Vooraan naar kleinste blad schakelen in de modder

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Met een downswing model hebt ge daar waarschijnlijk wat minder last van, bij mij blijft het toch redelijk schakelen.
Is wel een XT, de veer zal ook nog wat straffer zijn.

Maar lukt het ook niet als ge u achteraan op de grootste krans legt???
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Justin wrote:Daar zou ik eens een foto van willen zien want ik kan me niet direct voorstellen wat/hoe je bedoelt. Bedoel je die doorschijnende folie ? En hoe pak je die dan in ?
Inderdaad met van die folie ik zal n's foto doorsturen(kan ff duren)wat ik vroeger ook nogal eens regelmatig deed in de slamperiode was de holtes van de voor en achterderailleur (waar de eindeslagnokken staan en de veer) volproppen met smeervet,dan had de modder ook geen kans om hier binnen te dringen en kan er ook niets ontregelen.
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Na een 20tal km en ge schakelt naar beneden dan wordt er maar enkele mm meer verplaatst.
Dus onvoldoende om te schakelen

volproppen met smeervet,dan had de modder ook geen kans om hier binnen te dringen en kan er ook niets ontregelen.
Aan zoiets had ik ook gedacht, maar k veronderstelde dat deze ging wegspoelen, na het opzoeken van wat plassen/modder

K zal het s proberen, beniewd wat resultaat is.
Zaterdag waarschijnlijk naar zottegem als het daar blijft werken, dan zal hij zijn werk overal wel doen zeker? :D
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Vet is een vuilmagneet, of dat veel resultaat gaat hebben???
Laat weten wat het oplevert.

Eerst achteraan verleggen heeft mij toch al een paar keer geholpen, zeker met mijn vorige derailleur :evil:
Behalve de kettinglijn speelt de verhoogde spanning op de ketting waarschijnlijk ook mee.
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

Het staat natuurlijk heel stoer om door de modder of plassen water te rijden, maar je zal nog wel leren dat daar ook nadelen aan zijn.
Als ik ze kan ontwijken zal ik het zeker doen, zelfs afstappen als het niet anders kan, mijn gemiddelde zal wel wat lager liggen tijdens de rit, maar dat win ik ruimschoots terug tijdens het onderhoud, en het is ook goed voor het kostenplaatje 8)
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Thys wrote:
Na een 20tal km en ge schakelt naar beneden dan wordt er maar enkele mm meer verplaatst.
Dus onvoldoende om te schakelen

1 mm is helemaal niet weinig voor een derailleur. Als ik mijn ketting niet op het binnenblad krijg, schakel ik achteraan hoger, en dan valt de ketting bij 1 van de grootste kransjes wel op het binnenblad.
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Heb het zaterdag eens geprobeerd met vet rond de stelvijsjes spuiten.
K moet zeggen t was een heel stuk beter.
Juist op het allerlaatse 45km ging het niet meer zo goed.

Voor de rest een paar keer geprobeerd om naar het kleinste blad te schaken en het ging iedere keer.

Wel moet ik bekennen dat ge dit na de rit beklaagt, het is namelijk niet zo simpel om het vet er terug uit te krijgen.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

stan 1 wrote:Het staat natuurlijk heel stoer om door de modder of plassen water te rijden, maar je zal nog wel leren dat daar ook nadelen aan zijn.
Als ik ze kan ontwijken zal ik het zeker doen, zelfs afstappen als het niet anders kan, mijn gemiddelde zal wel wat lager liggen tijdens de rit, maar dat win ik ruimschoots terug tijdens het onderhoud, en het is ook goed voor het kostenplaatje 8)
Je bent ni den enige :roll: :wink:

Ik heb bij m'n voorderailleur zelf een lapje (siliconemat: flexibele lap van +/-1à2 mm dikte) rondgemaakt. Een mudflap dus.
Ik geloof dat de bikes van ID-WORX dit ook hebben.
viper c'est bon
Mountainbiker

Post by viper c'est bon »

ik heb ook ne deore en keb da soms ook voor maar als het nog mogelijk is duw ik dan altijd me mijne voet ne keer tegen mijn ketting
Scale
Kerstman

Post by Scale »

WD40 voor vertrek !
Post Reply