MAGURA MT8 remmen?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Er staan 2 aanbiedingen, als ik deze neem, staat er 'SCHIJFREMSET MT8 HR IS 6 STORM SL160'.
HR staat voor Hinterrad => achterste rem
VR staat voor Vorderrad => voorste rem
Als het effectief een set voor én achter is voor die prijs, zou super zijn. Ik zou toch dubbelchecken of ze met 'set' niet bedoelen een complete 'set' voor één wiel : rem, schijf, bouten, e.d.
Als het effectief een set voor én achter is voor die prijs, zou super zijn. Ik zou toch dubbelchecken of ze met 'set' niet bedoelen een complete 'set' voor één wiel : rem, schijf, bouten, e.d.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Ik ben heel tevreden over de Marta SL remmen, maar de MT8's vind ik persoonlijk iets minder. Gewicht en looks zijn super, maar ik heb ze al meermaals moeten ontluchten en nog grijpen ze niet aan zoals ik zo willen (= zoals de Marta's aangrijpen)
Daarboven op hebben ze bij Magura iets teveel hun best willen doen om gewicht te besparen door overal met alu bouten te werken. Zeker en vast goed opletten dat je er geen overdraait en hopelijk breken ze niet af tijdens een rit zoals bij mij al gebeurt is
Daarboven op hebben ze bij Magura iets teveel hun best willen doen om gewicht te besparen door overal met alu bouten te werken. Zeker en vast goed opletten dat je er geen overdraait en hopelijk breken ze niet af tijdens een rit zoals bij mij al gebeurt is
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Die problemen zijn ondertussen opgelost : nieuwe teflon bus waar de remhendel scharniert, nieuwe dichting binnenin, en stevigere boutjes.
De geupdate versie is te herkennen aan het nieuwe, zilveren 'Magura' logo dat op zijkant van het olie- reservoir gedrukt is.
De geupdate versie is te herkennen aan het nieuwe, zilveren 'Magura' logo dat op zijkant van het olie- reservoir gedrukt is.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Allemaal goed en wel, maar de 'early adaptors' zitten nog wel opgescheept met een versie die feitelijk niet op punt stondmadskatingcow wrote:Die problemen zijn ondertussen opgelost : nieuwe teflon bus waar de remhendel scharniert, nieuwe dichting binnenin, en stevigere boutjes.
-
Filthy Phil
- Mountainbiker
Post by Filthy Phil »
Zou ernstig oppassen met dit bedrijf, staan als zeer slecht bekend (google maar eens), zou me niets verbazen als ze aan de telefoon zeggen dat het om een set gaat en vervolgens een enkele rem leveren...madskatingcow wrote:Er staan 2 aanbiedingen, als ik deze neem, staat er 'SCHIJFREMSET MT8 HR IS 6 STORM SL160'.
-
RD
- Mountainbiker
Klopt, begin deze week moest ik in de buurt van Limbricht zijn en heb me laten verleiden om een setje MT8’en te halen. De voorrem zal voor de meeste ( zeker 26”) frames wel lukken, de achterrem is ruim lang genoeg voor mijn 17” HT , ik denk van ze nog een 5 a 8 cm in te korten dus op een 18” of misschien zelfs 19” mag dit setje geen probleem zijn. Het zijn naar het schijnt wel van hun laatste setjes, de persoon na mij kocht er toevallig ook een set… Ze hadden jammer genoeg wel een Storm 180 rotors liggen dus moet ik er nog 2 zien te vinden ( ik ga met 180 vooraan rijden en ga op die manier 2 setjes wielen voorzien van die storm’s ). Ben benieuwd hoe ze het gaan doen ivm met mijn oude XT setje.saiko wrote:voorrem is zelden tot nooit tekort.
achterleiding nieuw van 2.5 meter kost ongeveer 25 euro origineel van magura. Dus zelfs als die leiding te kort is kost het u 425 euro ongeveer.
Nog steeds de beste prijs die ik totnutoe heb gevonden