Bedankt alvast voor de vele tips.
Vorig jaar ben ik gevallen bij een kleine afdaling, er moet een tak of boomwortel beneden gelegen hebben, het was alsof men mijn bike met een koord onder mij vandaan rukte, ik kwam met mijn volle gewicht op mijn bovenarm terecht, gevolg: zware sleutelbeenbreuk.
Het wordt dus tijd dat ik investeer in veiligheid, alhoewel een ongeval nooit uit te sluiten is.
GEVEERDE VOORVORK OF NIET ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- LUCKY lUKE
- Mountainbiker
Klopt, maar een letsel aan het hoofd heeft meestal meer kwalijke gevolgen.
Met een voorvering zal de veiligheid zeker wat omhooggaan, maar stel je daar ook niet teveel van voor. Een onervaren piloot die met de best geveerde bike een down-hill afdaling te lijf gaat, zal 9 kansen op de 10 ook wel iets breken, bij wijze van spreken.
Het komt er in de 1ste plaats op aan om je techniek te optimaliseren, zodat je niet valt.
Met een voorvering zal de veiligheid zeker wat omhooggaan, maar stel je daar ook niet teveel van voor. Een onervaren piloot die met de best geveerde bike een down-hill afdaling te lijf gaat, zal 9 kansen op de 10 ook wel iets breken, bij wijze van spreken.
Het komt er in de 1ste plaats op aan om je techniek te optimaliseren, zodat je niet valt.
- LUCKY lUKE
- Mountainbiker
Post by LUCKY lUKE »
Daar ben ik het volledig mee eens, maar wanneer de voorvork binnenin de kader plots breekt, dan zal de beste moutainbiker veel geluk moeten hebben om er zonder ernstige kwetsuren vanaf te komen.
Vorige week is mij dit (met enkele jaren tussen) voor een tweede maal overkomen, ik kan U verzekeren, ik wil dit geen derde keer meemaken, ik moet een bike hebben waar ik kan op vertrouwen, het mag gerust wat geld kosten.
Vorige week is mij dit (met enkele jaren tussen) voor een tweede maal overkomen, ik kan U verzekeren, ik wil dit geen derde keer meemaken, ik moet een bike hebben waar ik kan op vertrouwen, het mag gerust wat geld kosten.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Met een goed functionerende vork rijd ik veel sneller naar beneden, naar veiligheid toe niet veel winst dus
Stan,
Een andere vork kan het stuurgedrag zeker veranderen, effe uitkijken als je verandert.
Met een vork waarvan je de veerweg kan veranderen (u-turn, ETA,...) heb je minder risico natuurlijk.
Stan,
Een andere vork kan het stuurgedrag zeker veranderen, effe uitkijken als je verandert.
Met een vork waarvan je de veerweg kan veranderen (u-turn, ETA,...) heb je minder risico natuurlijk.