02.01.2016-Zottegem-14e VTT Jan de Lichte
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 02.01.2016-Zottegem-14e VTT Jan de Lichte
Ik vond het hier dik in orde. Parcours lag er vettig bij na de regen van afgelopen nacht, doch overal berijdbaar. De combinatie modder en hoogtemeters maakte het behoorlijk uitdagend. Ook het zonnetje droeg bij tot een mooie tocht van uiteindelijk 53km. De gratis hotdog achteraf heeft ook gesmaakt. Ik kom hier zeker volgend jaar terug.
- Specializedfatboy
- Mountainbiker
Post by Specializedfatboy »
Vandaag de 50 km gereden en geen spijt gehad
Mooie rit,510 hoogtemeters veel offroad en technische stukken dik inorde,thx en tot volgend jaar grtz
Mooie rit,510 hoogtemeters veel offroad en technische stukken dik inorde,thx en tot volgend jaar grtz
- mtbsdvd'83
- Mountainbiker
Post by mtbsdvd'83 »
Telke jaren houden ze hun woord, "Bij natte weersomstandigheden kunnen we ook een zo goed als maximale berijdbaarheid garanderen"
Enig minpuntje een 2de bev. zou toch nog een meerwaarde zijn op z'on parcour.
Tot volgend jaar,
Enig minpuntje een 2de bev. zou toch nog een meerwaarde zijn op z'on parcour.
Tot volgend jaar,
Mooie rit,wel veel modder (kan niet anders in deze periode) maar echt wel doenbaar.Heb er echt van genoten
Het is eigenlijk een rit in mijn streek,maar toch nog vele landweggetjes die ik niet kende .
Proficiat aan de inrichters voor de perfecte organisatie
Naar het einde toe is er iemand mij voorbij gesneld met een fatbike (welk merk weet ik niet,want zat volledig onder de modder),had graag de persoon aangesproken maar hij reed iets te vlug voor mij.Graag had ik zijn bevindingen gehoord,vooral omdat ik ook veel
interesse heb om ook zo'n machine aan te schaffen.
Toffe voormiddag gehad,zeker ook met dit lenteweertje !!!
Het is eigenlijk een rit in mijn streek,maar toch nog vele landweggetjes die ik niet kende .
Proficiat aan de inrichters voor de perfecte organisatie
Naar het einde toe is er iemand mij voorbij gesneld met een fatbike (welk merk weet ik niet,want zat volledig onder de modder),had graag de persoon aangesproken maar hij reed iets te vlug voor mij.Graag had ik zijn bevindingen gehoord,vooral omdat ik ook veel
Weer beetje afgewacht en thuis om 9u vertrokken.
Ter plaatse gestart rond 10u met stralend zonnetje en zou zo blijven tot einde rit.
Heel wat glijwerk (niet echt mijn ding) maar te doen. Tamelijk behoedzaam naar beneden.
Bij hellende stukken iets meer doorgereden zonder te forceren.
Bevoorrading trok op niets
. Was rond 11:30 en het enige dat we konden krijgen was een bekertje water en stuk peperkoek.
Beetje water is goed voor herstel lichaam na overvloedig drankgebruik tijdens eindejaarsfeesten was commentaar van organisatie
.
Al bij al nog 'goeie' benen na nieuwjaarsdag en ritje op 'nuchtere' maag.
Ter plaatse gestart rond 10u met stralend zonnetje en zou zo blijven tot einde rit.
Heel wat glijwerk (niet echt mijn ding) maar te doen. Tamelijk behoedzaam naar beneden.
Bevoorrading trok op niets
Beetje water is goed voor herstel lichaam na overvloedig drankgebruik tijdens eindejaarsfeesten was commentaar van organisatie
- Specializedfatboy
- Mountainbiker
Post by Specializedfatboy »
luc gs wrote:Mooie rit,wel veel modder (kan niet anders in deze periode) maar echt wel doenbaar.Heb er echt van genoten![]()
![]()
![]()
Proficiat aan de inrichters voor de perfecte organisatie![]()
![]()
![]()
Hoi das was ik met mijn Fatbike,het merk is specialized fat boy,machtig om mee te rijden en haal je toch wel veel voordeel maar toch soms ook niet zo simpel om mee te rijden maar je kweekt er behendigheid mee en vooral power grtz
- s-works 81
- Mountainbiker
Post by s-works 81 »
Rond 13u was ik ook aan de bevoorrading en ik kon nog alles verkrijgen,zelf nog mijn drinkbus opgevuld met sportdrankdisc wrote:Weer beetje afgewacht en thuis om 9u vertrokken.
