Trek Superfly 8 (model 2016)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
chrisper
Moderator

Re: Trek Superfly 8 (model 2016)

Post by chrisper »

Beny wrote:
chrisper wrote:ok, ik heb nu zo goed als alles gevonden.
nog 1 vraagje: kan hier achteraan een grotere schijf gemonteerd worden? of is dit niet mogelijk omdat deze 'tussen' de kader zit
Dat lukt met de adapters, maar check even wat de fabrikant voorschrijft als max diameter
Bij de frame eigenschappen staat postmount 160. Maar vroeg me af of je dan niet groter mag of kan?
En vooral waarom het niet zou mogen?
Misschien even navragen bij mijn lbs waar ik frame kocht?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

chrisper wrote:
Beny wrote:
chrisper wrote:ok, ik heb nu zo goed als alles gevonden.
nog 1 vraagje: kan hier achteraan een grotere schijf gemonteerd worden? of is dit niet mogelijk omdat deze 'tussen' de kader zit
Dat lukt met de adapters, maar check even wat de fabrikant voorschrijft als max diameter
Bij de frame eigenschappen staat postmount 160. Maar vroeg me af of je dan niet groter mag of kan?
En vooral waarom het niet zou mogen?
Misschien even navragen bij mijn lbs waar ik frame kocht?
Omdat sommige frames niet ontworpen zijn om de hogere krachten op te vangen die met grotere schijven ontwikkeld worden
Omdat sommige frames een kromming hebben in de schuine achterbrug waardoor grote schijven ertegen zouden schuren
Free_ltd
Mountainbiker

Post by Free_ltd »

Deze heb ik al een beetje in mijn achterhoofd voor binnen 2 jaar :lol:

Ik ben van 3 x 8, naar 2 x 10 gegaan, maar weet niet of 1 x 11 iets voor mij is. En deze is enkel verkrijgbaar in 1 x 11.
Mss moet ik toch eens naar die testdays van Trek gaan binnenkort en eentje proberen.

Prachtige fiets :wink:
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

Free_ltd wrote:Deze heb ik al een beetje in mijn achterhoofd voor binnen 2 jaar :lol:

Ik ben van 3 x 8, naar 2 x 10 gegaan, maar weet niet of 1 x 11 iets voor mij is. En deze is enkel verkrijgbaar in 1 x 11.
Mss moet ik toch eens naar die testdays van Trek gaan binnenkort en eentje proberen.

Prachtige fiets :wink:

Ik wou ook iets meer mogelijkheden en heb gekozen voor de 2x11, vandaar dat ik hem zelf samenstel.
Dan kan ik ook alle onderdelen zelf kiezen, bvb andere/beter vork, wielen, ....
Let wel op, dit is zeker niet goedkoper dan een complete fiets.
Maar bij mij LBS kon ik ook kiezen voor een bvb een andere groep voor zelfde bedrag van fiets, misschien eens navragen wat u lbs kan aanbieden.
En ja, testen is inderdaad nog het beste.
Heb ik ook gedaan om zeker juiste maat van frame te hebben
Free_ltd
Mountainbiker

Post by Free_ltd »

Denk wel dat ze bij de LBS voor alles open staan. Ze staan daar niet zo te springen voor kortingen op de fietsen, maar doen dan meestal iets in een andere vorm wat dan voor mij overeen komt met die korting.

Dus denk wel dat ze voor mij de superfly 8 willen ombouwen naar 2 x 10 of 11 zonder meerprijs.

Ik moet de zaak nog wa beter leren kennen om zeker te zijn.

Ik vind het raar dat fabrikanten die keuze niet gewoon open laten zodat ge bij bestelling kunt kiezen.
chrisper
Moderator

Post by chrisper »

moonplayer wrote:mooi =D>
ik heb het frame liggen maar bouw hem zelf op :-D
bij mij is het wel steek as 12x148
volgens de specs van trek heeft dit frame 12x142 steek as.

nu heb ik me een nieuwe wielset aangeschaft met deze steekas, maar het lijkt wel of deze net te klein is.
mijn remschijf komt tegen de nokken van de kader waar de remklauw inpast.
zou ik nu toch wiel voor steek as 12x148 nodig hebben?
of zie ik iets anders over het hoofd??
(op de as zelf staat wel 142x12 (174mm) gedrukt)
ofwel heb ik een verkeerde wielset gekregen.
lijkt wel of er nog een ringetje of zo tussen moet
hopelijk kunnen ze mijn wielen nog aanpassen
Post Reply