toertochten op zondag, start tot 10.30u

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Wat wel opvalt is dat richting Limburg de TT's dikwijls latere starturen aanbieden maar zoals ik al zei, bij ons in Oost Vlaanderen is het zo goed als algemeen dat de inschrijving sluit om 10u30, max. 11u. Vandaar dat ik op zondag zelden een TT kan rijden... Anders zou ik er ook zeker nog snel een meepikken. Idem op zaterdag, dan vertrek ik meestal maar om 13u omdat ik ten eerste in de nacht werkt en het dan al moet doen met maar een uurtje of 4 slaap en omdat de massa dan al weg is. Veel parkeerplaats, geen koerskonijnen op 't parcours, bikewash en douches zo goed als direct vrij.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

En hoe zullen al deze argumenten de organisatoren bereiken?
Grts.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Goeie organisatoren lezen dit forum ook =D>
janpietjoris
Mountainbiker

Post by janpietjoris »

17tim wrote:of gewoon nachtje doordoen?

met ne pot of 20 in uwe gilet TT'tje afwerken, lijkt me wel eens luek 8)
ik heb dat ooit eens in mijnen kop gekregen. Na een avondje doorgaan op de gentse feesten, rond een uur of 9 thuis gekomen en dan beslist om te gaan fietsen. Bij gebrek aan toertocht (tijdens de week) dan maar de janettevelo genomen en op de baan gereden. Na 15km heb ik mijn kar mogen keren omdat mijn 2 bidons al leeg waren :lol:
Het ging nochtans vrij goed om mij recht te houden :drunk:
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

manitou. wrote:
freezy wrote:Op zondag tot 10u30 is toch altijd al geweest, da's niet iets dat plotseling voorvalt? Ik zit nl. al jaren met hetzelfde probleem. Ik moet werken (van maart tot oktober) tot 11u op zondagmorgen en het is heel zelden dat ik nog een TT kan rijden die latere starturen heeft. Maar ik kan de organisatoren heel goed begrijpen op dat vlak. Een TT is voor de organisator nog niet gedaan als de laatste deelnemer buiten stapt op de après. Als je begint met op zondag tot 12u te starten sta je om 18u 's avonds nog te werken. Zelfs al is het maar voor 1 keer per jaar, je moet het maar doen en de vrijwilligers er voor vinden. En zoals hier eerder al gepost, sommige bossen krijgen maar beperkte toegang bij TT's zoals bvb. geen toelating meer op zondag na 12u.
dat van die 10h30 is zeker niet altijd geweest .
op de meeste toertochten was tot een tijdje geleden het startuur zeker tot 11h30 en soms zelfs later.
maar ja de meeste zien de toertochten blijkbaar wat als snel geldwinst
ik ga nooit naar een toertocht voor 10h en liever zelfs nog rond 11h als het mogelijk is.
het is al een aantal maal voorgevallen dat ze de bepijling al aan het afbreken waren voordat de laatste deelnemer binnen was (startuur 10h)
dat kan dan volledig niet meer vind ik!! al twee maal meegemaakt bij dezelfde organisatie hier in de buurt .
ik wil genieten van de toertocht en de zondag wat uitslapen en niet zitten te vlammen om toch maar zeker te zijn dat ze de bepijling nog niet aan het afbreken zijn.
laat die koerskonijnen maar vlammen van 8h tot 10.
dan is het Na 10h (11h)wel beter doenbaar op het parkoers voor diegene die echt willen genieten van een toertocht.
=D> =D>

inderdaad ,
hopelijk lezen er hier zoals hierboven gezegd wat organisatoren het forum
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Al iemand de bedenking gemaakt dat het ook wel eens aan de bond (BBR, VBW en WBV) zou kunnen liggen?
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

RigolleM wrote:Al iemand de bedenking gemaakt dat het ook wel eens aan de bond (BBR, VBW en WBV) zou kunnen liggen?
Nog niet meegemaakt wat betreft sluiten van de inschrijving maar wel qua starten. Dus ik vermoed dat ze ook wel iets te zeggen hebben qua sluiten van de inschrijvingen. Er zijn nl. veel TT's waar de bond zelf de inschrijvingen doet en niet de mensen van de organisatie. Ik weet nog in Zottegem, de start was vanaf 8u30 en om 8u20 stond er zeker al 100 man in de rij aan te schuiven en bij 'de mannen van den bond' was het aftellen alsof ze een raket gingen lanceren. :lol: Geen seconde te vroeg gingen ze beginnen.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Hier ook een voorstander voor latere vertrekuren. Tot 12h moet toch te doen zijn ?

Al meerdere malen een tt niet gedaan vanwege de vroege uren.
Zelf moet ik de hele week al vroeg opstaan en ga vaak ook zaterdags werken en als het dan ook nog eens een beetje laat word op de zaterdagavond gaat ge echt niet om 7h ofzo zondags opstaan hoor.

De organisatoren moeten toch maar 1x per jaar ff op hun tanden bijten en tis nog voordeliger voor hun ook !
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

ik rij al hele tijd geen TT's meer om verschillende redenen.

Een ervan is dat ik het enorm saai vind om iedere zondagmorgen hetzelfde te doen 8)

Latere starturen zouden zeker moeten kunnen. Ik haat vroeg opstaan en in het weekend blijf ik lekker lang liggen met misses, ontbijtje, dampende koffie, genieten quoi, en in namiddag ns fietsen.

Grote voordeel:geen massa, geen stress, soms beter weer...

Maar Vlaanderen heeft een TT cultuur, overgenomen van de asfaltrijders, en zondagmorgen blijft hun heilige mis, aangepast aan een vastgeroest gezinsprogramma van velen.

Maar idd, voor jonge mensen, bv met een gevulde zaterdagavond is een zondagmorgen tot 10u geen optie.

Of het zal afwegen, ik weet het niet...

Voor mij hoeft het niet, ik heb geen pijltjes, clubtenue nodig, wat creativiteit, een gps of route en ik fiets in alle rust wel zondagmiddag 8)

Waarom niet meer zaterdag TTs??
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

TT zaterdag ? ne in-de-week-werkende-mens moet de winkels doen op de enige vrije dag da ze open zijn.
zondagen dienen voor de quality time, en dan lekker gezellig genieten van een TT-eke. maar om dan in den pikkendonker op te staan, soms zelfs vroeger dan in de week, dan moet ge ECHT WILLEN gaan rijden zene. een tikske later is zeker welkom.
en ik hou wel van da sociaal contact, onder de mensen zijn, en enkel ermee babbelen as ge er zelf goesting voor hebt. samen je leed delen :-D ik kan die sfeer wel appreciëren ...
Post Reply