Cannondale, Cube of Lapierre?
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Ik heb met die Lapierre gereden, is echt een heerlijke fiets.
Heb ook al met de Cannondale Rize (140) gereden, maar niet met de RZ120.
De RZ120 zal wel te vergelijken zijn met de Lapierre.
Cube weet ik niet.
Maar ik zou voor de Lapierre gaan, prachtige fietsen en wat exclusiever (tenzij je in Wallonië gaat rijden, op de marathon in Chimay deze zomer zag je niet anders dan Lapierres...)
Heb ook al met de Cannondale Rize (140) gereden, maar niet met de RZ120.
De RZ120 zal wel te vergelijken zijn met de Lapierre.
Cube weet ik niet.
Maar ik zou voor de Lapierre gaan, prachtige fietsen en wat exclusiever (tenzij je in Wallonië gaat rijden, op de marathon in Chimay deze zomer zag je niet anders dan Lapierres...)
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Er is niets mis met Cube!OG_Mike wrote:En wa is er mis me dieje Cube?
Sommigen zijn misschien gewoon geen voorstander om dat Cube je toch nog altijd een beetje het gevoel geeft dat je een "minderwaardige fiets " koopt!
Het is een stuk goedkoper en dan gaan ze zich vragen stellen bij de kwaliliteit van het frame! Terecht of onterecht? Ik was allesins zeer blij met mijn Cube!
Maar nu rijd ik met een Lapierre en daar ben ik zeer tevreden mee, en het feit dat hij exclusiver is , is ook wel plezant!
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
als LP je bevalt, pak dan LP zijn zalige bikes!!!
Allesinds géén C'dal, die zuigen!!!!!!! en is niet orgineel
Allesinds géén C'dal, die zuigen!!!!!!! en is niet orgineel
- kevx
- Mountainbiker
Ik heb toch helemaal geen minderwaardigheidscomplex met men cube hoor! Hier krijg je kwaliteit voor een schappelijke prijs. Bij cannondale en lapierre en nog een hele hoop merken betaal je gewoon een hoop geld voor de naam....La-Pierre wrote:Er is niets mis met Cube!OG_Mike wrote:En wa is er mis me dieje Cube?![]()
Sommigen zijn misschien gewoon geen voorstander om dat Cube je toch nog altijd een beetje het gevoel geeft dat je een "minderwaardige fiets " koopt!
Het is een stuk goedkoper en dan gaan ze zich vragen stellen bij de kwaliliteit van het frame! Terecht of onterecht? Ik was allesins zeer blij met mijn Cube!
Maar nu rijd ik met een Lapierre en daar ben ik zeer tevreden mee, en het feit dat hij exclusiver is , is ook wel plezant!
En ik noem dat verkoperspraatjes van Cube (en andere)-verdelers.kevx wrote: Ik heb toch helemaal geen minderwaardigheidscomplex met men cube hoor! Hier krijg je kwaliteit voor een schappelijke prijs. Bij cannondale en lapierre en nog een hele hoop merken betaal je gewoon een hoop geld voor de naam....
Vraag me af hoe je dan de hoge prijzen van custom frames gaat goedpraten. Dan betaal je voor frame only al de prijs van een complete C'dale.
Ik heb ook last van die vooroordelen, voor mij ook geen Cube, Radon, Canyon etc. Wil daarmee niet zeggen dat het slechtere bikes zijn, maar gewoon niks voor mij. Als ik in zo'n prijsklasse een fiets ga kopen mag het er wel ene met naam zijn.
Ben hier geen reclame aan 't maken voor C'dale of wat dan ook, 't is gewoon mijn eigen mening.
Mijne volgende wordt ook iets exclusievers (voor zover je het exclusief kan noemen), denk momenteel aan Turner/Nicolai/Endorfin....
Ik vind dat Cube zeker enkele coole frames heeft (de Sting, bijvoorbeeld), maar het merk op zich spreekt mij om de een of andere reden niet aan.
Ik vind ze meestal ook te druk qua kleurstelling, met veel letters en die Schwalbe banden met gekleurde randjes bijvoorbeeld.
Of die rode frames met daarop witte zadelpen, stuurpen... Niet mijn ding.
Maar voor de rest zijn het waarschijnlijk wel zeer goede fietsen.
Ik vind ze meestal ook te druk qua kleurstelling, met veel letters en die Schwalbe banden met gekleurde randjes bijvoorbeeld.
Of die rode frames met daarop witte zadelpen, stuurpen... Niet mijn ding.
Maar voor de rest zijn het waarschijnlijk wel zeer goede fietsen.