MTB routes in/of rond "Gorges de l'Ardèche"

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

wegjes genoeg gezien... maar waar komen die uit?
zonder gps- of topografische kaart ni echt doenbaar!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Das juist
maar gewoon proberen, al deze wegjes komen wel ergens uit. (soms bij een megagrote eenzame hond, van pony-grootte)(aan het wachten op een eenzame fietser)
Maar die wegeltjes zijn net de leukste.

Streets
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Streets wrote:Das juist
maar gewoon proberen, al deze wegjes komen wel ergens uit. (soms bij een megagrote eenzame hond, van pony-grootte)(aan het wachten op een eenzame fietser)
Maar die wegeltjes zijn net de leukste.

Streets
Das heel juist, maar soms kan dat toch serieus tegenvallen daar...
Een schoon padje, lange afdaling naar een riviertje, de Cèze en daar beneden gekomen een strand waar een ontmoetingsplaats voor homo's was #-o Rivier te breed/wild om over te steken (was in april) en daar sta je dan met uw koersbroekske aan. Ik heb daar de beklimming van mijn leven gereden :lol:
james@dtt.be
Mountainbiker

Post by james@dtt.be »

ik heb een huis in de provence, tegen apt in de luberon, mijn ervaring is dat je beter een gids neemt, zelfs ik doe dit nog meestal als ik ergens ga rijden waar ik niet 100% de baan ken, de ardéche is wel steil, ik denk beter in onze streek gaan, ook mooier in de luberon (gordes, menerbes,...) en minder steil (max 1000m), die gids kent de streek en zal je meenemen naar de mooiste plekjes die berijdbaar zijn want het is zoals je zegt je gaat een route volgen op intuitie die doodloopt of na verloop van tijd onberijdbaar is, dan is de fun eraf.Ik heb dit eerst ook geprobeerd maar was ik blij als ik die gids nam, die liet me werkelijk de allermooiste plekjes zien, ik sla alles op in de gps zodat ik ze zelf nog eens kan doen maar meestal neem ik iemand mee want de streek is zo afgelegen mocht je panne of ongeval hebben dan zie ik het niet direct goed komen.Mocht je intresse hebben om te biken, en geloof me het is een prachtige streek geef ik je de gegevens www.bikeaptitude.fr nogmaals dit is niet de ardéche maar iets verder in de provence & ivm de temperatuur inderdaad in de zomer is het niet te doen, wij vertrekken altijd om 8h30 tot 12h om de grote hitte te vermijden, ook hoe hoger (ardéche) hoe heter en hoe meer onbeschermd door bomen je moet fietsen, de routes waar ik over streek daar rij je grote stukken in de schaduw dit is beter te doen.
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

Met een mountainbike-gids gaan rijden is zeker een aanrader.
Ik heb dat daar vorig jaar ook gedaan. Die mannen kennen al de mooiste stukken in de streek.
Post Reply