Fietsverlichting max 100€

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

-JP- wrote:Vergeet de review niet ;) Normaal is DE vrij snel met leveringen (voor de psp sticks toch)
Ondertussen al enkele ritten gedaan met ons nieuwe aanwinst de Magicshine LED, ik was al wat licht gewent met de Sigma EVO PRO (flood + spot), maar naar mijn eigen inschatting heb ik nu met 1 LED toch wel 3x zoveel licht als ervoor met beide Sigma spotjes aan, dit is echt de max voor zijn geld, heb er ondertussen weeral eentje moeten bestellen voor mijn brother die onmiddellijk overtuigd was nadat hij een ritje meegereden heeft en met zijn Sigma flood spotje (dat ook 50€ kost) toch wel +-10x minder lichtopbrengst had. De spot zelf heeft een sterk (lees goed)geconcentreerde lichtbundel waarmee je verderop kan zien terwijl zijn stralingslicht voldoende licht geeft om kortbij te kijken. Het materiaal ziet er absoluut degelijk uit en is geen goedkope rommel wat zijn prijs misschien doet vermoeden.

Eerste rit had ik een Magicshine op mijn helm staan en eentje op het stuur, het licht op de helm komt het best tot zijn recht door zijn hoek naar beneden, op het stuur kreeg ik de indruk dat er teveel licht verloren gaat doordat de reflector een redelijk grote hoek heeft(brede straal) waardoor de lichtopbrengst verder weg minder groot was dan vanop de helm. 2de rit dan maar met beide LED's op de helm gereden, dit is echt overkill, in het bos gaat alles opvliegen dat maar enigzins in een boom van zijn rust aan het genieten is :-) , met 2 setjes aan is het echt alsof je met uw grootlicht van de auto het bos induikt. I like it.
In het pikdonker weet je pas echt wat deze Led uitspuwt aan Lummen, 900 Lummen zal er inderdaad wat over zijn maar het spuwt in elk geval fantastisch veel licht uit.

Brandtijd; getest bij 1°C,
=> op vol vermogen 900Lummen = 3u1/2 (vanaf 3u1/4 van groen ledje naar rood)
=> op 500Lummen maar liefst 6u.
1 aandachtspunt, zodra het groene ledje in de schakelaar van groen(vol) naar rood gaat is het vrij snel uitgezongen, ik schat op vol vermogen +- nog 15', je hebt wel geen verlies van opbrengst naarmate de batterij leegloopt zoals je vaststelt bij de halogeen verlichting, m.a.w. je krijgt vol licht tot zijn laatste druppel, het licht valt uit en als je de batterij nameet heb je inderdaad 0Volt, dus oppassen met deepcharge voor de batterij.

Eindconclusie; prima setje voor de prijs van een zelfbouwpakket, wil je 3u zorgeloos de donker oplichten als nachtrijder moet je niet langer twijfelen, dit moet je gewoon hebben.

Onderstaande foto is een realistisch beeld, geen fotoshop gebruikt. :-)
Image
simple plan freak
Mountainbiker

Post by simple plan freak »

als ik dus zo een magicshine 808 wil kopen op die website dealextreme, moet ik daar dan nog iets anders bijkopen (adaptors of niet) en wat betekend die EMS express (+15 dollar) als je naar je shopping cart gaat?
ben erg geïnteresseerd in zo een lamp, goedkoop en goed

greetzzz simple plan freak
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

simple plan freak wrote:als ik dus zo een magicshine 808 wil kopen op die website dealextreme, moet ik daar dan nog iets anders bijkopen (adaptors of niet) en wat betekend die EMS express (+15 dollar) als je naar je shopping cart gaat?

1)Ik selecteer in mijn shopping cart "Air mail" ipv EMS dan betaal je geen verzendkosten :wink:
2) de laders zijn meestal Amerikaans, mijn pakketje bevatte 2x Britse laders, dus de Amerikaanse verloopstekkers die ik er bijbesteld had waren voor niets gekocht. Heb achteraf een Briste verloopstekker apart besteld voor 1.55€ en dat was op 1 week(gratis) geleverd.
simple plan freak
Mountainbiker

Post by simple plan freak »

Bulls69 wrote:
simple plan freak wrote:als ik dus zo een magicshine 808 wil kopen op die website dealextreme, moet ik daar dan nog iets anders bijkopen (adaptors of niet) en wat betekend die EMS express (+15 dollar) als je naar je shopping cart gaat?

