toertochten op zondag, start tot 10.30u

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

toertochten op zondag, start tot 10.30u

Post by rombaft »

Wat is da tegenwoordig (of toch vooral sinds dit seizoen) met die toertochten op zondag, je mag maar starten tot 10.30u .

Vorig jaar en het jaar daarvoor en daarvoor kon je bij de meeste toertochten op zondag gewoon starten tot 12.00u of tenminste tot 11.30u .

Nu kun je precies bij de meeste tochten maar starten tot 10.30u , ik heb nog een leven buiten het MTB'en en ga graag nog eens uit op zaterdag (daarom niet tot zondagmorgen maar 't is toch al gauw 1-2u) , 't is weekend dus een beetje slaap is welgekomen, als ge maar moogst starten tot 10.30u moet ik om een beetje mens te zijn op de fiets toch opstaant rond 8.30 u .

nietemin, een oproep tot de starturen wat langer te rekken
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Op zaterdag gaan rijden?
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

jimmyvlb wrote:Op zaterdag gaan rijden?
dit ligt meestal moeilijker voor mij, zoals ik al zei, ik heb een leven buiten het fietsen ook, huis onderhouden, winkels zijn open op zaterdag, etc... .

voor mij moeten ze niet de hele zondag kunnen starten, maar tot 11.30u of 12u zou al heel netjes zijn, geef toe tot 10.30u starten is gewoon te vroeg, bovendien concentreerd men dan het volk op enkele uren op het parcours
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Avonds grote man, anderendaags kleine Jan. :wink:
Al eens nagedacht voor welke problemen men komt te staan als men een TT zondags zo laat start, dan zit iedereen in zijn stukje bos om een frisse neus, hond of kinderen uit te laten, dat zal nogal iets geven denk ik.
BBPokerface
Mountainbiker

Post by BBPokerface »

tjah...prioriteiten stellen he ;-) Nu ik vind heel vroeg vertrekken wel oké dan heb je nog een hele zondag voor je!
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Als je vroeg start zijn der nog minder auto's op de baan, das een van de voornaamste reden voor mij om vroeg te starten.
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

en dat telt ook voor de organisatie. Die hebben ook een leven buiten het vtt-gebeuren. Als de laatsten starten om 12u, en ze rijden de grote toer zoals in kluisbergen afgelopen zondag wanneer zijn die dan terug en wanneer zijn die weg uit den apres...

Alhoewel, dat is meestal maar 1 keer per jaar dat ze zich moeten inzetten voor hun toertocht.

Ik start persoonlijk liever vroeg, dan ben ik vroeger thuis en kan ik me op het gemakje klaarmaken om naar de cross te kijken (vanuit m'n zetel).

Dus daar wil ik wel een oproep doen: "Laat de toertochten vroeger starten".

Zo kon je vorige week zaterdag in sint-gillis-waas pas starten om 9.30h!

Allee succes ermee, pintje minder drinken 's avonds en rond een uur of 2 in je bed. Als je dan om 8.30 opstaat heb je nog ruim genoeg geslapen he.
Pied
Mountainbiker

Post by Pied »

Wij zitten elke zondag stipt om 07h00 op de fiets om dan met de fiets naar een tt te rijden. Starten om 08h00, nog niet teveel volk in bos dus geen files aan singeltracks. Rond 11h00-11h30 meestal terug thuis (altijd 90 à 100km) en nog tijd om een trappist te drinken om rond de middag thuis te zijn. Zo blijven vrouw en kinderen ook gelukkig.
En ja, wij gaan 's zaterdags ook wel eens stappen, maar éénmaal uit bed is dit snel vergeten. Zondagavond dan op tijd licht uit. En moet ook op zaterdag werkjes opkanppen en winkelen, op werkdagen om 07h15 weg en pas na 18h00 thuis.
10h30 vind ik ruim genoeg om anderen ook nog de kans te geven iets te doen. Trouwens de organisaties zijn altijd vrijwilligers. Als die al van 's morgens vroeg aan de slag zijn, kan je niet verlangen dat de bevoorradingspost en seingevers nog langer op post zijn.
's avonds grote mens, 's morgens ook grote mens hebben ze mij altijd geleerd !
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

als ge maar kunt inschrijven tot 10u30 & ge wilt persé vertrekken om 11u30, rij dan het parcours af zonder in te schrijven; met wat eten in de zakken.
"zwart-rijden" is het niet, want, aja, ge kunt niet meer inschrijven op dat uur ... :lol:
Wivo
Mountainbiker

Post by Wivo »

Serge R wrote:Avonds grote man, anderendaags kleine Jan. :wink:
Hier zeggen wij: 's Avonds grote man, 's morgens Dafalgan! :P :lol:
Post Reply