Ik heb wel interesse om mijn 705 te vervangen door de 810.
Ten opzichte van de 705 is het scherm van de 800/810 wel groter, en dat heb ik nodig omdat ik geen (lees)bril wil dragen op de fiets, en er eigenlijk wel een nodig heb om het scherm af te lezen.
Zou ik hem ergens kunnen betalen met ecocheques? Dan worden die dingen nog eens nuttig gebruikt.
Nieuwe ! Edge 510 en 810
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- Rock Rider
- Mountainbiker
Re: Nieuwe ! Edge 510 en 810
Post by Rock Rider »
In dergelijke gevallen kun je de BT toch waarschijnlijk ook wel uitschakelen?RigolleM wrote:Als het waar is wat DC Rainmaker schrijft dan zijn de nieuwe 'online' features eerder een nadeel dan een voordeel voor de Edge 510/810. BT 2.1 zuigt batterij, zowel voor Edge als iOS/Android phone. Nen marathon in de Ardennen van een kleine 6u haal je de finish niet met de batterij. En als je werkelijk de finisht niet haalt of pech hebt onderweg ga je ook voor verassing staan: phone plat!
Tuurlijk dadde, maar die features wil je gebruiken.Rock Rider wrote:In dergelijke gevallen kun je de BT toch waarschijnlijk ook wel uitschakelen?RigolleM wrote:Als het waar is wat DC Rainmaker schrijft dan zijn de nieuwe 'online' features eerder een nadeel dan een voordeel voor de Edge 510/810. BT 2.1 zuigt batterij, zowel voor Edge als iOS/Android phone. Nen marathon in de Ardennen van een kleine 6u haal je de finish niet met de batterij. En als je werkelijk de finisht niet haalt of pech hebt onderweg ga je ook voor verassing staan: phone plat!
Ik zie het nut wel in van live tracking, bv. extra bevoorrading bij wedstrijden, of als je afspreekt met een vriend, dat hij precies weet wanneer je in de buurt bent, mijn vrouw die niet meer denkt dat ik... LOL
Toch niet de moeite om te upgraden van een 800 naar een 810. Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik terug voor de 800 gaan aan lagere prijs dan de 810. De nieuwe features vind ik de meerprijs niet waard. Hadden ze de schermresolutie wat opgekrikt dan misschien wel. De 800 is al zo'n uitgebreid toestel en ben er nog altijd super tevreden van.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Het feit dat het 810 is ipv 905 doet me vermoeden dat Garmin het niet ziet als een enorme vernieuwing maar eerder een upgrade!
Net nu ik 2 weken mijn edge 800 heb komt de 810 uit.
Snel even de bevindingen van DC Rainmaker gelezen en heb er niet echt spijt van.
Ik wou een toestel om te navigeren en wat logging van mijn trainingen en dat doet de 800 zeer goed voor mij.
Enkel het feit dat de prijs nu zal zakken zal ik me misschien wat beklagen; maar hoe sterk die nu zal zakken is nog af te wachten. Ik heb de performance bundel gekocht voor 380 euro.
Snel even de bevindingen van DC Rainmaker gelezen en heb er niet echt spijt van.
Ik wou een toestel om te navigeren en wat logging van mijn trainingen en dat doet de 800 zeer goed voor mij.
Enkel het feit dat de prijs nu zal zakken zal ik me misschien wat beklagen; maar hoe sterk die nu zal zakken is nog af te wachten. Ik heb de performance bundel gekocht voor 380 euro.
Op de meeste online webshops is de Edge 800 al gezakt met € 80, bundels nog wat meer zelfs.WOLF! wrote: Enkel het feit dat de prijs nu zal zakken zal ik me misschien wat beklagen; maar hoe sterk die nu zal zakken is nog af te wachten. Ik heb de performance bundel gekocht voor 380 euro.
Ja, dan kan de 800 ook intressant worden.RigolleM wrote:Op de meeste online webshops is de Edge 800 al gezakt met € 80, bundels nog wat meer zelfs.WOLF! wrote: Enkel het feit dat de prijs nu zal zakken zal ik me misschien wat beklagen; maar hoe sterk die nu zal zakken is nog af te wachten. Ik heb de performance bundel gekocht voor 380 euro.
Ik vind op de 810 niet echt een grote meerwaarde voor mij.
Dat online gedoe gebruik ik toch niet, en verder zie ik niet veel verschil.
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Daar ben ik ook van overtuigd. Hij heeft dan ook dezelfde case enzo. Waarschijnlijk een opgefriste GUI en enkele leuke extraatjes zoals bluetooth. Het niet nodig hebben van een kabel voor het overzetten van de data naar PC vind ik mooi.nothing 's impossible wrote:Het feit dat het 810 is ipv 905 doet me vermoeden dat Garmin het niet ziet als een enorme vernieuwing maar eerder een upgrade!
Om je 800 ervoor weg te doen? Als je echt meerwaarde hecht aan de live tracking, ja, maar anders? Voor mij heeft dat op dit moment weinig meerwaarde. Maar als anderen je nodig hebben, kan dat wel helpen. Ik zie er echter wel een risico, het zijn gegevens die je niet met de verkeerde mensen mag delen ...
Ik sla de 810 over, maar das niet zo onlogisch aangezien ik men 800 nog maar een jaartje heb en weinig meerwaarde zie
Iets wat ik me toch afvraag i.v.m. die live tracking? Je hoort regelmatig van mensen die een zeer hoge telefoonfactuur kregen na een verblijf in het buitenland. Stel dat je bijvoorbeeld de roc marathon in Frankrijk rijdt, zou dit dan veel data verbruiken en dus resulteren in een hogere factuur?