magura of hayes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Bartje
Mountainbiker
Location: Canyon, Grand Canyon Elite, full XT, XT-schrijfremmen

Post by Bartje »

Voordien reed ik met Magura Clara schijfremmen - heb er die van pure miserie afgesmeten. Nu heb ik Hayes HFX 9 en ik zou niets anders meer willen. Perfect spul dat heerlijk remt.
Wat betreft die HS 33 ... zal ook wel perfect zijn :wink:
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

hfx 9 sukt
maar als je kan, kijk dan uit naar een Hayes MAG, das een van de betrouwbaarste remmen ooit gemaakt. Vrienden van me rijden er al 5-6 jaar afdaling mee en daar is NOOIT iets mee.

Kijk eventueel ook naar Shimano schijfremmen. Ik rij al jaren afdaling met XT en behalve blokjes vervangen heb ik er geen omkijken naar.
Guest

Post by Guest »

aan magura hss heb je nog minder onderhoud aan dan aan schijfremmen
een hs 33 is De onderhoudsvriendelijkste rem die ik ken
gewoon af en toe blokken vervangen en thats it
voor weight wennies is het iets anders maar voor die mensen zijn schijven zeker uitgesloten wegens het gewicht
fieldbiker
Mountainbiker

Re: magura of hayes

Post by fieldbiker »

bp001 wrote:Sta voor de keuze magura hs 33 of hayes hfx9 laten monteren op mijn nieuw bike, wat stellen jullie voor ?
Ga maar voor de HFX 9's : goede stopkracht in alle omstandigheden en als er wat bagger is heb je tenminste geen geblokkeerde wielen - wat wel gebeurt bij HS33's omdat die remblokken zeer dicht op de velg zitten.

Nieuwe blokjes goed inremmen en je bent vertrokken voor een jaar zonder problemen. Uit eigen ervaring gesproken.

Field
irtimit
Mountainbiker

Post by irtimit »

Persoonlijk zou ik enkel schijfremmen kopen in de duurdere klasse.
Daarom mss beter de HS33 nemen.

Mss eens mensen contacteren op het forum die Hayes schijfremmen hebben.

Ik kan allesinds zeggen dat HS33 prima remmen zijn
waarmee je jaren kan mee rijden zonder onderhoud (tenzij de remblokken).
Post Reply