Za 23/01/2010 Kortrijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
simple plan freak
Mountainbiker

Post by simple plan freak »

yoo,

zalig modder toertocht me redelijk wa op en neer. gemiddelde van 19 en direct eens mijne polar cs300 kunnen uittesten en goegekeurd.
heeft er iemand zijn zadeltas (biba+bandelichters) verloren in da modderboske, rond 10u45 eb ik die daar gevonden en afgegeven aan de organisatie.

groetjes simple plan freak
fredericdavid
Mountainbiker

Post by fredericdavid »

Rond 13u pas kunnen starten deze middag, nadat alles al goed kapot was gereden deze ochtend, en er nog een kletske regen was gevallen ondertussen ook!

Een leuke aanloopstrook, die de beentjes niet meteen deed verbranden, en tot aan de Boereleute vrij egaal ging.
De afdaling na die Boereleute lag er heel zompig en gladdig bij, de nodige voetjes waren vereist om recht te blijven.

Het baggerstuk na het kleine bosje was quasi niet meer doenbaar, ik heb er niemand meer zien doorfietsen zonder een voet te zetten.

Een aantal nieuwe stukjes leren kennen (zoals na de eerste bevoorrading), en meer dan goed bevonden. (Bevoorrading op zich wat pover, maar de Vitalinea's met choco brokjes smaakten wel!!)

Via de zware strook, bekend van Moen, richting Bellegem om met een tasje soep het bos aan te vatten. Dat bos, schitterend!
Ik denk niet dat er meer uit te halen valt, talloze lussen, op en af, techniek, kracht, heerlijk =D> één stuk niet opgeraakt, was volledig scheefgegleden door voorgangers.
Andere lussen (op opnieuw wat voetjes na) perfect kunnen afwerken, al was de kleine plateau meer dan welkom bij het laatste stukje!

Nog serieuze baggerstukken gekregen na Bellegem, maar voldaan afgesloten!

Het parcours van de tocht is (zoals zo vaak) heel afhankelijk van het weer, maar ik vond het al bij al nog meevallen, en zou er ook niets aan veranderen.

Heel zwaar, maar de moeite waard om het str*ntweer van vandaag te gaan trotseren!
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Om 9.30HR gestart . Mooie tocht gereden alé tot den 29KM dan fietske tegen boom geplaatst voor de 2de maal lek gereden juist voor Bellegembos (om zot te worden) . Noodnummer gebeld en binnen de 5min opgeladen door heel vriedelijke mensen en na me terug op de lange munte afgezet te hebben voor de fietsstalling Ne bockor en ne boterham met mijn gratis geel zakje kom ik zeker volgend jaar terug. Super fietsenstalling lekkere bevoorradingen Mooi parkoer (wel de helft gemist) kom ik zeker terug om de vulle 50 te rijden. Proficiat aan de organisatie Bellegem
anno53
Mountainbiker

Post by anno53 »

De organisatoren hebben zeker de vorige edities geëvalueerd en verbeteringen aangebracht wat resulteerde in een toporganisatie.
Goede bevoorrading, prima bewegwijzering (genummerde off-road zones met aanduiding van de lengte en ON/OFF road - duidelijke aanduiding van de splitsingen en privéterreinen met dankwoordje aan de eigenaars), parkeergelegenheid, bewaakte fietsenstalling, afspuitinstallatie, pechdienst, vriendelijke bediening, enz..
Alhoewel de Kortrijkse MTB tracks mij niet onbekend zijn, toch weer een aantal nieuwe stroken voor de wielen gekregen: Kasteelhoeve te Zwevegem en La Pomme D'Or te Spierre.
Proficiat aan de organiserende club KSV Bellegem en tot volgend jaar! =D> =D> =D> =D> =D>
Biky burger
Mountainbiker

Post by Biky burger »

Waar verschijnen de foto's?
Modderterter
Mountainbiker

Post by Modderterter »

Zeer mooie tocht,goede bepijling alles erop en eraan kom volgend jaar zeker terug. Zij die niet tevreden zijn over de tocht, zijn de personen die overal opmerkingen over hebben. Proficiat aan de organisatoren.

PS: waar kan je de foto's vinden
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

blackie wrote:Laurens: ben jij diegene met een verloren spatbord?? Indien ja, ik heb het meegenomen en jij hebt voor mijn pomp gezorgd.
Sry eventueel dat we elkaar niet meer gezien hebben maar mijnen maat was op en wilde asap naar huis.

cuberidder: Ben jij plat gevallen terwijl er een andere zijn spatbord verloor?? Dan weet je ondertussen ook wie ik ben.

Greetz

Frank (oudste broere van die 2 andere, maar rappere, MTB-ers) en meestal in een geel overjasje te zien.

:wink:

Ja twas mijn schoon spatbord :-D Tot naaste cross :-)
joepie
Mountainbiker

Post by joepie »

Na een paar kilometer warmrijden genoten van deze uitdagende tocht. Lekker vettig met het keuzestuk off-road en bellegembos als hoogtepunt (of was het dieptepunt?). Goeie organisatie =D> . Bevoorrading beetje magerkes.
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

joepie wrote:. Bevoorrading beetje magerkes.
Der zijn er hier die toch een andere bevoorrading hadden dan ik dan.
Ik heb al enkele jaren geen MTB gedaan en onlangs terug begonnen. Als dat zo verdergaat met de bevoorrading dan moeten we binnen 5 jaar ons eerst afspuiten en douchen vooraleer we het restaurant binnen mogen :lol: en we een 3-gangen menu krijgen.
Er zijn er die zelf vroegen om hun "pulle" te vullen en ook dit was geen probleem.

En dit alles voor die enkele eurootjes, ik vraag me af hoe ze het allemaal kunnen doen.

Proficiat aan alle organisatoren van alle ritten, jullie doen het toch maar :bounce:
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Voor mij was het de eerste keer dat ik uit de omgeving van Brugge ging rijden, was me dat even schrikken zeg! Het was dan ook een mini-viering want ik ben deze winter pas begonnen met mountainbiken en deed nu mijn 20ste rit... Edities zoals deze zijn voor mij momenteel nog iets te veel afzien, maar daar wordt aan gewerkt (baanfiets is binnen om deze zomer conditie verder op te bouwen). Mij zien ze volgend jaar zeker terug, met conditie! :-D
Post Reply