Ik vind dat een mtb parkoer voor een avondrit zeker wat pit mag hebben zowel op singletraks als technich vlak. Als je bang hebt dat je een wortel niet gezien hebt wordt het tijd dat je betere verlichting aanschaft. Ik heb al veel nachttochten gereden in de ardennen en hier schuwt men geen enkel opstakel. En dat hoort nu net bij een avondritje dat het net dat iets meer is dan overdag. Dit is ook een van de redenen dat ik meetstal in het anderstalig gedeelte van belgie ga om een nachttocht te rijden. Hier in vlaanderen maken ze te veel werk van de randanimatie ipv het parkoer iets uitdagender te maken. Zorg als organisator voor een mooi parkoer met veel offroad dat goed uitgepijld is, douche en een zaal(tje) waar er iets kan gedronken worden. Dit is mijn persoonlijke idee hierover. Ik heb persoonlijk veel meer techniek gekregen met savonds over technichere parkoers te rijden dan vroeger toen ik nog wedstrijden reed. Maar een avondtocht moet je niet rijden met het idee van ik ga vlammen zoals er heel veel elke zondag morgen rijden om achteraf te kunnen opscheppen over de snelheid die ze gereden hebben.geitenboer wrote: Heb gisteren ook horen vertellen dat het opletten wordt op een bepaald stuk. Het zou er heel smal zijn en gevaarlijke situaties opleveren zeker in het donker.
Kan iemand van de organisatie die bevestigen ?
Ik denk vooral dat een avondrit zo weinig mogelijk risico's mag inhouden. Maar sfeer en ambiance langs het parcours moet er zeker zijn.
Des ondanks zal ik als thuisrijder zeker aanwezig zijn.
Wo 31/10/2012 Zele :: Nightbike :: Halloween MTB Nachttocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
dirty old man
- Mountainbiker
Post by dirty old man »
Gisteren een stuk van de tocht uitgepijld, tocht gaat hoofdzakelijk over Zele, Berlare en omgeving. Het stuk in Waasmunster is er niet meer bij wegens geen toestemming dit jaar. Op een bepaald stuk wordt er nog gewerkt teneinde de veiligheid te verbeteren.
gr.
gr.
Ik ga voor de eerste keer een avondtocht doen. Na het succes van onze eigen tocht van afgelopen zondag (www.muddevils.be), ga ik proberen zoveel mogelijk tochten bij de buren te rijden. 't Is altijd plezant te zien dat het harde werken beloond wordt door een grote opkomst van bikers die dan nog eens heel positieve reacties geven ook.
- DasKonzept
- Mountainbiker
Post by DasKonzept »
Eén pijl aan de brug in Waasmunster opgemerkt. Wijst toch wel in de richting van het 'horrorpad' langs de Durme zekers ...