Za 10/11/2012 Brugge :: 21ste Brugse Bossentocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
deze morgen genoten van een lekker leuk tochtje rondom de Brugse bossen. Het parcours lag er uitzonderlijk goed berijdbaar bij, hier en daar een héél vettig stukske maar nergens voet aan de grond moeten zetten. Alhoewel het parcours heel goed was uitgepijld zijn, we door onze eigen onoplettendheid ergens verkeerd gereden en toch weer op het parcours geraakt met als resultaat..........we stonden terug aan de start na amper 20 km!!
Dan maar herstart en jawel hoor, deze keer de juiste richting gevolgd maar wegens reeds 20 op den teller aan de splitsing het parcours van de 30 gevolgd en zo zijn we na 50 km juist terug aangekomen op de veemarkt!!! Na een goed werkende bike wash en een lekker warm douchke in een minder aangenaam geurke tevreden richting thuis vertrokken. Tot de volgende zomereditie!!!
Dan maar herstart en jawel hoor, deze keer de juiste richting gevolgd maar wegens reeds 20 op den teller aan de splitsing het parcours van de 30 gevolgd en zo zijn we na 50 km juist terug aangekomen op de veemarkt!!! Na een goed werkende bike wash en een lekker warm douchke in een minder aangenaam geurke tevreden richting thuis vertrokken. Tot de volgende zomereditie!!!
20/11/2012 brugge veemarkt
hier ook van de partij,was in feite maar druillirig weer maar soit,we zijn toch bezig hé
gestart met gregory v/de nv grysperres
maar al rap een tandje bijgestoken,blijkbaar te hard gevlogen want net als "slooverke" stond ik na exact 20km weer aan de start ,toch blij dat ik den enigen niet was
.terug op zoek waar ik ergens kon inpikken ,m.a.w. richting autostrade en zat weldra op een stuk parcours wat ik nog niet onder de wielen had gekregen.na enkele km de 1ste bevoorr tegengekomen,ik had er hier al zo'n 32km wat me deed besluiten om de 48km te volgen.toch een tochtje die je moet doen voor de sight-seeing,wat je hier allemaal ziet in de rand van brugge!
uiteindelijk aangekomen met 67km op de teller dacht ik,alwaar mn vrouw ook zust toegekomen was van de 54km,als testrit mé den 29-er,ze was in de wolken,den epic moet buiten! amai miserie miserie
morgenossendrecht of eksaarde of huizingen
gestart met gregory v/de nv grysperres
uiteindelijk aangekomen met 67km op de teller dacht ik,alwaar mn vrouw ook zust toegekomen was van de 54km,als testrit mé den 29-er,ze was in de wolken,den epic moet buiten! amai miserie miserie
morgenossendrecht of eksaarde of huizingen
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
Om 8u deze morgen gestart. De vettigheid op het parcours viel nog mee, ondanks de vele regen van de afgelopen weken. Een paar keer moeten keren wegens pijltje niet gezien (beetje beperkt op sommige plaatsen) en ik was niet de enige. De 48 km waren er ook 55 km (ps: ik heb geen 7 km omgereden
)
Bevoorrading, parking en afspuitplaats zijn zeker pluspunten van deze tocht.
Bevoorrading, parking en afspuitplaats zijn zeker pluspunten van deze tocht.
-
plummecrosser
- Mountainbiker
Post by plummecrosser »
met 5 vertrokken maar aan de eerste bevoorrading eentje moeten achterlaten met pech, die daarna samen met zijn vrouwtje meehielp aan de tweede bevoorrading, goed werk jongens, ook bijna misreden en we waren niet de enige,maar met een beetje overleg weer op het goede pad en niet veel misreden, de tocht was oke positieve punten zijn de parking mogelijkheden, douche's, bevoorradingen en de mooie omgeving de mindere punten waren de zichtbaarheid van de pijlen misschien op sommigte plaatsen verduidelijken met een lint, iets wat veel baan, de plaatsing van de bevoorradingen en de niet correcte km, en ja het is gemakkelijk om commentaar te geven maar we mogen toch laten weten wat er van vonden en we komen zeker terug naar jullie volgende tocht, bedankt aan de inrichters en helpers voor al jullie werk
- leffingenoartje
- Kerstman
Post by leffingenoartje »
Gisteren ook deze toertocht gereden en spijtig genoeg ook enkele minpunten waargenomen !
De bepijling was povertjes en soms aan de minst zichbare kant (links) voor de bikers gehangen.
Met de waarschuwing aan de eerste bevoorrading niet verkeerd gereden want er waren enkelen die reeds voor de 2 maal kennis gemaakt hebben aan de eerste post.
Het parcours : het eerste gedeelte was naar mijn gevoel veel baan met tussenin enkele pittige stukken
De juiste afstanden mocht wel vermeld worden aan het info bord en ook de 2 de bevoorrading vond ik een beetje laat... zeker op de grootte afstand 12 km van het einde...
Maar toch genoten van deze tocht en 62 km op de teller...
en de apres ook geen wafeltje gezien en 3 euro voor de leffe suikergoed
voordeel van deze tocht de ruime parking
mss tot volgend jaar
De bepijling was povertjes en soms aan de minst zichbare kant (links) voor de bikers gehangen.
Met de waarschuwing aan de eerste bevoorrading niet verkeerd gereden want er waren enkelen die reeds voor de 2 maal kennis gemaakt hebben aan de eerste post.
Het parcours : het eerste gedeelte was naar mijn gevoel veel baan met tussenin enkele pittige stukken
De juiste afstanden mocht wel vermeld worden aan het info bord en ook de 2 de bevoorrading vond ik een beetje laat... zeker op de grootte afstand 12 km van het einde...
Maar toch genoten van deze tocht en 62 km op de teller...
en de apres ook geen wafeltje gezien en 3 euro voor de leffe suikergoed
voordeel van deze tocht de ruime parking
mss tot volgend jaar
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
We hebben uiteindelijk 1048 deelnemers mogen verwelkomen. Er waren ook veel gestrande bikers met pech, zo'n 15 tal
Er is wat kritiek op de bepijling, maar we hebben moeten vaststellen dat er in Jabbeke heel wat pijlen weg waren. Toch bedankt om dit ons mede te delen zodat we ook lessen kunnen trekken hieruit.
De foto's staan online en kan je bekijken op onze site onder foto's.
Of op deze link : De link hierboven is niet de juiste
http://winter2012.brugsebikers.be/#home
Er is wat kritiek op de bepijling, maar we hebben moeten vaststellen dat er in Jabbeke heel wat pijlen weg waren. Toch bedankt om dit ons mede te delen zodat we ook lessen kunnen trekken hieruit.
De foto's staan online en kan je bekijken op onze site onder foto's.
Of op deze link : De link hierboven is niet de juiste
http://winter2012.brugsebikers.be/#home