Bianchi Methanol 27 SL team replica framebuild

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
w-vdr
Mountainbiker

Re: Bianchi Methanol 27 SL team replica framebuild

Post by w-vdr »

christmass in march :winkie: de eerste lading is aangekomen:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

voorgaande foto's bevatten volgende onderdelen:
voorvork 27.5 FOX FLOAT 32 100mm ctd remote Kashima coating
pedalen Crankbrothers Eggbeater 3
wielen 27.5 Crankbrothers Cobalt 3, volledig zwart.
2 stuurpennen RCZ, 90&100mm, om met de lengte's te spelen voor het opmeten.

tweede lading wordt vandaag besteld. :-q
corragio
Mountainbiker

Post by corragio »

Zou een zeer mooie bike moeten worden, enkel de wielkeuze snap ik absoluut niet goed :-/
Heb nog mr enkel slechte dingen over zulke wielen gehoord, betreffende sterkte, stijfheid, levensduur etc...?
-JR-
Mountainbiker
Location: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Post by -JR- »

corragio wrote:Zou een zeer mooie bike moeten worden, enkel de wielkeuze snap ik absoluut niet goed :-/
Heb nog mr enkel slechte dingen over zulke wielen gehoord, betreffende sterkte, stijfheid, levensduur etc...?
Hebben vooral veel last van vooroordelen...
Ik heb 2 sets lopen, beide in 26 inch dus grotere wielen heb ik geen ervaring mee.
Cobalt-set had ik eerst, van de eerste generatie maar met de verbeterde achternaaf (in het begin veel problemen met de body geweest, allemaal opgelost in garantie, sindsdien met de naven geen problemen meer). Setje is echt super sterk, nog nooit geen sleutel moeten op zetten. En hebben voor een relatief licht xc-wielsetje al redelijk wat op hun donder gehad in de vorm van technische trails (rotsen), dropjes, trappen enz.
Nooit geen krimp gegeven, ook geen gedoe met velglinten en zo om tubeless te maken.
Door dat ik uiterst tevreden was van de cobalt-set, dan voor mijn enduro een iodine-set gekocht, zelfde verhaal, heel wat afgezien, downhill parcours (rockgardens), jumps, drops, trappen op en af... Terug, geen krimp...
Dus, waarom niet?
En mijn mening, prachtige wielen qua design, afwerking, originaliteit, het moet toch niet altijd een velgje zijn met gaten in een serie spaken en nippels. Bekijks zal je al hebben met de bike maar zeker ook met de wielen :wink:

Over de bike, niet mijn stijl (fully's :wink: ), maar prachtige bike tot in het detail afgewerkt!
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

Deze wielen worden standaard ook geleverd van bianchi en ik vind het een zeer mooi totaalpakket.
verder geldt; als het voor Bianchi goed genoeg is, zal het mijn inziens voor mijzelf ook wel volstaan.

mochten onderdelen niet gekocht worden op basis van internetrecensies reden we allemaal exact dezelfde bike, dus ik ga het lekker zelf ondervinden 8)

@JR; thanks voor de lovende woorden =D>

omdat ik het niet kan laten; zonder balhoofd nog. (niet op de rommel letten, de zolder/berging is mijn hobbykamer nu :winkie: )

Image

detail van de velgen van de Crankbrothers wielen. Tubeless maken zal inderdaad niet omslachtig zijn. geen velglint nodig. ventieltjes meegeleverd en dit is het enige gat in het velgbed:

Image
hylco
Mountainbiker
Location: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

Post by hylco »

Supermooie frame en knappe speclist tot nu toe.word ne knappe bike op de wielen na dan!
Daar had ik voor iets anders gegaan.vind ze qua design maar niks en imo passen ze ook ni bij zo een topframe.alle aandacht moet naar het frame gaan en nu word de aandacht getrokken op de wielen.
Succes met de opbouw verder.

Grts
-JR-
Mountainbiker
Location: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Post by -JR- »

Op een Ferrari leg je toch ook geen stalen zanten ;)
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

-JR- wrote:Op een Ferrari leg je toch ook geen stalen zanten ;)
someone on my side (o)

volgend artikel is wel eens interessant om te lezen betreffende de kwaliteit van Crankbrothers wielen. Sinds 2014 dus veel verbeteringen aangebracht.
http://www.bikerumor.com/2013/11/19/tec ... -roll-out/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er vertrouwen in, maar heb ze dus voornamelijk gekocht voor de looks en het feit dat Bianchi ze ook standaard levert :-({|= de rest zal de toekomst uitwijzen.

Het is echter niet de bedoeling hier een CrankBrothers discussie te starten dus nog een stukje info betreffende de fiets:
er is uit Duitsland een pakketje voor mij onderweg met DHL, dus begin volgende week terug een foto-update 8)
Cubekee
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SI carbon 3 2017, Custom F-SI 2016, Cinelli zydeco custom,Cube Elite hpc pro 2012

Post by Cubekee »

Ik vind persoonlijk de wielen wel goed bij de bike passen. Ik ben benieuwd naar het resultaat! :-D
w-vdr
Mountainbiker

Post by w-vdr »

christmass is always around the corner :winkie:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

de ontvangen onderdelen:
Formula R1 achterrem
Formula 180mm tweedelige remschijf
Formula 160mm enkele remschijf
Formula 180mm PM adapter
Crankbrothers Cobalt 11 Carbon 680mm 'flatbar' (héél blij met mijn keuze, volledig vlakke sturen zijn niet aan mij besteed)
Shimano XTR 11speed casette
Shimano XTR 11speed Derailleur
Shimano XTR 11speed trigger met kabel
Shimano XtR 11speed ketting
RaceFace PF30 BBlager voor bijhorende Crank.

een busje Swissstop brake silencer (is maar een vuist groot. :lol: had ik niet verwacht)

vandaag nog genieten van mijn aankopen (en alles gewogen), morgen montage :-q
Robin_OO
Mountainbiker

Post by Robin_OO »

die brake silencer niet gebruiken.
Je remmen worden inderdaad stil maar hebben nog maar half zoveel kracht.
Post Reply