren. Ik vind trouwens dat het verloren rendement bij een fully (tegenwoordig dus minimaal) absoluut het hogere comfort waard is.

- Ik zie dat je de fiets al gebruikt hebt in de modder. Ik denk niet dat Canyon de fiets terugneemt. :cry: Testen = op droge straat.
KrisMaes76
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Post by KrisMaes76 »

JWP wrote:
Lennert01 wrote:Ik heb me vorige week een Canyon Nerve 8.0 aangeschaft, maar ik ben niet helemaal overtuigd.
Ik denk er zelfs over om hem in te ruilen en om toch voor een hardtail Grand canyon te gaan.
Het vele onderhoud dat deze fiets vraagt
- De Nerve's halen vaak heel goeie scores bij reviews. Ik heb er zelf ook één gehad en was daar zeer content van. Ook voor XC.
- Het extra onderhoud van een fully: een argument dat vaak gedramatiseerd wordt. Zoveel extra onderhoud is er niet aan.
- Test zeker eerst een hardtail uit. Er is echt heel veel te zeggen voor het comfort van een fully. Hardtail is ... hard.
- Het 'pompen' van de demper is bij de Nerve's zeker normaal ivg met andere fully's. Natuurlijk geldt wel dat de demper goed is afgesteld en dat je traptechniek op punt staat. Zoveel rendement verlies je er niet mee. Dat zit vooral tussen de oren. Ik vind trouwens dat het verloren rendement bij een fully (tegenwoordig dus minimaal) absoluut het hogere comfort waard is.

- Ik zie dat je de fiets al gebruikt hebt in de modder. Ik denk niet dat Canyon de fiets terugneemt. :cry: Testen = op droge straat.
Mijne Nerve pompt minder dan de fully's van mn bike buddies
Post Reply