Valpartijen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
thomatchef
Mountainbiker

Post by thomatchef »

nothing 's impossible wrote:
Of spreidsprong over het stuur!! 8)
Dit heeft me al gered op de cats. In de afdaling daar zijn diepe geulen, en ben er natuurlijk met mijn stomme kop er recht in gereden.
Voorwiel zat meteen vast en door een sprong over mijn stuur ben ik gelukkig recht gebleven en ben ik gespaard gebleven van een letsel (vooral geluk gehad tijdens de sprong, had ik blijven hangen sprak ik nu toontje lager :oops: :wink: )
Mr. Wallace
Mountainbiker

Post by Mr. Wallace »

Ben ook half oktober serieus tegen de grond gesmakt (of was het tegen ne boom ? :-? ) en heb daar bijgevolg mijn arm, juist boven de pols gebroken. Zit nu 6 weken in de gips, en maandag magk er uit. Ik hoop echte wel binnen een 2 weken het mtben te hervatten. Langer hou ik dat niet meer uit :evil:
Ik heb aan mijne doktor nog niet gevraagd wat hij er van vind, en misschien is dat maar best ook, ze hebben mij toch altijd verteld dat je zo rap mogelijk alles terug moet doen met die hand (behalve vallen natuurlijk 8) )
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Thomatchef wrote:(vooral geluk gehad tijdens de sprong, had ik blijven hangen sprak ik nu toontje lager :oops: :wink: )
Of hoger :lol:
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Het beste is inderdaad te rollen als je valt. Maar wie denkt daaraan als het zover is #-o
Misschien kan je trainen je reflexen en wat meer vallen :D

Ben vorigen donderdag tijdens de marathon van Beringen ook gevallen. Gelukkig enkel schaafwonden over het hele lijf, kleding naar de zak en remhendel afgebroken (jawel, voor de achterrem, en ik moest nog 50km doen :cry: )
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ik heb ook borstbeen eens gebroken vorig jaar in september bij auto ongeval (van de gordel) mocht een maand niet fietsen gelukkig mountenbikte ik dan nog niet want anders zou ik et redelijk lastig gehad hebben als ik een keer niet kan rijden ben ik al gelemaal depresief.

Twee weken geleden man van de club zijn been gebroken if houfalize mag 8 weken niets doen.

Hij zou wel nog klikplaatjes op zijn gips kunnen zetten :D :drunk:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

mountin' mudmaster wrote:
Genius wrote: Als ik andere mensen zie vallen zie ik ze altijd hun handen voor hun uitsteken en dan vallen ze daar op, met alle gevolgen vandien...
Hoe kan je dan best vallen?
Is het geen reflex om je handen te zetten?
Als je vooruit valt (voorwiel dat plots blokkeert of wegslaat,..) moet je proberen over je schouder te rollen.
Als je opzij valt moet je op je romp/bovenarm vallen, je arm kan je gebruiken om je val te breken.

Op volle snelheid duw je de fiets onder je uit en ofwel land je op de rug, de armen breken de val, ofwel rol je op de schouder verder.

Natuurlijk hangt veel af van waar je zit, als je tegen een boom (of een muur ](*,) aanrolt heb je een probleem.

De overslag probeer je best aan de rand van een vijverke 8) in de zomer natuurlijk :lol:
Voorrem volledig toe, armen buigen en op het einde overstrekken!!
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

wat vallen betreft, laat u als nen bloemzak neerkomen, maar probeer van je bike af te geraken en niet tegen opstakels te komen, en dan laten rollen afhankelijk van hoe je valt, maar zeker rollen, de val doet geen zeer, het stoppen wel.als je aan het rollen bent en je gaat op de baan of tegn een boom rollen aan hoge snelheid, dan altijd afkloppen met je armen, dat gaat de schade aan je lichaam minderen en afremmen, enkel zullen je armen een en al schaafwond zijn en kans op breuk bij te hard afkloppen.

een belangrijk ding ik om je niet te laten glijden, dit kan helpen maar stel dat er een obstakel is, zoals een steen of een boomwortel kan je daar altijd tegenglijden. (als crash boom nog eens de moeite doet om hier iets te posten kan hij haarfijn uitleggen wat de gevolgen zijn van te schuiven op de houten strook in langdorp :lol: ) dus nooit glijden maar rollen, en niks opspannen maar volledig ontspannen vallen.
axirally
Mountainbiker

Post by axirally »

Mr. Wallace wrote:Ben ook half oktober serieus tegen de grond gesmakt (of was het tegen ne boom ? :-? ) en heb daar bijgevolg mijn arm, juist boven de pols gebroken. Zit nu 6 weken in de gips, en maandag magk er uit. Ik hoop echte wel binnen een 2 weken het mtben te hervatten. Langer hou ik dat niet meer uit :evil:
Ik heb aan mijne doktor nog niet gevraagd wat hij er van vind, en misschien is dat maar best ook, ze hebben mij toch altijd verteld dat je zo rap mogelijk alles terug moet doen met die hand (behalve vallen natuurlijk 8) )
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik ben nu ruim een week uit het gips, en mag van de doktor tot half januari niet mountainbiken! Zo te lezen hadden wij nagenoeg dezelfde kwestuur.
Elke dag ferm oefenen om mijn hand en vingers weer normaal te kunnen bewegen, door dat gips zijn die weken niet gebruikt, waardoor alles "vast" zit.
Spoedig herstel toegewenst iig.
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

Wallace en axirally, veel succes met het (hopelijk spoedig) herstel!

Tot half januari niet biken?? SHIT!
Ter info: het duurt 8 weken alvorens een breuk is hersteld, dat betekent niet dat alles dan hersteld is( bv spieren).
De muur is gemetst, maar de mortel is nogwa nat.
Venne
Mountainbiker

Post by Venne »

ik val elke week minstens 1 keer. kben het vallen dus gewoon. Ge moet gewoon prberen te rollen en een beetje te schuiven maar zonder da ge u polsen zet. Ge moet ook proberen van niet me u schouder eerst de grond te raken. :cry:
Post Reply