Bevoorrading trok op niets. Was rond 11:30 en het enige dat we konden krijgen was een bekertje water en stuk peperkoek.
![]()
Beetje water is goed voor herstel lichaam na overvloedig drankgebruik tijdens eindejaarsfeesten was commentaar van organisatie![]()
.
Altijd sedert jaar en dag een mooie nieuwjaarsrit, die Jan de Lichte.
Mijn favoriete eerste MTB van 't jaar, en altijd diezelfde voldoening.
Natuurlijk hebben we deze keer het echte JDL-pad gemist in het mooie bronnengebiedje aan de voet van Velzeke. Pijnlijk, want voor de echte historicus zitten hier een paar evenwichtsoefeningen en kuiters klaar. Mooie rit , ietwat vettig en de bevoorrading in het leukste schooltje van de regio was ondermaats. Water van den tap en lekkerkoeken; ... hoewel, ik ben uit de tijd dat lekkerkoek in hartvorm met klompkens suiker erop echte nieuwjaarscadeau's waren voor de meetjes en peetjes.
Ons nieuwjaarscadeau hebben we gekregen op de bevoorrading en we blijven maar wachten op die cola die enkele trippels verder eigenlijk mag worden geschrapt.
Maar toch genoten van deze extreme rit.
volgend jaar terug aan de start voor een hopelijk drogere of als onze CO2 het toelaat drooggevrorene editie.
Bedankt aan de organisatie, bedankt aan de mensen van het proviand en bedankt aan het schooltje in Velzeke waar de urinoirs nog de echte schoolgeur van weleer uitstralen.

Mijn favoriete eerste MTB van 't jaar, en altijd diezelfde voldoening.
Natuurlijk hebben we deze keer het echte JDL-pad gemist in het mooie bronnengebiedje aan de voet van Velzeke. Pijnlijk, want voor de echte historicus zitten hier een paar evenwichtsoefeningen en kuiters klaar. Mooie rit , ietwat vettig en de bevoorrading in het leukste schooltje van de regio was ondermaats. Water van den tap en lekkerkoeken; ... hoewel, ik ben uit de tijd dat lekkerkoek in hartvorm met klompkens suiker erop echte nieuwjaarscadeau's waren voor de meetjes en peetjes.
Ons nieuwjaarscadeau hebben we gekregen op de bevoorrading en we blijven maar wachten op die cola die enkele trippels verder eigenlijk mag worden geschrapt.
Maar toch genoten van deze extreme rit.
volgend jaar terug aan de start voor een hopelijk drogere of als onze CO2 het toelaat drooggevrorene editie.
Bedankt aan de organisatie, bedankt aan de mensen van het proviand en bedankt aan het schooltje in Velzeke waar de urinoirs nog de echte schoolgeur van weleer uitstralen.
-
moorken
- Mountainbiker
eerste keer zelf aanwezig op deze rit, en ik ben al zeker dat ik er volgend jaar terug zal bijzijn! Niet van de poes die rit, de GPS gaf 400hm aan, maar het leken er mij meer te zijn? Hoeveel hadden jullie er? ik heb ondertussen ook nog een korte montage van 2 minuten samengestoempt met een kort overzicht van de leukste ploeterstroken: " onclick="window.open(this.href);return false;
-
steven meirlaen
- Mountainbiker
Post by steven meirlaen »
ik zat aan 464 hm.
leuk ritje waar het af en toe eens moeilijk was om recht te blijven. wat uiteindelijk wel gelukt is zenne.
Ik kon mooi de mtb-rijders onderscheiden van de baan mannen. O wat heb ik er veel zien gaan.
Weeral een mooi filmke Moorken, trouwens op 0:42 zie je mooi wat ik bedoel.
leuk ritje waar het af en toe eens moeilijk was om recht te blijven. wat uiteindelijk wel gelukt is zenne.
Ik kon mooi de mtb-rijders onderscheiden van de baan mannen. O wat heb ik er veel zien gaan.
Weeral een mooi filmke Moorken, trouwens op 0:42 zie je mooi wat ik bedoel.