Zo 12/01/2014 St-Andries-Brugge :: 19e Driekoningen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
scaler60
Mountainbiker

Re: 12/01/2014 Driekoningen VTT Sint-Andries

Post by scaler60 »

Lagostientje wrote:
piedrobiker wrote:Gasten, Zien junder iere vergeten een topic te openenover deze tocht [-X , Ik heb hem nu geplaatst omdat ik dat persoonlijk wel nodig vond want deze toertocht is al komende zondag ](*,) . Wat meer info over de toertocht zou wel welkom zijn :-?
Hier wat informatie gevonden op http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; =D>

Deze tocht wordt nu voor de tweedemaal georganiseerd vertrekkend vanuit het Waggelwater, alle mogelijke off-road stukken zijn in de routes verwerkt, we gaan richting Oostendse Steenweg, Sint-Pieters-Op-de-Dijk, langs Sint-Pietersplas richting Blankenbergse Steenweg zo naar Zuienkerke Polderwind, om dan af te steven naar de achterhaven van Zeebrugge zowel de 32/47km, naar Dudzele en Kruisabele waar de bevoorrading bevind, daarna fietsen we naar het kasteel Ten Berghe waar we rond het domein fietsen in het bos, na het verlaten van Ten Berghe gaan we richting Koolkerke, Damse Vaart-Zuid bij vriesweer fietsen we op de dijk richting Damme, over de kasseien rond de kerk om zo richting Sint-Kruis te fietsen, vervolgens naar de vesten om zo langs het kanaal terug in het Waggelwater aan te komen. Bij aankomst kan men zijn MTB-fiets afspuiten en is er gelegenheid om zich te douchen er is continu warm water beschikbaar. Achteraf kan men in de kantine van de roeiclub uw dorst lessen en de honger stillen.
Wat bedoel je met 32/47 Wat zijn de effectieve afstanden toch hier staat 30-40-50km grt
Metalbiker
Mountainbiker

Re: Zo 12/01/2014 St-Andries-Brugge :: 19e Driekoningen VTT

Post by Metalbiker »

Delegatie Tegenterters ook aanwezig ... :-D :-D :-D

Hoe ligt het parcours erbij ??? #-o Wat zal de gemiddelde snelheid zijn??? ](*,) :-"
:wink: 's achternoens nog heel wat te doen :-$

8)
kajobiker
Mountainbiker

Post by kajobiker »

zal deze ook eens rijden eerste dit jaar .heb zelf snellegem niet gereden
boana
Mountainbiker

Post by boana »

Duivelshond :evil: ontwaakt uit zijn winterslaap en komt met oehoe uit Sijsele biken !!
numero 22
Mountainbiker

Post by numero 22 »

Jep
Vandaag de rit nog eens wist verkennen.
Het ligt er zeer goed bij op twee zwaardere stukken na.
Km zijn 32 en 47
Het is voor de liefhebbers een vlam parcour .

Veel plezier morgen.
Grts joeri
Dimi73
Mountainbiker

Post by Dimi73 »

full-bull wrote:waar ergens in dudzele kan ik samen met mijn dochter inpikken op het parcours (en natuurlijk inschrijven bij passage aan het startpunt)? zitten we dan op de grote tour?
vorig jaar kon je inpikken ter hoogte van de herdersbrug richting spoorwegbrug de haven in ofwel aan de roeiclub de dreef nemen voor de kortere versie
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Na Varsenare vandaag alles klaar geùmaakt om morgen even bij de vrienden van de Brugse Cyclo's een toertocht te rijden. we gaan voor de volle 47km.

En........niet vergeten, volgende zaterdag (18 jan. 2014) is het vollen bak in Moerkerke met de 19de Damse Smokkeltocht
full-bull
Mountainbiker

Post by full-bull »

vorig jaar kon je inpikken ter hoogte van de herdersbrug richting spoorwegbrug de haven in ofwel aan de roeiclub de dreef nemen voor de kortere versie[/quote]

bedankt,

we zullen starten aan de herdersbrug (en inschrijven als we aan de start passeren)
piedrobiker
Mountainbiker

Post by piedrobiker »

Gasten, chapeau ze =D> , ik heb er echt van genoten deze morgen, op sommige plaatsen lag de ondergrond er wel zwaar bij door het smeltwater van het ijs die er afgelopen nacht is gevormd ](*,) maar al bij al toch een goed berijdbaar parcours :-D
arneken
Mountainbiker

Post by arneken »

Schoon parcourske, al zit ik met 22 gemiddeld toch ruimschoots boven mijn seizoensgemiddelde voort moment.
Goed berijdbare stroken, wel veel asfalt ivm met andere toertochten. iK had het graag wat vettiger gezien maar me toch goed "gejeund" (dat stuk in het bos richting zeebrugge [-o< ) Die zal ik nog vaak gaan opzoeken in mijn vrije tijd denk ik)

1 klein puntje van kritiek misschien. De bewegwijzering aan de achterkant van de haven van Zeebrugge kon iets beter. Waarschijnlijk voor een deel toch ook wel onze eigen domme schuld dat we dat ene pijltje niet hadden gezien, maar we reden dus los dat motorcross-parcours op ipv links af te slaan. #-o Net toen we onze weg terug hadden gevonden zagen we nog zo'n 15 man dezelfde fout maken. Niets dat een beetje roepen en wijzen niet kon oplossen natuurlijk :)

1ste platte band voor mij in 10 VTT's. Gelukkig zijn er nog altijd behulpzame landbouwers (inclus naaktkalender boven de compresseur) die graag een handje toesteken. Vreed vriendelijke mens :)
Helaas besloot mijnen compaan 4 km's verder ook om plat te vallen en verloren we daar serieus wat tijd met handmatig oppompen, maar goed nu weten we ook weer waarom we altijd onze camelbag bij de hand hebben met ons gerief in.
Post Reply