No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Timba
Mountainbiker

Post by Timba »

Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

ad24 wrote:mss is het in de afgelopen 103 pagina's al ter sprake gekomen maar deze allemaal overlopen :lol:

Heeft er iemand al ervaring met de binnenbanden (of buitenbanden :-? ) die rechtstreeks voorzien zijn van product no tubess??
ik heb vaag vernomen dat dit de eenvoudigste oplossing is... wsl ook de duurste...

Graag jullie ervaring/ mening...

Ps. ik heb crossmax slr tubless
Als je liever met bibas rijdt wil ik je Crossmaxen wel ruilen tegen een setje Crossrides :lol:
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

infeite kan ik in men crossmaxen toch gewoon dat spul inkappen en hoef ik dat extra lint of tape rond mijn velg niet omdat deze reeds tubless zijn...niet?!

Enkel de ventielen moet ik aanpassen... of gaat dit met de origineel meegeleverde van mavic?
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

ad24 wrote:infeite kan ik in men crossmaxen toch gewoon dat spul inkappen en hoef ik dat extra lint of tape rond mijn velg niet omdat deze reeds tubless zijn...niet?!
Just

Enkel de ventielen moet ik aanpassen... of gaat dit met de origineel meegeleverde van mavic?
Die originele zijn toch tubeless-ventielen,niet?
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

ad24 wrote:infeite kan ik in men crossmaxen toch gewoon dat spul inkappen en hoef ik dat extra lint of tape rond mijn velg niet omdat deze reeds tubless zijn...niet?!

Jep.
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

wasbeer2006 wrote:Tuurlijk dat begrijp ik ook wel! Zeker als je minder te besteden hebt.

Maar er zijn erbij die behoorlijk tobben en dan met het risico dat je band ervaf knalt, lijkt me dat een wat groot risico.
Voor een student ligt het geld nie tvoor het rapen he :wink:
Na deze zomer ga ik er eens serieus over nadenken, als ik tijdens de marathons voel dat die crossrides niet zouden voldoen dan komen er wss ztr olympics in de plaats. 8)
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

Ruben S. wrote:

Jep.
Dat geeft toch geen nadeel voor de velgen na verloop van tijd?
Infretten van het product of dergelijke?
:roll:

ene welk merk is dan het best aan te raden??
K-9
Mountainbiker

Post by K-9 »

Heb mij gisteren XT-wielen aangeschaft (M775) in combinatie met de Hutchinson Cobra Tubeless banden.
Deze gisteren ter plaatse laten monteren, maar nu staan de banden na een 2-tal uur terug plat. Is dit normaal en moet de band zich eerst nog wat zetten of dien ik hier nog iets in te kappen om ze volledig dicht te maken?

Alvast bedankt voor de hulp!
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

terug op pompen
en met de wielen draaien en schudden
en als je kan een toerke mee gaan rijden
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

den daler wrote:terug op pompen
en met de wielen draaien en schudden
en als je kan een toerke mee gaan rijden
Ik denk niet dat dat veel gaat helpen als er geen Notubes in zit.

Je kan tubeless banden best monteren met wat zeep op de randen van de banden zodat ze zich gemakkelijker 'zetten'.

Als ze dan nog afgaan dan zou ik er wat Notubes in kappen.
Post Reply