slicks op MTB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
King of the Hill
Mountainbiker

Re: slicks op MTB

Post by King of the Hill »

Coryn Arne wrote: merci en k had da nie echt door ma nu weet k waar da de datum sta en btw k zou mij ook graag slicks kope en mijne fietsemaker eeft gezegd dat de ritchey tom slicks 1.4 et beste zoude zijn maar wa is u gedacht daarvan?
Ik heb zelf geen ervaring met slicks, maar volgens mij vind je een hoop ervaringen met allerlei types in dit topic.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Ikzelf bol al een tijdje rond met Michelin Road bandekes... €10/paar in de tijd in de Decatlon 8)
gregge85
Mountainbiker

Post by gregge85 »

ik zit namelijk ook met zoo een vraag

ik heb een oudere mtb zonder vering met slicks banden op waar mee ik op de baan rij , voor echt mtb is em niet ge schikt wat ik zelf ondervonden heb

het word tijd dat ik een nieuwe fiets koop , maar ik raak er maar niet uit mtb kopen of koersfiets kopen

ik rij graag in de bossen of velden , maar ik rij ook graag puur op de baan , mtb is leuk het heeft voor vering , en een mtb ziet er prijswaardiger uit kwa materiaal en uitzicht
nadeel vind ik , de weerstand die je hebt met de kleinere en brede banden

maar een koersfiets heeft ook iets het rijd veel lichter , en rijd veel vlotter door de grotere en smallere banden
nadeel . heeft geen voor vering

ik doe graag veel kilometers , maar krijg de knoop niet door ge hakt
wat stelle julie voor of wat is jullie mening :-k
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

voor op weg zonder twijfel koersfiets nemen voor budget rond de 1OOO tot 15OO eur heb je al deftig materiaal rijdt zonder twijfel een pak lichter dan een mtb :wink:
Jo !
Mountainbiker
Location: Canyon lux 29er 2014 / Canyon grand Canyon 2014 / Canyon Ultimate 2017 / Canyon Offspring 16

Post by Jo ! »

ben met een baanprojectje bezig na jaren met conti's 1.25 en 1.65 gereden te hebben ook maar de knoop doorgehakt....

reed altijd met 2 sets wielen en 2 kettingen
1 wielset crossride met 32-11 pion en semislicks ( of NN/RR )
1 wielset DT swiss x455 met 21-11 koerspion en slicks

wordt nu

vaste carbon voorvork : 140 euro en 1 kilo gewichtsbesparing
mavic speedcity koerswielen : 280 euro ( bij 'den hopmans' )
koersbandjes conti : ????

voordeel is dat je voor het mtbken hier natuurlijk ook cyclocrossbandjes kan opleggen :-)

foto's en rij impressies volgen ;-)
Jo !
Mountainbiker
Location: Canyon lux 29er 2014 / Canyon grand Canyon 2014 / Canyon Ultimate 2017 / Canyon Offspring 16

Post by Jo ! »

Jo ! wrote:ben met een baanprojectje bezig na jaren met conti's 1.25 en 1.65 gereden te hebben ook maar de knoop doorgehakt....

reed altijd met 2 sets wielen en 2 kettingen
1 wielset crossride met 32-11 pion en semislicks ( of NN/RR )
1 wielset DT swiss x455 met 21-11 koerspion en slicks

wordt nu

vaste carbon voorvork : 140 euro en 1 kilo gewichtsbesparing
mavic speedcity koerswielen : 280 euro ( bij 'den hopmans' )
koersbandjes conti : ????

voordeel is dat je voor het mtbken hier natuurlijk ook cyclocrossbandjes kan opleggen :-)

foto's en rij impressies volgen ;-)
dit is ervan geworden, nu nog wachten op beter weer :evil:

Image
Image
Image

in offroad modus :

Image
Image
Image
Image
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Heb je nu "koersbandjes" van bontrager genomen? Beter/slechter dan uw conti's?

Ik ga de ronde rijden, 150 km. Rij momenteel met Schwalbe FF. Heb nog hele oude (2003 of zoiets) tom slicks 1.0 liggen, maar ik vind dat te smal. Als training rij ik soms naar Brussel en met o.a. die tramsporen!!!!!
Ik zou dus overgaan naar tom slicks 1.4. Is er een groot verschil wat betreft rolweestand tussen de 1.0 en 1.4?

Als ik hier het forum aflees, is er precies niet veel beter dan die tom slicks, maar dat zijn posts al van 2002.

Is er ondetussen al iets beters beschikbaar?
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Wat is het beste, bij enkel gebruik in droog weer? Vooral kleine rolweerstand vind ik belangrijk.
Schwalbe Kojak (1.35), Ritchey Tom Slick (1.0 of 1.4), Continental SportContact (1.3 of 1.6), Michelin XC Road (1.4)?
Die Kojak in 2.0 lijkt me te breed, kan iemand me daarentegen vertellen of een 1.0 op de meeste velgen past (ik dacht dat 1.4 het minimum was op mijn vorige fiets)?
En ook hetgeen MC Jo vraagt: veel verschil tussen 1.0 en 1.4 of zit 'm dat tussen de oren (en in enkele grammen)?
Jo !
Mountainbiker

Post by Jo ! »

vorige week eerste lange tocht ( 115 km ) gedaan met grote wielen en denk persoonlijk met dezelfde kracht het toch 2 a 3 per uur schilt met 26 inch wielen, naar mijn gevoel dan
vooral klimmen met grote wielen en carbon vaste voorvork is super !

ik rij al drie jaar met conti sportcontact ( 26') 1.6 en 1.3 en vind dit echt zeer goei bandjes prijs / kwaliteit
kan me niet herinneren dat ik er plat mee gereden heb misschien 1 keer of zo ( op heeeel veel km :-) )

op kasseien is het met die grote wielen en smalle koersbandjes wel oppassen want in klein-willebroek stak ik toch bijna op men kl$te
terwijl je met 26 inch en contis toch wel wat meer kan 'spelen'
gewoonte speelt natuurlijk ook mee

al bij al tevreden over mijn aankoop maar voorlopig als het nat is en we rijden zowat achterin en binnendoor, ga ik toch voor 26 inch en 1.3 conti

ga nog eens zien misschien om eens cyclocross bandjes erop te zetten
en eens zien wat dat geeft
( kan ik wel bijna een banden zaak opendoen :P :P :P )
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Voila ze. Conti sportcontact 1.6 gekocht. Nu ne keer testen. Hopelijk zijn deze OK voor de ronde en eventueel voor kom op tegen kanker.
Post Reply