Woon-Werk winterbanden 29"

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Reflex
Mountainbiker

Re: Woon-Werk winterbanden 29"

Post by Reflex »

Ik heb hier nog een setje Cyclocross speed liggen van Continental nog nieuw in de verpakking. Deze waren om in de winter met de MTB te rijden maar ik heb nu de GP 4 seasons erop liggen en dat werkt ook.
Chucky
Mountainbiker
Location: Granville CMX Carbon, Ridley 29",Olympia CSL-X2 27.5"

Post by Chucky »

!Bart wrote:Ik ben ondertussen ook op de Schwalbe Big Ben uitgekomen.
ETRTO 55-622 (28 x 2.15 Inch)

Deze lijkt mij ook niet slecht te zijn voor de winter mee door te komen?
( woon-werk verkeer, 0% offroad )

Iemand ervaring met deze?
Ik heb deze enkele weken geleden aangeschaft voor het woon-werkverkeer met mijn 29er.
Tot nu toe ongeveer 400km gebruikt en geen problemen. Ook met de montage op de velg geen probleem gehad.
http://www.bike-discount.de/shop/a10424 ... draht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Ik was een goeie twee weken aan het testen met Furious Fred op de openbare weg. Het was ongeveer 5 jaar geleden dat ik nog een echt plat stond. Gisteren dus een scheur van bijna 1,5 cm in de zijwand en dat kreeg de latex niet dicht. Dan noodgedwongen BiBa mogen steken :(
Het aanbod banden is zo groot en zo wijds dat je het bos door de bomen niet meer kan zien....
Ik zoek een band 1.9" à 2.1" breed, voor ZTR Crest29, TLR, snakeversie, lichtlopend, goeie grip, openbare weg gebruik,
Iemand al ervaring met de NoTubes Raven??
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

The Raven is een speciaal bandje hoor!
Verbazende hoeveelheid grip voor minimale noppenpatroon (minder dan een Fred), maar omwille van de rubbereigenschappen, TPI, diamantprofiel op de zijkanten, én de mogelijkheid om op heel lichte druk te rijden, heeft die band minstens evenveel grip/bereik als een RaRa. Rijdt aangenamer (offroad), want heel soepel op lage druk, zonder te zwalpen.

Enige nadeel: op geaccidenteerde steile afdalingen heeft hij niet veel grip in het remmen (hij bijt zich niet vast).

Dit gezegd zijnde, is dit, ondanks zijn profiel, toch een echte offroad-band!. Droog of zo goed als droge ondergrond! Maar hij zal geen lang leven beschoren zijn (noppen weg) als je hem altijd op de baan gebruikt. BTW 50-60€ voor een band, dan moet je hem gebruiken voor wat hij echt gemaakt is!
Er zijn veel betere wegbanden daarvoor, zoals Big Bens, little Big Bens, Schwalbe Marathons, of voor puur asfalt: Kojaks, enfin.

Vanwaar het idee om een mtb-band full-time op de weg te gebruiken, er zijn betere alternatieven voor dat doel (en beter prijs/kwaliteit)
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Momenteel heb ik 2 wielsets ter beschikking:
OffRoad: Mavic CrossMax29 met Nobby Nic 2,35 voor en RaRa 2,25 achter (op niner RDO met rigid vork en op de Moozes Avanlanche29)
Weg: ZTR Crest met momenteel Furious Fred 2,1 voor en achter (in droge omstandigheden wordt ook wel eens de 2 RaRa opgelegd) enkel op de Niner
Ben aan het zien voor een derde set wielen (maybe carbon) om daar zo goed als wegbanden (maar toch rond de 1,9) op te leggen. Ik heb een een kleine hekel gekregen aan de positie op koersfiets. Dit zou ook enkel maar gebruikt worden op de niner.

Nu moet ik teveel wisselen met wielen en banden.....
Post Reply