banden voor op de weg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Re: banden voor op de weg

Post by nothing 's impossible »

wihameke wrote:Furious Fred 2.0 zijn mijn standaardbandjes voor op de weg, 360 gr per band. Welke Band doet beter?
De ultremo ZX is er met protectie aan 195 gram :wink:
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Dat zijn racebandjes, die zijn uiteraard lichter maar of ze veel sneller "rollen" onder een mtb....

Met mij FF banden rij ik gemakkelijk 26-27 uur in lsd tempo. Met men racer was dit iets sneller maar dat heeft meer met de zithouding te maken dan met de bandjes geloof ik.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Je wou een band die lichter is dan 360 gram,....

Verder kiest iedereen wat hij liefst heeft, een FF doet het wel wat beter op vuil wegdek, gravel,..maar geef mij maar een supermotto
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

na een vraag die ik in ander topic gesteld heb ben ik wat op zoek gegaan naar nieuwe buba voor oude mtb 26". Dient nu enkel nog voor woon-werkverkeer (60km enkel, rond de 1u55-2u15 onderweg naargelang de omstandigheden), quasi altijd beton. Lekbestendigheid, grip, duurzaamheid, rolweerstand, prijs van allerlei items vergeleken en de Kojak 26x2.0 komt er wat mij betreft als winnaar uit.

maar dat betekent eerste band voor mij op mtb zonder noppen.
Andere gebruikers content over de grip in bochten / bij nat weer?

en af en toe heb ik stukjes onverhard, meestal kleine kiezels. Hoe gedraagt deze band zich daarin? Lekbestendigheid geen probleem? Of moet ik vanaf nu omrijden voor zulke stukken?

En raden jullie dan vouw- en draad aan?
Post Reply