01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
el gordo
Mountainbiker

Re: 01/06/2013 - 13de Hagelandse Chrono

Post by el gordo »

Goohooni wrote:3 bevoorradingen met gratis drinkbussen, zijn die dan al gevuld? :D
Yes :wink:
Tiry
Mountainbiker

Post by Tiry »

deze chrono al reeds enkele keren gedaan! en kijk er weer naar uit altijd goede organisatie! en top bevoorradingen!
James Jeuris
Mountainbiker

Post by James Jeuris »

Vorig jaar eerste keer meegereden en was in orde! Bevoorrading was heel goed en de organisatie ook. Deze chrono is zeker een aanrader! Ik ben erbij!

:bounce: :bounce: :bounce:
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

ik heb nog maar een paar keer 80 km op een mtb gedaan! Op zich had dat geen probleem geweest (want wat is nu het verschil tssn ong. 60km en 80 km :drunk: )
Maar nu ben ik dit weekend de tt in lasne de 60 km (1200hm) gaan rijden en de combinatie: zeer, zeer veel slijk met toch wat hoogtemeters, 55 km offroad,en veel technische stukken maakte toch wel dat ik serieus begin te twijfelen om aan de hagelandse chrono mee te doen!
Het doel was sowieso om hem te rijden als een tt maar kan iemand mij vertellen of het parcour te doen is of -nog beter- een vergelijk te doen met lasne!
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

In vergelijking met Lasne toch wat minder hm's, het zouden er zo'n 1000 moeten zijn voor 80km. Je zal dus meer en/of langere vlakke recuperatiestukken hebben. Slijk... tja, dat is nog afwachten, kurkdroog zal het alvast niet zijn, maar in het Hageland is de ondergrond al iets zanderiger, vergeleken met de leemgrond in Lasne kan die zandgrond iets beter het water verteren... Heel technisch is het ook niet, maar sommige klimmetjes zijn wel venijnig, kort & steil, en er zijn ook heel wat singletracks die goed stuurwerk vereisen om daar een hoog tempo aan te houden (maar dat ben je niet van plan, lees ik).

Ik zou niet twijfelen, als je dan toch op TT tempo wil rijden, en als je nog nooit (of niet vaak) in het Hageland gereden hebt, is dit een prachtige tocht en doe je meteen alle leuke stukken aan!
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Er zijn nog mensen die de chrono rijden als TT :wink:
Ik kom gewoon voor de km's, en omdat het een mooie omgeving/chrono is.
Met een 36T als grootste blad word je op de vlakke stukken toch ingehaald, dus ik ga ook geen moeite doen om een goede tijd neer te zetten.

Gewoon wat opzij gaan als de snelle mannen eraan komen.

Als je 60km/1200hm aankan, dan lukt 80km/1000hm je zeker! En misschien wel een pak vlotter als je zou vermoeden.
Zoals bdc al aanhaalt, hier ga je geen lange klimmetjes hebben waar je op souplesse kan oprijden, maar eerder pittige, korte hellingen. Op deze helling moet je misschien iets dieper in je spierkracht tasten, maar de recupstroken zijn ook iets langer tussen de heuvels in de omgeving van Aarschot. (bvb verbindingsstroken naast de Demer)
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Normaal gezien na drie jaar nog eens present voor deze "schone",mijn vierde editie.
Ik rij hem ook als TT en het is genieten. Vertrekken in het tweede uur is het beste.
Bijna geen last meer van de echte chronorijders. Hopelijks geen herhaling van de
rampeditie met veeeeeel modder en water van een paar jaar terug.
t'zal zo geen vaart lopen deze keer, denk ik......hoop ik ......bah nee toch [-o<
IntoXic
Mountainbiker

Post by IntoXic »

23° en zon is er besteld. Hopen dat de levering er op tijd is.
jimmy1984
Mountainbiker

Post by jimmy1984 »

op hln.be geven ze een heel week regen
We gaan afzien Zaterdag :-)
De zon is een week te laat besteld precies :P
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

el gordo wrote: Met een 36T als grootste blad word je op de vlakke stukken toch ingehaald, dus ik ga ook geen moeite doen om een goede tijd neer te zetten.
Gewoon wat opzij gaan als de snelle mannen eraan komen.

:-k Snelle mannen daar...

Soit, als het weer wa mee zit kom ik misschien ook af... met 32t als grootste blad, 35km/h is voor mij snel genoeg op de vlakke stukken. (o)
Post Reply