en het prijskaartje van deze droombike?????
ziet er een mooi machien uit schoner dan die ne cannondale die ze enkele dagen geleden posten!
Xesco-fully
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- fiete R-vrouw2
- Mountainbiker
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Test Xesco fully.serge wrote:Ik ga tussen kerst en oudjaar de Xesco FS eens testen. Ik zal zeker laten weten hoe deze rijd.
Greettzz..........................
Donderdag 30 december was het zover, ik mocht de nieuwe fully testen van de Xesco familie, dit met dank aan Filip.
Ik heb nog nooit met een bike met achtervering gereden, ik kan dus niet vergelijken, wel heb ik al een aantal hardtails gehad.
De bike is opgebouwd met mooi materiaal, zoals Mavic crossmax SL wielen, een nieuwe XT groep (met schijfremmen), een lekkere Fox vork, en natuurlijk de nieuwe RDL onderdelen zoals die zijn: stuur en stuurstang, zadelpen en zadel + een fantastische mooie crank. De demper is een DT.
Dit geeft een bike van rond de 12 kilo, wat ik een goede waarde vind.
Na het juist instellen van de hoogte van de zadelpen voelde ik mij direct thuis op deze bike. Je ligt niet met je neus op het voorwiel, wat zeker voor marathons te rijden aangenaam is.
Het was de bedoeling om de Nero route en nog een paar andere paden in het Zoniënwoud te rijden, en zo een 45 km te doen.
Ik moest wel eerst aan het nieuwe schakelmechanisme van de nieuwe XT groep wennen, en ik zal eerlijk zijn, na de rit was ik het nog altijd niet gewoon.
Nu over de bike: die rijdt fantastisch, ik moest af en toe eens kijken of die vering wel werkte, op stukken waar ik anders doorheen geschud word kan ik nu rustig blijven zitten en genieten van het landschap.
Er is geen sprake van deining, en als die er al is voel je ze toch niet, wat resulteert in een zeer snelle bike.
Bij het klimmen plakt het achterwiel op de grond, ik heb de gewoonte om rechtstaand op de trappers een helling te beklimmem en dit gaat echt lekker met deze bike, het achterwiel blijft op de grond en spint niet door.
Ook de afdalingen zijn een plezier om te doen, ook dit moet niet meer rechtstaand gewoon blijven zitten de vering maakt het pad wel vlak.
Het enige minpunt dat ik kon vinden was misschien het gewicht, maar het is ook niet fair deze bike met de mijne te vergelijken die maar 10.4 kilo weegt.
Toch moet ik zeggen als ‘diehard’ hartail fanaat ik aangenaam verast was door de rij prestaties van deze bike, en wie weet binnen een paar jaar…………???…….
Met dank aan Filip voor het gebruik van de Xesco bike.
Serge ……Greettzz……
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
@ Adri,A d r i wrote:Thanks voor de impressie, Serge .. op een goede FS zou je het extra gewicht eigenlijk niet mogen merken.. met een FS doe je er ook beter aan van te blijven zitten als je klimt.
Ik ga een dezer ook eens proberen een testrit los te peuteren..
Het is zeker niet dat dit extra gewicht storend is, en wat dat blijven zitten betreft, staand klimmen ging echt goed met deze bike.
Groetjes Serge.