bikers for haïti tocht oostvlaanderen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Post Reply
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

vivkemobiel wrote:Het grote probleem in de organisatie ligt nog steeds in de verzekering :cry:
Kan niemand eens gaan horen in een verzekeringsbureau of zij de verzekering niet willen 'sponsoren' ? Kost toch niet veel voor zo'n verzekeringsbureau...
Vraag me toch het volgende af: als je een oproep doet via een FORUM en wielerclubs en vrienden om samen een tocht te rijden voor Haïti, met bv een inschrijvingsgeld van 3 à 5 euro, en je duidelijk noteert "NIEMAND KAN VERANTWOORDELIJK GESTELD WORDEN VOOR ONGEVALLEN', er een probleem kan zijn. Volgens mij hebben de meeste sportmensen een eigen verzekering: ofwel via een bond, ofwel eigen sportverzekering, ...
Als dit niet mogelijk is, denk dat het een probleem zal geven om dit nog klaar te krijgen tegen 3/2.
Desnoods groepsstart met 3 verschillende vertrekuren. Het is tenslotte geen tocht om iets te bewijzen maar enkel voor het goede doel.[/quote]

'Op eigen risico' vermelden is geen oplossing. Heb het al nagevraagd. De toch is georganiseerd. Als er iets gebeurt dan kan altijd worden gekeken naar de organisatie... en ik wil me dat niet riskeren. Als het een serieuze blessure is dan kan ik gans mijn leven afdokken :-?

Die verschillende uren zijn geen probleem, maar dan moeten een paar mensen de route kennen en elke route moet dan door één persoon geleid worden... ik zie mezelf niet 3 keer 30 km rijden :wink:
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

verzekering

Post by MC Annabelle »

Ik heb alvast het volgende gevonden op de site van Dexia. Maar wie is de organisator?

http://www.dexia-verzekeringen.be/vrijw ... incies.asp

Het betekent ook wel dat als we de hele procedure moeten doorlopen, dat we er niet zullen geraken tegen 07/02, vrees ik.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Re: verzekering

Post by vivkemobiel »

MC Annabelle wrote:Ik heb alvast het volgende gevonden op de site van Dexia. Maar wie is de organisator?

Het betekent ook wel dat als we de hele procedure moeten doorlopen, dat we er niet zullen geraken tegen 07/02, vrees ik.
Maar wat met het volgende:
Welke personen kunnen van deze verzekering genieten?
•Deze verzekering dekt enkel de vrijwilligers en dus niet de deelnemers aan activiteiten.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

timdelma wrote:
vivkemobiel wrote:Het grote probleem in de organisatie ligt nog steeds in de verzekering :cry:
Kan niemand eens gaan horen in een verzekeringsbureau of zij de verzekering niet willen 'sponsoren' ? Kost toch niet veel voor zo'n verzekeringsbureau...
Die verschillende uren zijn geen probleem, maar dan moeten een paar mensen de route kennen en elke route moet dan door één persoon geleid worden... ik zie mezelf niet 3 keer 30 km rijden :wink:
Denk niet dat je een probleem gaat hebben om 3-4 mensen te vinden om de tocht te begeleiden. Ikke alleszins.
Zal deze avond eens bij een familielid gaan; die heeft altijd voor verzekeringen gewerkt.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik kan gerust ook een groepje leiden hoor, geen probleem. Mogelijks zal ik op 2 februari ook eens een verkenningstocht doen

MaC'Red 8)
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

Re: verzekering

Post by MC Annabelle »

vivkemobiel wrote:
MC Annabelle wrote:Ik heb alvast het volgende gevonden op de site van Dexia. Maar wie is de organisator?

Maar wat met het volgende:
Welke personen kunnen van deze verzekering genieten?
•Deze verzekering dekt enkel de vrijwilligers en dus niet de deelnemers aan activiteiten.
Geen idee, ik ben geen kenner :-) en het gaat hier natuurlijk over algemeen vrijwilligerswerk, niet over een fietstocht/mtb-tocht.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Heb zonet een bevriend verzekeringskantoor aan de lijn gehad en ze gaan een voorstel opmaken. Als ze een stuk kunnen sponsoren gingen ze het zeker doen :-D

Als organisator heb je ALTIJD een bepaalde verantwoordelijkheid, hebben ze me gezegd. Je mag het je als organisator niet riskeren...

Als iemand nog een verzekringskantoor in het Aalsterse kent, stap eens binnen om te bedelen hé :wink:
k zou het ergens in Aalst gaan vragen. Het gaat trouwens om een actie in Aalst... En voor hen is het extra reclame :-D
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

HannesSB wrote:
rock_n_roll_train wrote:Em ziet iemand da zitten om zaterdag samen me mij een ritje te maken, en evt al is over tparkours te praten enzo, iemand van de gasten van Ninove, geraardsbergen,..?

grtz Staf
Ik wil wel, kzal u ng iet late wete XD

Hannes :)
Heines pe tis goe :d, morgen dusss.. xd
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Iedereen die wil meewerken aan de organisatie van de tocht in Aalst, gelieve de naam hieronder toe te voegen.
Dit is dus voor op 7 februari zelf. We zoeken o.a. iemand (of 2) voor de kassa en om alles in de gaten te houden als een tocht weg is. Ook om o.a. eventueel de parking wat te begeleiden...

1. Timdelma
2. MaC'Red
3. Vivkemobiel
4. .......
5. .......
6. .......

Wie gaat er volgende week zaterdag mee op verkenning :

1. Timdelma
2. Vivkemobiel
3. .......
4. .......
5. .......
6. .......
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

timdelma wrote:Iedereen die wil meewerken aan de organisatie van de tocht in Aalst, gelieve de naam hieronder toe te voegen.
Dit is dus voor op 7 februari zelf. We zoeken o.a. iemand (of 2) voor de kassa en om alles in de gaten te houden als een tocht weg is. Ook om o.a. eventueel de parking wat te begeleiden...

1. Timdelma
2. MaC'Red
3. Vivkemobiel
4. Klippel san
5. .......
6. .......

Wie gaat er volgende week zaterdag mee op verkenning :

1. Timdelma
2. Vivkemobiel
3. .......
4. .......
5. .......