Zo 24/01/2010 St-Denijs / Zwevegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
RD
- Mountainbiker
Deze morgen ook de 54 km afgemaald ( gem 21.7km/u) , op één strook van 50m ( die helling na het bordje rechts houden) nergens voet aan grond moeten zetten. Het was vettig door de overvloedige regen maar overal goed berijbaar. Heel mooie tocht vond ik met super organisatie, eentje om er volgend jaar zeker terug bij te zijn !
- Moustache
- Kerstman
Enfin ik heb nu ook eens in de winter gekrierecrosst ! Het leek hier en daar een klein beetje op krierezwalpen, soms kriereploeteren, maar slechts op 1 plek was het krierewandelen, wat met het weer van de voorbije dagen en uren niet evident was.
Prachtige organisatie, met uitstekende bepijling en overjaarse "klaarovertjes" (toch bedankt hoor, ik vind het altijd leuk om uit een veldweg de baan op te kunnen vliegen omdat jullie daar staan met zo'n grote lolly.)
De benen waren goed vandaag, maar op een paar uitzonderingen na bleken de Forumbikers vandaag WTC De Plooiers. Ik had de 54 moeten doen, maar vond het meer dan leuk op de 49.
Ik zal eerlijk zijn, had ik iets in Frankrijk gevonden voor vandaag, dan was ik hier niet aangetreden. Toch ben ik heel blij dat ik hier gereden heb en ik zal dezelfde fout niet meer maken. Deze rit is duidelijk geen tweede keus!
Straks gooi ik nog wel wat meer vertelseltjes op mijn blog, maar niet zonder nu al de Krierecrossers te bedanken voor een mooie voormiddag.
Prachtige organisatie, met uitstekende bepijling en overjaarse "klaarovertjes" (toch bedankt hoor, ik vind het altijd leuk om uit een veldweg de baan op te kunnen vliegen omdat jullie daar staan met zo'n grote lolly.)
De benen waren goed vandaag, maar op een paar uitzonderingen na bleken de Forumbikers vandaag WTC De Plooiers. Ik had de 54 moeten doen, maar vond het meer dan leuk op de 49.
Ik zal eerlijk zijn, had ik iets in Frankrijk gevonden voor vandaag, dan was ik hier niet aangetreden. Toch ben ik heel blij dat ik hier gereden heb en ik zal dezelfde fout niet meer maken. Deze rit is duidelijk geen tweede keus!
Straks gooi ik nog wel wat meer vertelseltjes op mijn blog, maar niet zonder nu al de Krierecrossers te bedanken voor een mooie voormiddag.
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
niets op aan te merken, alles was were tip top in orde. Alleen de miezerige dag was een spelbreker, zodat we niet ten volle van de streek konden genieten. Groeties en tot noaste joare.
- Bakker69 Krierecrosser
- Mountainbiker
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Zeer leuke tocht met inderdaad wat modder , maar mits het juiste spoor kon je overal doorzoeven(ploeteren) . 'k weet niet of het door m'n nieuwe xtr-wielen kwam maar m'n bike smeekte telkens om het tempo lekker hoog te houden . Nier dat ik aan 21.7 gem geraak ze !, 20 was al voldoende genoeg .
De passage van mont st aubert von ik aan de korte kant , 'k had er vroeger al eens meer uitgehaald .
alléé , zeker tot volgend jaar
De passage van mont st aubert von ik aan de korte kant , 'k had er vroeger al eens meer uitgehaald .
alléé , zeker tot volgend jaar
- Jemp
- Mountainbiker
[quote="sjarlewie krierecrosser Tijdens de wintertocht is de Mont.St. Aubert het “hoogtepunt” van de tocht. Bij helder weer kun je het kerkje op de top van deberg constant zien.[/quote]
'k 55km gereden en geen één keer da kerkje gezien!
Proficiat aan de organisatie. Tof toertje en aan de modder kan je niets doen.
Vooral de eerste beklimming van de Mt St Aubert vond ik prachtig. Echt mijn ding.
Minder lastig dan vorige week maar toch blij dat ik aan de finisch was.
Zeer vlotte bikewash.
Kortom, mij zien ze hier volgend jaar wel terug.

'k 55km gereden en geen één keer da kerkje gezien!
Proficiat aan de organisatie. Tof toertje en aan de modder kan je niets doen.
Vooral de eerste beklimming van de Mt St Aubert vond ik prachtig. Echt mijn ding.
Minder lastig dan vorige week maar toch blij dat ik aan de finisch was.
Zeer vlotte bikewash.
Kortom, mij zien ze hier volgend jaar wel terug.
- mountainbiker66
- Mountainbiker
Post by mountainbiker66 »
Vandaag genoten van een koude, natte, modderige maar o zo mooie, goed georganiseerde Krieretocht
.
De volledige 54 km afgebold. Had de indruk dat er veel de lus van een 5tal km links lieten liggen. Nochtans was het meer dan de moeite. De klimmen op de Mont St-Aubert lagen er zéér goed bij. Jammer dat het zicht beperkt bleef tot wat mist.
De volledige 54 km afgebold. Had de indruk dat er veel de lus van een 5tal km links lieten liggen. Nochtans was het meer dan de moeite. De klimmen op de Mont St-Aubert lagen er zéér goed bij. Jammer dat het zicht beperkt bleef tot wat mist.
Deze ochtend samen met een groepje Forumbikers gestart voor dit mooie, pittige tochtje. Na de vele regen gisteren kregen we nu wel een berijdbaar parcours (één strook buiten beschouwing gelaten).
Ondanks de grijze dag toch genoten van het parcours. Vooral de Mont St Aubert vormde het hoogtepunt.
Blij dat ik opteerde voor de 54 km, want zo konden we genieten van een tweede beklimming en afdaling. Alleen de laatste 10 kilometers waren door kettingproblemen minder aangenaam. Na mijn middenblad liet nu ook mijn buitenblad het volledig afweten.
We weten weer waar de restjes van deze maand naar toe gaan.
Dank aan Winnitou en Prideandglory om af en toe de remmen wat dicht te trekken. Een grote proficiat voor de organisatie. Inschrijving, bevoorrading, seingevers, afspuitstand...het was schitterend.
Het was de eerste keer dat ik deze tocht reed, maar zeker niet de laatste keer. Tot de volgende.