Ben deze namiddag om 16h gaan wandelen en mijn dochter is gaan joggen. Ze zegt dat het goed tedoen is ,ze is niet gevallen en ikzelf vind het ook tedoen,ga waarschijnlijk ook rijden zondagikke met de fiets wrote:iemand enig idee hoe het er bijligt ?
reed er daarstraks voorbij met de auto, en het leek er vrij droog bij te liggen, hoewel een beetje schrik van de verharde wegen die misschien wel bevroren zijn ...
't zou eventueel voor zondag zijn.
Hoeilaart- Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- vtteddy
- Mountainbiker
Ben gisterennamiddag (zondag) gaan rijden op de Neroroute en zicht was adembenemend. Het was helemaal besneeuwd maar zeker niet gevaarlijk. Het was echt leuk cruisen.
Heb de technische stukjes geskipped omdat de vrouw erbij was met ne crosstrail dus lag dat een beetje moeilijk.
Maar dus als je de kans hebt zeker doen maar best ni te lang wachten want straks is sneeuw weer ijs.
tot bikes
Heb de technische stukjes geskipped omdat de vrouw erbij was met ne crosstrail dus lag dat een beetje moeilijk.
Maar dus als je de kans hebt zeker doen maar best ni te lang wachten want straks is sneeuw weer ijs.
tot bikes
Ik heb het hele topic eens gelezen, maar ik zit toch nog met enkele vragen.
Is deze route te doen voor een beginner? Ik zou natuurlijk niet voor de eerste keer gaan als het lang geregend heeft.
Ik ben vooral gewoon om op de weg te rijden, maar ook soms enkele grindpaden en boswegjes in Frankrijk, maar echt niet zoveel.
En dan de tweede, maar misschien wel belangrijkste, vraag is of mijn fiets dat "aankan"?
Ik heb dus een Thompson ZX-3, en de banden zijn denk ik geen echte mountainbike banden. Het is iets tussen een mountainbike band en in het midden platter om op de weg toch nog vooruit te gaan.
Mijn bedoeling is in eerste instantie eens wat afwisseling tov altijd de weg, en in het bos fietsen ipv op de baan naast de auto's.
Dus, is dit te doen denken jullie?
Edit: Is er soms ergens een manier om te weten hoe die band op mijn fiets noemt?
Is deze route te doen voor een beginner? Ik zou natuurlijk niet voor de eerste keer gaan als het lang geregend heeft.
Ik ben vooral gewoon om op de weg te rijden, maar ook soms enkele grindpaden en boswegjes in Frankrijk, maar echt niet zoveel.
En dan de tweede, maar misschien wel belangrijkste, vraag is of mijn fiets dat "aankan"?
Ik heb dus een Thompson ZX-3, en de banden zijn denk ik geen echte mountainbike banden. Het is iets tussen een mountainbike band en in het midden platter om op de weg toch nog vooruit te gaan.
Mijn bedoeling is in eerste instantie eens wat afwisseling tov altijd de weg, en in het bos fietsen ipv op de baan naast de auto's.
Edit: Is er soms ergens een manier om te weten hoe die band op mijn fiets noemt?
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Banden niet te hard opblazen en eens proberen.
Daarna je eigen ervaring voorleggen op een nieuw topic, en advies vragen naar de puntjes die je niet onder controle had (wegglijden wiel, remmen niet krachtig genoeg, pedaal die niet wou inklikken, pijn in schouders...)
Er zijn genoeg bereidwilligen die je op pad kunnen zetten.
Succes en veel plezier aan je tochtje.
Grts
Daarna je eigen ervaring voorleggen op een nieuw topic, en advies vragen naar de puntjes die je niet onder controle had (wegglijden wiel, remmen niet krachtig genoeg, pedaal die niet wou inklikken, pijn in schouders...)
Er zijn genoeg bereidwilligen die je op pad kunnen zetten.
Succes en veel plezier aan je tochtje.
Grts
- vtteddy
- Mountainbiker
De singletracks met dit vochtig weer zul je waarschijnlijk niet knn doen.Maar daar zijn alternatieven,meestal loopt er een grindpad ernaast.Dat wel te doen is.Als je mij u e-mail adres geeft kan ik je een plannetje opsturen met die paden.Daviddg wrote:Ik heb het hele topic eens gelezen, maar ik zit toch nog met enkele vragen.
Dat zou heel tof zijn! Ik heb je een pb gestuurd.vtteddy wrote: De singletracks met dit vochtig weer zul je waarschijnlijk niet knn doen.Maar daar zijn alternatieven,meestal loopt er een grindpad ernaast.Dat wel te doen is.Als je mij u e-mail adres geeft kan ik je een plannetje opsturen met die paden.
Modder vind ik niet echt erg, maar als je banden het zeker niet aankunnen en je om de minuut op je bek gaat heeft dat niet veel zin
Nu ken ik eigenlijk ongeveer niks van bandensoorten, en weet ik dus ook niet of het misschien toch zou gaan in de modder.
Als ik er iets van ken...zijn slicks niet profielloos?
Dat is niet zo bij mij, maar ik heb geen idee hoe ze dan wel noemen.
Ik heb eens een beetje gezocht op internet, en dit is een foto van een band die er redelijk goed op lijkt:
Weinig profiel in het midden en noppen op de zijkanten:

Nu ken ik eigenlijk ongeveer niks van bandensoorten, en weet ik dus ook niet of het misschien toch zou gaan in de modder.
Als ik er iets van ken...zijn slicks niet profielloos?
Dat is niet zo bij mij, maar ik heb geen idee hoe ze dan wel noemen.
Ik heb eens een beetje gezocht op internet, en dit is een foto van een band die er redelijk goed op lijkt:
Weinig profiel in het midden en noppen op de zijkanten: