Cannondale, Cube of Lapierre?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik heb met die Lapierre gereden, is echt een heerlijke fiets.

Heb ook al met de Cannondale Rize (140) gereden, maar niet met de RZ120.
De RZ120 zal wel te vergelijken zijn met de Lapierre.

Cube weet ik niet.

Maar ik zou voor de Lapierre gaan, prachtige fietsen en wat exclusiever (tenzij je in Wallonië gaat rijden, op de marathon in Chimay deze zomer zag je niet anders dan Lapierres...)
ronbiker
Mountainbiker

Post by ronbiker »

Ik heb volgende week een test vastgelegd met de Cannondale RZ one twenty. Bedankt reeds voor de reacties.
Ik hou jullie op de hoogte van deze test en het verdere verloop van mijn keuze.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Lapierre...
Waarom kan ik niet verklaren, maar zegt me meer..
Grts
OG_Mike
Mountainbiker

Post by OG_Mike »

En wa is er mis me dieje Cube?
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

OG_Mike wrote:En wa is er mis me dieje Cube?
Er is niets mis met Cube! :wink:
Sommigen zijn misschien gewoon geen voorstander om dat Cube je toch nog altijd een beetje het gevoel geeft dat je een "minderwaardige fiets " koopt!
Het is een stuk goedkoper en dan gaan ze zich vragen stellen bij de kwaliliteit van het frame! Terecht of onterecht? Ik was allesins zeer blij met mijn Cube!

Maar nu rijd ik met een Lapierre en daar ben ik zeer tevreden mee, en het feit dat hij exclusiver is , is ook wel plezant! :wink:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

als LP je bevalt, pak dan LP zijn zalige bikes!!!
Allesinds géén C'dal, die zuigen!!!!!!! en is niet orgineel
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

La-Pierre wrote:
OG_Mike wrote:En wa is er mis me dieje Cube?
Er is niets mis met Cube! :wink:
Sommigen zijn misschien gewoon geen voorstander om dat Cube je toch nog altijd een beetje het gevoel geeft dat je een "minderwaardige fiets " koopt!
Het is een stuk goedkoper en dan gaan ze zich vragen stellen bij de kwaliliteit van het frame! Terecht of onterecht? Ik was allesins zeer blij met mijn Cube!

Maar nu rijd ik met een Lapierre en daar ben ik zeer tevreden mee, en het feit dat hij exclusiver is , is ook wel plezant! :wink:
Ik heb toch helemaal geen minderwaardigheidscomplex met men cube hoor! Hier krijg je kwaliteit voor een schappelijke prijs. Bij cannondale en lapierre en nog een hele hoop merken betaal je gewoon een hoop geld voor de naam....
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

kevx wrote: Ik heb toch helemaal geen minderwaardigheidscomplex met men cube hoor! Hier krijg je kwaliteit voor een schappelijke prijs. Bij cannondale en lapierre en nog een hele hoop merken betaal je gewoon een hoop geld voor de naam....
En ik noem dat verkoperspraatjes van Cube (en andere)-verdelers.
Vraag me af hoe je dan de hoge prijzen van custom frames gaat goedpraten. Dan betaal je voor frame only al de prijs van een complete C'dale. :lol:

Ik heb ook last van die vooroordelen, voor mij ook geen Cube, Radon, Canyon etc. Wil daarmee niet zeggen dat het slechtere bikes zijn, maar gewoon niks voor mij. Als ik in zo'n prijsklasse een fiets ga kopen mag het er wel ene met naam zijn. :wink:

Ben hier geen reclame aan 't maken voor C'dale of wat dan ook, 't is gewoon mijn eigen mening.
Mijne volgende wordt ook iets exclusievers (voor zover je het exclusief kan noemen), denk momenteel aan Turner/Nicolai/Endorfin....
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik vind dat Cube zeker enkele coole frames heeft (de Sting, bijvoorbeeld), maar het merk op zich spreekt mij om de een of andere reden niet aan.
Ik vind ze meestal ook te druk qua kleurstelling, met veel letters en die Schwalbe banden met gekleurde randjes bijvoorbeeld.
Of die rode frames met daarop witte zadelpen, stuurpen... Niet mijn ding.

Maar voor de rest zijn het waarschijnlijk wel zeer goede fietsen.
milf
Mountainbiker

Post by milf »

Ik zou ook pierre neuken, zeker omdat die lefty's tegenwoordig kweken gelijk knijnen
Post Reply