HOUFFALIZE 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

De nieuwe organisatie is toch niet Galazo I hope??
By the way, opgevangen dat zelfs de Ol'fosse d'outh er niet meer in zit in proefparkoer... Duhhhh???
HET parkoer van België wordt ons afgenomen. Misschien hiervoor ook een petitie laten opgaan??
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

RACING ANIMAL wrote:De nieuwe organisatie is toch niet Galazo I hope??
By the way, opgevangen dat zelfs de Ol'fosse d'outh er niet meer in zit in proefparkoer... Duhhhh???
HET parkoer van België wordt ons afgenomen. Misschien hiervoor ook een petitie laten opgaan??
Lees topic eens vanaf't begin :wink: Post 5 van Ruben S
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Sandcrawler wrote:
RACING ANIMAL wrote:De nieuwe organisatie is toch niet Galazo I hope??
Lees topic eens vanaf't begin :wink: Post 5 van Ruben S
Jep, de facebookgroep: "Leave the Houffalize MTB world cup course the way it was"
Als ge gene facebook hebt, maak er dan rap 1 aan want we hebben nog maar 185 leden. :-(

Het is niet Golazo maar All Event...

Het parcour wordt enkel nog gebouwd op het bergske tegenover den brandweer.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Ten eerste is het Nys en niet Nijs, en ten tweede denk ik dat sommigen hier de "inspraak" van Sven een beetje overschatten ...

Enfin, ik ben blij om te zien dat ik na pakweg een jaar afwezigheid op dit forum direkt terug in de vertrouwde "goede sfeer" terecht kom ... :roll:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Rikske wrote:Ten eerste is het Nys en niet Nijs, en ten tweede denk ik dat sommigen hier de "inspraak" van Sven een beetje overschatten ...

Enfin, ik ben blij om te zien dat ik na pakweg een jaar afwezigheid op dit forum direkt terug in de vertrouwde "goede sfeer" terecht kom ... :roll:
Sorry,maar de y werkt ni op mijn klavier :lol:
Hier spreekt toch niemand over inspraak van Sven Nys.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Sandcrawler wrote:Sorry,maar de y werkt ni op mijn klavier :lol:
Ik lees hierboven onder andere:
dan weet je dankzij wie en voor wie het parcour verandert is !!
bedankt menheer Nijs en van de Nabele
Enfin, voor mij is dat toch duidelijk genoeg...
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Rikske wrote:
Ik vind het ook spijtig dat het parcours aangepast is maar ik ben er te weinig bij betrokken / weet er te wenig van om al direct iemand met de vinger te gaan wijzen.

Daarom zijn verschillende opvattingen altijd leuk om te lezen...

Wat denk jij dan van heel deze zaak Rikske?
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Van Den Abeele zit al een paar jaar te zeggen dat de MTB parcouren korter, compacter, 'spectaculairder' moeten zijn. pfff...

Dat Nys dit jaar meedoet zal er vooral mee te maken hebben dat de langste klim nu uit het parcour is, waardoor het 'toegankelijker' wordt voor de cyclo crossers. Want ik heb hem nog nooit zien rijden op de betere MTB parcouren(waar er wel moet geklommen worden).
Rikske
Mountainbiker

Post by Rikske »

Michilio wrote:
Rikske wrote:
Ik vind het ook spijtig dat het parcours aangepast is maar ik ben er te weinig bij betrokken / weet er te wenig van om al direct iemand met de vinger te gaan wijzen.

Daarom zijn verschillende opvattingen altijd leuk om te lezen...

Wat denk jij dan van heel deze zaak Rikske?
Om te beginnen vind ik ook dat ze het parcours in Houffalize moeten laten zoals het was, veel van deze klimmen en afdalingen zijn gewoon een begrip geworden, 't zou een beetje zijn als een grote prijs F1 in Francorchamps zonder de bekende "eau rouge" bocht op te vlammen, belachelijk dus...

Maar blijkbaar zijn er hier steeds weer mensen die voor elke wijziging of "verkeerde keuze" in het belgische mountainbike-wereldje Sven Nys als schuldige zien, blijkbaar heeft Sven een soort goddelijke macht waarmee hij alles naar zijn eigen hand kan zetten.

Het zit hen precies ook serieus dwars dat op momenten zoals een belgisch kampioenschap of een wereldkampioenschap MTB Sven Nys soms beter presteerd als de gevestigde waarden in het belgische mountainbike wereldje. Steeds komt dit dan door het feit dat het parcours een cyclocross parcours was, mtb onwaardig enzovoort, waar meestal Sven Nys dan nog zelf voor gezorgd zou hebben.

Wel, als ze volgend jaar het belgisch kampioenschap MTB op de Balenberg rijden dan wil ik toegeven dat er stront aan de knikker is, zolang blijf ik erbij dat sommigen hier gewoon de mens Sven Nys en zijn prestaties in het mountainbiken niet volledig naar waarde schatten, hoe dit komt moeten ze maar voor zichzelf uitmaken...

Enfin, lang verhaal kort, van het parcours in Houffalize moeten ze gewoon afblijven volgens mij, want daar ging deze topic uiteindelijk over.
Sandcrawler
Mountainbiker

Post by Sandcrawler »

Rikske, ik lees dat anders.
Meer zoals 'ze hebben dat voor Sven zo gedaan'.Niet dat hij daar zelf achter zit om alles naar zijn hand te zetten.
Post Reply