mooie rit en leuker vettig
het was zeker de moeite waard
tot volgend jaar
Za 23/01/2010 Kortrijk
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
in tbegin een beeke veel baene maar dit beterde.Wist niet da het in deze streek zo kon klimmen (iemand ne gedacht van de hm).Goe vettig maar te doen ,juist in Bellegembos de klikpetalen verlaten,maar die lag er goe vettig bij en soms onbestuurbaar maar tblijft ne sjieke singletrack.Organisatie meer dan ok,bepijling,bevoorraading ,fietsparking,aanduiding gevaar,keuze on en offroad.....juist lange rij voor af te spuiten.Dan vlug nog eens vélofolies meegepikt.
- cuberider66
- Mountainbiker
Post by cuberider66 »
kben vandaag plat gevallen voor de tweede keer in een week, bedankt aan roeselarenaere voor te kijken of hij kon helpen en ook bedankt aan de man met de goeie fietspomp om me dan uiteindelijk verder te helpen, was anders een leuk tochtje en heb me toch hoe geamuseerd tot de volgende keer
TheAbolone wrote:Hallo,LaurensDXC wrote:Heya! Zijn hier mensen regio Torhout (straal 10km) die zaterdag naar kortrijk gaan? Ik ben namelijk op zoek naar een lift.
groetjes
Is het om te mtb'en of enkel voor velofollies? Zaterdag ga ik eerst mtb'en in Moerkerke.
Kwoon nl. ook in Torhout.
Had vervoer gevonden, toch bedankt!:D
- MTBSDVD83
- Mountainbiker
Met volle moed rond 10u30 vertrokken met de fiets van thuis uit richting Zwevegem, daar op het parcour gekomen en de 30 km gereden. Mooi tocht licht heuvelachtig duidelijke en prima bepijling met aankondiging offroadzones, goede bev. en goeie organisatie. Tocht één minpuntje voor mij dan wel: Bellegembos bijna de helft te voet moeten doen gewoon te vettig of waren het mij banden die te hard stonden of lag het gewoon aan mij? Ik had natuurlijk ook de verkeerde keuze gemaakt bij road/offroad.
. Ik had de offroad zone genomen en ik zag dat die er tamelijk goed uitzag, maar halverwege was het van dat alles onder water. Mss wat jammer van de regen de laatste uren maar al bij al goeie tocht.
Mijn statistieken 61,3 km en een Gem. van 18.1
KWB T’Gaverke organiseert op Zondag 14 februari 2010 de 6de Waterhoek Montainbiketocht
Mijn statistieken 61,3 km en een Gem. van 18.1
KWB T’Gaverke organiseert op Zondag 14 februari 2010 de 6de Waterhoek Montainbiketocht
Dat bos was echt niet normaal.Dingske wrote:Tocht één minpuntje voor mij dan wel: Bellegembos bijna de helft te voet moeten doen gewoon te vettig of waren het mij banden die te hard stonden of lag het gewoon aan mij?
Het verwonderd me enorm dat ik niet meer dan 2x moest afstappen.
Het ligt zeker niet aan u of aan de banden. Dat stuk, zeker het 2de gedeelte, was gewoon niet berijdbaar
Al bij al vond ik het toch een leuke tocht met 2 minpuntjes:
- Er was geen brood meer bij aankomst, ondanks het nog maar 13u30 was.
- De soep, zowel onderweg als in de sporthal was veel te koud. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening hé
Ook zeker heel wat positieve punten; Heel vriendelijke mensen allemaal; de bepijling was de perfectie nabij; de off-roadzones mooi genummerd; de keuzes off - on road waren ook mooi; Ik vond het parcours toch wel charmerend ondanks de ongelooflijke hoeveelheden modder op de weg.
Mijn gegevens zijn wat minder
Chapeau en zeker tot volgend jaar
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
heel mooie rit gereden, fantastische uitpijling, dat bos vond ik wel top, sommige stukken waren inderdaad te glad maar 't was nog net te doen (rijd wel tubeless en met slechts anderhalve bar in de banden).
bij terugkomst mijn gele zak gaan afhalen waar en boekske in zat ,twee zalfstaaltjes en een red bull shot (man was dat neit te zuipen) , ah ja ook nog een of andere fruit bar (braak) .
nog rap eens naar velofolies gaan kijken, snel rond, veel mooi materiaal maar niet overdreven, ook niet overdreven veel volk eigenlijk.
Enkel het weer wat toch wel een tegenvaller
bij terugkomst mijn gele zak gaan afhalen waar en boekske in zat ,twee zalfstaaltjes en een red bull shot (man was dat neit te zuipen) , ah ja ook nog een of andere fruit bar (braak) .
nog rap eens naar velofolies gaan kijken, snel rond, veel mooi materiaal maar niet overdreven, ook niet overdreven veel volk eigenlijk.
Enkel het weer wat toch wel een tegenvaller
- blackie
- Mountainbiker
Laurens: ben jij diegene met een verloren spatbord?? Indien ja, ik heb het meegenomen en jij hebt voor mijn pomp gezorgd.
Sry eventueel dat we elkaar niet meer gezien hebben maar mijnen maat was op en wilde asap naar huis.
cuberidder: Ben jij plat gevallen terwijl er een andere zijn spatbord verloor?? Dan weet je ondertussen ook wie ik ben.
Greetz
Frank (oudste broere van die 2 andere, maar rappere, MTB-ers) en meestal in een geel overjasje te zien.

Sry eventueel dat we elkaar niet meer gezien hebben maar mijnen maat was op en wilde asap naar huis.
cuberidder: Ben jij plat gevallen terwijl er een andere zijn spatbord verloor?? Dan weet je ondertussen ook wie ik ben.
Greetz
Frank (oudste broere van die 2 andere, maar rappere, MTB-ers) en meestal in een geel overjasje te zien.
-
trekske8500
- Mountainbiker
Kortrijk, 23/01/2010
Post by trekske8500 »
Mooie tocht gezien de omgeving. De weergoden waren de organisatoren en fietsers niet goed gezind!
Na een aantal tochten in het Brugse, een hele aanpassing vnl. naar kracht, om in modderstroken te rijden.
De strook langs de Spierebeek of de Schelde op prijs gesteld. De eerste keer dat ik die weg heb mogen kiezen.
Goede poging om iets uniek te ontwikkelen in Bellegem bos, doch onder de mulle bosgrond van ±5 cm dikte blonk de klei, die het onmogelijk maakte om al fietsend het stuk af te werken. Nu ja, dit bos al snelwandelend genomen en genoten van de boslucht. Ik had nog nooit langs die kant door dit bos getrokken.
Organisatoren bedankt!
Na een aantal tochten in het Brugse, een hele aanpassing vnl. naar kracht, om in modderstroken te rijden.
De strook langs de Spierebeek of de Schelde op prijs gesteld. De eerste keer dat ik die weg heb mogen kiezen.
Goede poging om iets uniek te ontwikkelen in Bellegem bos, doch onder de mulle bosgrond van ±5 cm dikte blonk de klei, die het onmogelijk maakte om al fietsend het stuk af te werken. Nu ja, dit bos al snelwandelend genomen en genoten van de boslucht. Ik had nog nooit langs die kant door dit bos getrokken.
Organisatoren bedankt!