BK 2005 in Tervuren?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

moeten we de titel van dit topic niet veranderen?
jullie zijn hier over eex XC wedstrijd bezig #-o
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Adri, dienen titel is al van in 't begin "bk mtb 2005" ... daar staat toch nergens het woord "marathon" vermeld ? Ik vroeg mij de voorbije dagen al af waarom jij het over marathons hebt, terwijl al de anderen het over "gewoon mtb" (xc dus) hebben ... Allez, geef toe : een BK Marathon in 't park van Tervuren, ge zou nogal rondjes moeten draaien denk ik :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

hm ja, dat begin ik me nu ook af te vragen eerlijk gezegd.. #-o

misschien omdat het onder de noemer 'Marathons, chrono's en wedstrijden ' staat?
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Probably ...

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik ook zeer graag zou weten wie er in 2005 het marathon-BK gaat organiseren (als de bond een organisator vindt tenminste), en wanneer. Maar daar zullen we wel een apart topic over opstarten van zodra dit geweten is ...
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo,

Over dit onderwerp is al veel gezegd en geschreven en er zal ... .
Ik ben 1 van de naaste medewerkers van dit project.

En via deze weg wil ik toch wat verduidelijken.

1 ding mag duidelijk zijn : Het vraagt enorm veel energie, moed, tijd en ga zo maar door om zulk project proberen tot een goed einde te brengen. Ik hoop dat we voor het BKveldrijden er niet zo veel energie, tijd moeten insteken als het BK MTB. Blijkbaar gaat alles simpeler hoe groter de naam van de organisatie is.

Wij doen er alles aan om dit tot een succes te laten uitgroeien.

De grootste lijdensweg is misschien wel 't parkoers. En ja we hebben niet de grote hoogteverschillen, en ja soms wordt er op de wegen gereden, maar wees er vanovertuigd dat we alles, maar dan ook alles uit de kan halen.
Hou er rekening mee dat we dit in overleg hebben opgesteld met heel wat instanties en dat ieder zo wat zijn reglementen heeft. Verdomd niet makkelijk om tot een concensus te komen. Om de toelatingen te kunnen verkrijgen, heeft iedereen water bij de wijn moeten doen zodat er geen toertocht over 't parkoers mag georganiseerd worden, alle wedstrijden zich afspelen op 1 dag, ... .

Een 2-tal weken geleden hebben we met een onafhankelijke organisator het parkoers verkend. Hij stond er van verstomd welk een afwisseling dit bood en dat er veel zich gaan verschieten aan de moeilijkheidsgraad.
Dit hebben we eveneens vernomen van personen in zijn omgeving.
Voor ons is dit toch een opsteker.

Tervuren is centraal gelegen, de parkings bevinden zich op een kleine afstand van 't parkoers (100m tot 1km) en de afstanden tussen de start/aankomstplaats en de uiterste punten bedraagt maximaal 1km.
Je kan op verschillende plaatsen de renners meerdere malen of gedurende een langere tijd volgen, ... . En zeg nu zelf, het is een uniek evenement in een uniek kader dat ook rekening houdt met de toeschouwers.

Een niet onbelangrijk punt vinden wij althans is dat de Wielerbond initieel het ons gevraagd heeft om dit BK te organiseren en dit om diverse redenen. Wij hebben toen met hun overleg gehad met de mogelijke negatieve en positieve aspecten.

Dat Sven Nijs naar Tervuren komt, is in ieder geval een positieve zaak voor de mountainbike. Vergeet ook niet dat de onderhandelingen over 't parkoers al serieus aan de gang waren (reeds vanaf juli 2004) vooraleer Sven Nijs zijn interesse in het MTB heeft kenbaar gemaakt.
Hij wist toen zelfs niet dat wij het organiseerden.

Wij rekenen volop op jullie steun, respect, talrijke opkomst en laat ons allen er het beste van maken.

Iedereen die wil kan deelnemen in de Fun-klasse.

Meer info vindt je op www.bktervuren.be

Ik ben er fier over om aan dit project te kunnen meehelpen.
Laat de kritici maar praten. Je moet roeien met de riemen die je hebt en
ze kunnen hun kandidatuur bij de bond insturen. Ze mogen me contacteren, maar liefst na 't BK want er is nog veel werk aan de winkel.

Groetjes,

Joeke
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Da's gesproken zie =D>
Mooie website alvast.. en het is bij de deur, Tervuren, dus ik ga zeker proberen er te zijn, Mét fototoestel.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

A d r i wrote: Mooie website alvast.. en het is bij de deur, Tervuren, dus ik ga zeker proberen er te zijn, Mét fototoestel.
laat me raden: voor de vrouwkes zeker :wink:

ohja: zo dicht bij de deur, ik zal er ook bij zijn

=D>
Monza
Mountainbiker

Post by Monza »

Ik overweeg sterk daar eens mijn debuut te maken in de fun klasse. Is vlakbij en klinkt leuk, ik hoop nu al op goed weer...!

Klein vraagje, ik was op de site van het EK in Kluisbergen, daar was ook een open Klasse vermeld, is dat hetzelfde te interpreteren als de fun klasse?
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Monza wrote:Ik overweeg sterk daar eens mijn debuut te maken in de fun klasse. Is vlakbij en klinkt leuk, ik hoop nu al op goed weer...!

Klein vraagje, ik was op de site van het EK in Kluisbergen, daar was ook een open Klasse vermeld, is dat hetzelfde te interpreteren als de fun klasse?
Yep, komt zo ongeveer op hetzelfde neer.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Monza wrote:Ik overweeg sterk daar eens mijn debuut te maken in de fun klasse. Is vlakbij en klinkt leuk, ik hoop nu al op goed weer...!

Is idd all te same
Post Reply