1)Ik selecteer in mijn shopping cart "Air mail" ipv EMS dan betaal je geen verzendkosten :wink:
2) de laders zijn meestal Amerikaans, mijn pakketje bevatte 2x Britse laders, dus de Amerikaanse verloopstekkers die ik er bijbesteld had waren voor niets gekocht. Heb achteraf een Briste verloopstekker apart besteld voor 1.55€ en dat was op 1 week(gratis) geleverd.
jup ok, bedankt

MTB-er 77
Mountainbiker

Post by MTB-er 77 »

Ik heb een tijdje geleden, 29 oktober om precies te zijn, een HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp Set besteld op de DealExtreme, maar ik heb tot nu toe nog niets ontvangen.
Op 2 november heb ik een mail ontvangen waarin stond dat het pakket "shipped" was en dat het weldra zou geleverd worden wat nog steeds niet het geval is.
Ik begin me stilletjes aan zorgen te maken of ik mijn pakketje nog ga ontvangen.
Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben?
Last edited by MTB-er 77 on Fri 03 Dec 2010 16:36, edited 2 times in total.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

MTB-er 77 wrote:Ik heb een tijdje geleden, 29 november om precies te zijn, een HA-III Cree SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Headlamp Set besteld op de DealExtreme, maar ik heb tot nu toe nog niets ontvangen.
Op 2 november heb ik een mail ontvangen waarin stond dat het pakket "shipped" was en dat het weldra zou geleverd worden wat nog steeds niet het geval is.
Ik begin me stilletjes aan zorgen te maken of ik mijn pakketje nog ga ontvangen.
Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben?
KLopt niet echt... Besteld op 29 november en op 2 november een mail?
Als je de mail maar op 2 december ontving daarentegen, heb dan efkes geduld... Trouwens, normaal kan je de status toch volgen?
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik heb me vorige week op deze site de Magicshine van 1400 lumen besteld. Eergisteren bericht gekregen dat het verstuurd is in Oostenrijk, ben echt benieuwd wat dat gaat geven.

http://www.bikelight.eu/MagicShine/
MTB-er 77
Mountainbiker

Post by MTB-er 77 »

Ik heb dat setje besteld op 29 oktober (typfoutje).
Waar kan ik ergens de status volgen?
Op de site van DealExtreme staat enkel dat het "shipped" is.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Ik heb volgende zaken besteld op 24/11

Universal European AC Plug Travel Adapter $2.28
Head Strap for SKU 29489/30864 (25cm) $3.45
5.4mm Male to Female Extension Cable for SKU 29489/30864 (100cm) $3.12
MJ-808 HA-III SSC P7-C (SXO)3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set $79.62
2032 x 20 pcs Cell Batteries (20 cell batterijen voor 3,5$ =D>, hier betaal je al evenveel voor 1 batterij)

Op volgende site kun je het pakketje tracen
http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do
Voor mijn pakje staat er het volgende, veel wijzer wordt je er wel niet van #-o

Status :posting
Destination : BELGIUM
Date : 2010-12-02
Bulls69
Mountainbiker

Post by Bulls69 »

MTB-er 77 wrote:Ik heb dat setje besteld op 29 oktober (typfoutje).
Waar kan ik ergens de status volgen?
Op de site van DealExtreme staat enkel dat het "shipped" is.
Ik heb het verleden jaar ook eens voor gehad, reden was toen dat het bij de douane onderschept was, dan duurt het even vooraleer je hierover een brief van de douane ontvangt met de boete clausule. Ben uiteindelijk de BTW op het pakketje in de Brucargo moeten gaan betalen waarna ik het pakketje meekreeg (had wel 2 setjes gelijktijdig besteld). Later dit jaar nog eens een setje besteld voor collega biker, toen had ik het in 2 weken thuis geleverd. Eindejaarsperiode staat blijkbaar wel gekend voor een trager werkende Hong-Kong post door de grote toename va, pakketjes ivm de feestdagen + Hong-Kong staat gekend als traag werkend #-o
Post Reply